راهنمای خرید جایگاه کمپینگ

به گزارش کالارنا، استفاده از جایگاه کمپینگ می تواند کیفیت سفر شما را افزایش دهد. این وسیله کم حجم و مقرون به صرفه برای انواع سفرهای خانوادگی، محبت آمیز و تورهای طبیعت گردی کاربرد دارد.

راهنمای خرید جایگاه کمپینگ

مسافرت این روزها بیش از هرزمانی آسان تر و در دسترس تر شده است. به خصوص که با در اختیار داشتن بسیاری از تجهیزات سفر، شکل و کیفیت مسافرت هم تغییر نموده است. یک جایگاه کمپینگ تاشو که به راحتی در صندوق عقب خودرو جا می گیرد و فضای کمی اشغال می نماید، شکل و ساختار مسافرت را از گردش های خانوادگی کنار رودخانه ها و حاشیه جنگل ها، به کمپ های چندروزه در دل طبیعت تبدیل نموده است. در این مقاله خبرنگاران میخواهد تا از لیست تجهیزات سفر به معرفی جایگاه تاشو مسافرتی بپردازد. با ما همراه شوید.

کاربرد جایگاه تاشو مسافرتی

زمانی مسافرت ها شامل دو دسته سفرهای انفرادی و خانوادگی می شد و سفرهای خانوادگی به علت امکانات محدود فقط در حیطه گردش های یک روزه قرار می گرفت؛ اما این روزها مسافرت رفتن به یک سرگرمی بسیار مجهز و مدرن تبدیل شده است. تنوع تجهیزات سفر و فراوری کالاهای تازه مربوط به حوزه مسافرت، هم سبک و سیاق سفر را تغییر داده و هم بر کیفیت آن افزوده است.

استفاده از جایگاه تاشو مسافرتی به قدری متداول شده است که همواره چندتایی از آن در صندوق عقب خودرو خانواده های ایرانی و اهل مسافرت وجود دارد.

حجم کم، راحتی حمل و استفاده آسان باعث شده که یک جایگاه تاشو مسافرتی کوچک و مقرون به صرفه جایگاه ویژه ای در لیست تجهیزات سفر به خود اختصاص دهد و در سفرهای خانوادگی، تورهای گروهی، پیکنیک های محبت آمیز، ماهی گیری، شبمانی در طبیعت، کویرنوردی و نشستن گرد آتش و بسیاری موارد دیگر کاربرد بالایی پیدا کند.

انواع جایگاه کمپینگ

جایگاه های کمپینگ بر حسب نوع کاربرد در انواع مختلفی فراوری می شوند. برخی از این جایگاه ها از پارچه برزنتی ساخته می گردد که در عین استحکام قابلیت ارتجاعی نیز دارد و نشستن روی آن راحت است، برخی دیگر از جنس آلومینیوم های ضدزنگ و فایبرگلاس های مقاوم ساخته می شوند، برخی دارای پشتی و دسته هستند و برخی چوبی و پلاستیکی که در هنگام خرید باید همه این موارد را به خاطر سپرد و پس از مقایسه مشخصات، برحسب نوع و کاربری آن، جایگاه متناسب با برنامه سفر را انتخاب کرد.

برخی انواع جایگاه های تاشو مسافرتی دارای یک سایبان پارچه ای نیز هستند که استفاده از آن برای سواحل توصیه می گردد. در انواع دیگر آن یک میز کوچک نیز در کنار جایگاه تعبیه شده است که می توان برای قراردادن گوشی موبایل، کیف یا عینک از آن استفاده کرد.

در برخی انواع، جایگاه ها و میز تاشو به یکدیگر وصل شده اند و اصطلاحا سرهم هستند، برخی انواع دیگر این میز و جایگاه ها هم مجزا از یکدیگرند. در میز و جایگاه های سرهم تمام جایگاه ها به یک میز وصل می شوند و با امکان تا شدن، در عقب خودرو قرار می گیرند و فضای کمی اشغال می نمایند.

در نوع مجزا نیز میزها و جایگاه ها به طور مجزا و البته تاشو جمع می شوند، یعنی می توان از هر کدام از جایگاه ها و میز آن را به صورت جداگانه نیز استفاده کرد. از میز و جایگاه های تاشو مسافرتی می توان برای صرف صبحانه، ناهار و شام یا حتی کار با لپ تاپ در حین مسافرت استفاده کرد. میز و جایگاه تاشو کمپینگ معمولا به صورت دو نفره و چهار نفره ساخته می شوند.

در حال حاضر مدل های مختلفی از جایگاه های تاشو مسافرتی در بازار عرضه می شوند که در ادامه آورده شده است:

  • جایگاه تاشو برزنیتی
  • میز و جایگاه تاشو آلمنیومی
  • جایگاه کمپینگ برزنتی بدون پشتی
  • میز و جایگاه تاشو چوبی
  • میز و جایگاه تاشو پلاستیکی
  • راحت نشین تاشو
  • تخت تاشو مسافرتی برزنتی
  • تخت تاشو کمپینگ فوم دار
  • جایگاه تاشو آفرود
  • جایگاه بادی کمپ

نکات مهم در خرید جایگاه کمپینگ

ویژگی شاخص این جایگاه ها وزن کم و حمل آسان است که در هنگام خرید بهتر است آن را در نظر داشته باشید. از طرفی جنس جایگاه هم اهمیت دارد. برای سفرهای پیک نیکی نوع برزنتی و نایلونی آن توصیه می گردد اما برای استقرار در ویلا یا باغ به شرطی که محلی برای نگهداری آن مانند انباری داشته باشید، جنس چوبی، پلاستیکی و آلومنیومی پیشنهاد می گردد.

اگر اهل ماجراجویی و شبمانی در طبیعت هستید، می توانید از تخت های تاشو بهره ببرید و از استراحت در طبیعت با شنیدن صدای آب و پرندگان لذت ببرید.

برخی انواع جایگاه تاشو مسافرتی علاوه بر پشتی دو دسته هم دارد که می توان هنگام نشستن دستان خود را روی آن قرار داد. اگر راحتی بیشتر برای شما اهمیت دارد می توانید این نوع را خریداری کنید.

در برخی جایگاه ها از پارچه های فراوریشده با فناوری نانو استفاده می گردد که مقاومت بیشتر و عمر طولانی تری دارد. این نوع پارچه در مقابل آفتاب مقاوم تر است و رنگ و کیفیت آن نیز تغییر نمی نماید. فناوری نانو باعث می گردد تا پس از استفاده، پارچه به حالت اولیه خود برگردد. پس توصیه می کنیم هنگام خرید به مشخصات آن دقت کنید.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2283

به "راهنمای خرید جایگاه کمپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید جایگاه کمپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید