داود رفعتی: مطرح کردن داور خارجی زیبنده فوتبال ما نیست، پرسپولیس و استقلال به داوران بازی یاری نمایند

به گزارش کالارنا، داود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری معتقد است مطرح کردن حضور داور خارجی در دربی پایتخت، زیبنده فوتبال ایران نیست.

داود رفعتی: مطرح کردن داور خارجی زیبنده فوتبال ما نیست، پرسپولیس و استقلال به داوران بازی یاری نمایند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی درباره انتخاب داور دربی پایتخت گفت: پس از جلسه کمیته داوران در تاریخ 21 اسفند و با توجه به نمرات و قضاوت های بسیار خوب داوران در هفته های گذشته، تمام اعضای کمیته داوران به این نتیجه رسیدند که اشکان خورشیدی، بازی دو تیم پرسپولیس و استقلال را سوت بزند.

وی در ادامه بیان نمود: همان طور که هموطنان عزیز مستحضر هستند، کشور ما بالاترین رتبه را در زمینه داوری در آسیا دارد و علیرضا فغانی یکی از بهترین داوران دنیا است. او افتخار قضاوت در مسابقه فینال جام ملت های آسیا، فینال جام باشگاه های آسیا و دنیا، فینال المپیک و همچنین بازی رده بندی جام دنیای را دارد که این نشان می دهد سطح داوری ما بسیار بالاتر از فوتبال ماست و وقتی که اروپا از ایران تقاضای داور می نماید، تصدیق این شایستگی است.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اعلام نمود: همه باشگاه های کشور نیز به این مهم اتفاق نظر دارند و با توجه به این پتانسیل، مطرح کردن داور خارجی برای بازی داخلی زیبنده فوتبال ما نیست. به خصوص جهت قضاوت در یک مسابقه مبلغی حدود 100 هزار دلار باید جهت حق الزحمه، هتل و بلیت رفت و برگشت داوران پرداخت کرد که در این وضعیت مالی مقرون به صرفه نیست.

رفعتی در خاتمه اضافه نمود: از هر دو تیم پرسپولیس و استقلال انتظار می رود که با بازی جوانمردانه ضمن به نمایش گذاشتن فرهنگ اصیل ایرانی و به دور از هر گونه حاشیه، به داوران مسابقه در برگزاری هر چه بهتر این مسابقه یاری نمایند. همان گونه که وینفرد شفر نیز در مصاحبه روز گذشته (سه شنبه) خود از توانایی داوران ایرانی تمجید کرد. در ضمنً امیدوارم با حضور پیر لوئیجی کولینا، رئیس کمیته داوران فیفا در استادیوم صد هزار نفری آزادی، شاهد بازی خوبی از هر دو تیم باشیم.

به گزارش خبرنگاران، دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال از ساعت 16 روز شنبه 10 فروردین و در چارچوب هفته بیست وسوم لیگ برتر فوتبال برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 493

به "داود رفعتی: مطرح کردن داور خارجی زیبنده فوتبال ما نیست، پرسپولیس و استقلال به داوران بازی یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داود رفعتی: مطرح کردن داور خارجی زیبنده فوتبال ما نیست، پرسپولیس و استقلال به داوران بازی یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید