راز اختلاف 120 میلیونی دنا پلاس تیپ یک و دو

به گزارش کالارنا، خبرنگاران- مهمترین تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو به پیشرانه های آن ها ارتباط دارد. دنا پلاس تیپ یک با موتور EF7 معمولی روانه بازار شد و ایرانخودرو، دنا پلاس تیپ 2 را به موتور EF7 توربوشارژ مجهز کرد. همین تفاوت کنار چند آپشن مثل سر دنده نو، رینگ های بزرگتر و فرمان چرمی، باعث شده در کارخانه اختلاف قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو نزدیک 120 میلیون باشد، اما در بازار آزاد این تفاوت قیمت به کمتر از 50 میلیون می رسد.

راز اختلاف 120 میلیونی دنا پلاس تیپ یک و دو

تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در کارخانه؛ اختلاف قیمت 118 میلیونی

به گزارش خبرنگاران، قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو در کارخانه تقریبا 118 میلیون تومان تفاوت دارد. در آخرین لیست قیمت محصولات ایرانخودرو که مربوط به دی ماه سال جاری می گردد، قیمت دنا پلاس تیپ یک 228 میلیون و 300 هزار تومان است و این کارخانه ارزش دنا پلاس تیپ 2 را 346 میلیون تومان اعلام نموده. در خانواده پرجمعیت دنا، دنا پلاس تیپ یک بعد از مدل های دنا معمولی که تقریبا 206 میلیون تومان در کارخانه قیمت دارند، مقرون به صرفه ترین گزینه محسوب می شوند و دنا پلاس اتوماتیک با قیمت 398 میلیون تومان، گران ترین خودرو داخلی ایرانخودرو در کارخانه به شمار میرود. برگردیم به قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو. مدل هایی که قیمتشان در کارخانه نسبت به یک سال قبل به ترتیب سه و 10 میلیون تومان افزایش پیدا نموده است. دی ماه پارسال ایرانخودرو، دنا پلاس تیپ یک را 225 میلیون تومان و دنا پلاس تیپ دو را 336 میلیون تومان می فروخت.

تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار آزاد؛ اختلاف قیمت 40 میلیونی

قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار آزاد تقریبا 40 میلیون تومان تفاوت دارد. در اولین روز های زمستان سال جاری سایت هایی که به نوعی مرجع اعلام قیمت برای خودرو در بازار آزاد محسوب می شوند، ارزش دنا پلاس تیپ یک را 615 میلیون تومان و قیمت دنا پلاس تیپ دو را 655 میلیون تومان اعلام می نمایند. البته اگر سراغ تازه ترین آگهی های منتشر شده در پلتفرم های خرید وفروش خودرو برویم، ممکن است با قیمت های بیشتری برای دنا پلاس تیپ یک و دو روبرو شویم. مثلا یکی از فروشنده های دنا پلاس تیپ یک صفرکیلومتر آن را 645 میلیون تومان آگهی نموده که این عدد فقط 10 میلیون تومان زیر قیمت دنا پلاس تیپ دو در بازار است. یا مثلا فروشنده دیگری بابت دنا پلاس تیپ دو درحالی رقم 670 میلیون تومان را درنظر گرفته که با این پول می گردد در سایر آگهی ها نیم نگاهی به دنا پلاس اتوماتیک داشت. حالا اگر همان ارقام 615 و 655 میلیون تومان را برای قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو به عنوان نرخ بازار درنظر بگیریم، آنوقت اختلاف قیمت دنا پلاس تیپ یک در کارخانه و بازار 387 میلیون تومان (170 درصد) است و این تفاوت قیمت برای دنا پلاس تیپ دو به 309 میلیون تومان یعنی 90 درصد می رسد.

مقایسه قیمت دنا پلاس تیپ یک و دو در کارخانه و بازار

انواع تیپ های دنا پلاس

کارخانه

بازار

تفاوت

دنا پلاس تیپ یک

228 میلیون تومان

615 میلیون تومان

387 میلیون تومان

دنا پلاس تیپ دو

346 میلیون تومان

655 میلیون تومان

309 میلیون تومان

تفاوت دنا پلاس تیپ یک و دو در بازار مدل های دست دوم

دنا پلاس تیپ یک سال 96 پا به بازار گذاشت و الان در بازار مدل های دست دوم امکان خرید آن با بودجه کمتر از 500 میلیون وجود دارد. فروشنده دنا پلاس تیپ یک مدل 98 آن را با کارکرد 77 هزار کیلومتر، 487 میلیون تومان آگهی نموده است. طبق ادعای فروشنده تنها ایراد این مدل داشتن چند خط وخش روی بدنه است. آن طرف داستان دنا پلاس تیپ دو است که یکی از مقرون به صرفه ترین مدل های دست دوم آن را با قیمت 460 میلیون تومان می فروشند. این یکی علاوه بر کارکرد 63 هزارکیلومتری، به نام دوررنگ فروخته می گردد. با 500 میلیون تومان می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2451

به "راز اختلاف 120 میلیونی دنا پلاس تیپ یک و دو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز اختلاف 120 میلیونی دنا پلاس تیپ یک و دو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید