راهنمای سفر به شهر زیبا لندن

به گزارش کالارنا، راهنمای سفر به لندن

سفر به لندن : عظیم ترین و پرجمعیت ترین شهر در بریتانیا و عظیمترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز هست.این شهر که در کنار رود تیمز قرار گرفته است قدمتی دو هزار ساله دارد و تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان برمی شود.

راهنمای سفر به شهر زیبا لندن

سیتی لندن به عنوان هسته تاریخی لندن تاحدود زیادی حفظ شده است و از قرن 19 میلادی توسعه این شهر آغاز شده و امروزه این شهر مهم ترین شهر انگلستان به شمار می آید و ساختار اداری بسیار گسترده ای دارد.این شهر یکی از مراکز تجاری، اقتصادی و فرهنگی عمده در جهان است و تأثیر فراوانی در سیاست، آموزش و پرورش، سرگرمی، رسانه ها، معماری و هنر دارد.لندن چهار مکان باستانی مهم دارد: این مکان ها در منطقه وست مینستر قرار گرفته اند. (الف) کلیسای باستانی مارگارت. (ب) برج لندن. (پ) روستای گرینویچ. (ت) کاخ و باغ سلطنتی.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

لندن مه آلود، پایتخت انگلستان، مرکز یکی از پیشروترین کشورها در زمینه هنرهای گوناگون است. این شهر تاریخی مهد عظیمان زیادی در عرصه های گوناگون فرهنگ، هنر و سیاست است. اگر دوست دارید به ملاقات این شهر دوست داشتنی با مناظر کلاسیک و خیره نماینده بروید، این راهنما می تواند به شما در راستای بیشتر لذت بردن از سفرتان به این شهر یاری کند.

اسکان

با توجه به اینکه لندن یکی از گرانترین شهرهای جهانست تنظیم میزان هزینه ها می تواند یاری شایانی به مدیریت منابع اقتصادی تان کند. برای اسکان مناسب ترین و ارزان ترین هتل موجود هتل باجت (Budget) از مجموعه هتل های آیبیس (Ibid) است که از شبی 70 پوند آغاز می گردد. این هتل با این مبلغ یک اتاق دوتخته با حمام اختصاصی در خدمت شما می گذارد. بعد از این به نسبت امکانات و مکان هتل در شهر موارد گرانتری نیز در دسترس هستند.

غذا

معمولاً با توجه به اینکه صبحانه جزئی از خدمات هتل است، شما می توانید صبحانه را در هتل خود میل نموده و در هزینه آن نیز صرفه جویی کنید. برای وعده های دیگر نیز می توانید به رستوران های گوناگون مراجعه کنید. در لندن شرقی انواع رستوران های هندی و خاورمیانه ای و به نسبت مقرون به صرفه تر وجود داند که هزینه غذاهای منوی آنها از 7 پوند آغاز می گردد. همچنین می توانید به رستوران های چینی، ایتالیایی و اسپانیایی در گوشه و کنار شهر مراجعه کنید که پایه قیمت غذاهای آنها نیز از 10 پوند آغاز می شوند. همچنین جدا از برند های معتبر مانند مک دونالد و KFC برند دیگری به نام HFC نیز وجود دارد که غذاهای حلال را عرضه می نماید و قیمت های آن نیز به نسبت رستوران های دیگر بسیار پایین تر است (از 4پوند به بالا). همچنین در صورت داشتن آشپزخانه در مکان اسکان تان می توانید از فروشگاه های زنجیره ای و محلی مواد مورد احتیاج برای غذایتان را تهیه کنید که باز در هزینه های شما صرفه جویی به عمل می آورد.

رفت و آمد

لندن دارای یکی از عظیم ترین و قدیمی ترین شبکه های متروی جهان است (London Underground) که قدمت آنبه قرن نوزدهم می رسد. همینطور اتوبوس های متعدد قرمز رنگ و تاکسی های معروف آن، لندن کَب (London Cab)، در سطح شهر همواره برای جابجا کردن مسافران آماده به خدمت هستند. یکی از بهترین راه ها برای رفت و آمد در لندن تهیه اُیستِر کارد (Oyster Card) است. این کارت را می توان به صورت آنلاین تهیه کرد و برای تمامی سرویس های حمل و نقل عمومی از آن استفاده کرد. همچنین پس از اتمام موجودی آن می توانید از دستگاه های موجود در ایستگاه های وسائل حمل و نقل عمومی به منظور شارژ کردن دوباره آن استفاده کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید از مترو و اتوبوس برای جابجایی استفاده کنید. همینطور پیاده روی در این شهر زیبا با بافت معماری تاریخی و ویکتوریَن هم می تواند گزینه مناسبی باشد. همینطور در صورتی که قصد استفاده از تاکسی ها را داشتید ترجیحاً از آژانس های خصوصی استفاده کنید. آنها با فراهم کردن انواع مختلف ماشین ها (وَن، سِدان و غیره) هزینه کمتری هم نسبت به لندن کَبها از شما دریافت می نمایند. همچنین خرید یک خط تلفن همراه از سرویس دهنده های گوناگون موجود در شهر می تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه های مکالمه شما امکان استفاده از اینترنت در همه جا را برای شما فراهم کند که در نتیجه به سادگی می توانید برای پیدا کردن رستوران ها، نقشه ها و مقاصدتان و موارد دیگر از آن استفاده کنید.

سرگرمی ها

مقالات زیادی در راستای گردشگری برای لندن نگاشته شده اند. اما در این مقاله کوشش بر این است تا از زاویه ای دیگر به این مقوله پرداخته گردد و جنبه های فرهنگی و هنری بیشتر مد نظر قرار گیرند. در این راستا ما به معرفی مکان هایی که مختص برگزاری کنسرت ها، تئاترها، پرفورمنس ها و موارد مربوطه می پردازیم. موزیک: انگلستان یکی از پیشروترین کشورها در زمینه موزیک معاصر و ساوند آرت (Sound Art) است. هنرمندان نوظهور و برجسته ای چون کریس واتسون (Chris Watson)، کیث رو (Keith Rowe) و گروه پینک فلوید (Pink Floyd) در این زمینه ها از این شهر برخاسته اند.

تئاتر ونمایش معاصر: در لندن مکان های فراوانی، از کوچک تا عظیم، در این زمینه ها فعال هستند. از تئاتر شیکسپیر در مجاورت رود تایمز تا مکان های خصوصی و بار های فعال در این امور، همه و همه به صورت پیوسته فعال هستند و با جستجوی کوتاهی در اینترنت می توانید از برنامه های آنها مطلع شوید. همچنین با توجه به پیشرو بودن لندن در امور هنری می توانید گه گاه شاهد اجراهای تلفیقی از چند زمینه هنری و وُرک شاپ های گوناگون باشید. ورودی آنها نیز چندان گران نیست و از 8 پوند آغاز می گردد. برای مطلعی از این رخدادهای هنری، موزیک، تئاتر و نمایش می توانید London Events را در گوگلجستجو نموده و از برنامه زمانی آنان مطلع شوید.

هنرهای تجسمی: همچنین در لندن گالری های گوناگونی هستند که انواع آثار هنری در ژانرهای متفاوت، می توان در آنان مشاهده کرد. از نقاشی تا مجسمه سازی و غیره. ملاقات از این گالری ها معمولاً با پرداخت هزینه ای حول و حوش 10 پوند امکان پذیر است. همچنین آثار هنری موجود در این اماکن گه گاه برای فروش عرضه می شوند.

موزه ها: موزه های گوناگونی در لندن وجود دارند که بسیاری از آنها رایگان هستند. در راستای امور هنری موزه هنرهای معاصر تِیت (Tate Modern) یکی از موزه های برجسته لندن است که ورودی آن نیز رایگان است. در این موزه می توانید شاهد آثار هنری عظیمان این عرصه باشید. آثاری از هنرمندانی چون سالوادور دالی، پابلو پیکاسو، واسیلی کاندینسکی، اندی وارهول و مارک روتکو. همچنین موزه لندن هم یکی از موزه های درخور شهر است که ارائه نماینده فرهنگ و تاریخ بریتانیای کبیر است. ملاقات از این موزه شما را با فراز و فرود تاریخ بریتانیا آشنا می نماید.

خرید و سوغاتی

برای خرید سوغاتی خیابان آکسفورد سیرکوس (Oxford Circus) یکی از بازارهای مرکزی لندن است که به سادگی و با مترو در دسترس است. در این مکان انواع بِرَند ها و فروشگاه های زنجیره ای با قیمت های مناسب، مانند پرایماک (Primak) موجود هستند. همچنین یکی از قدیمی ترین و مقرون به صرفه ترین مرکز خریدهای لندن در میدان الفنت اند کاسل (Elephant & Castle) است که با تنوع اجناس بالا مکان مناسبی برای خرید شماست. همچنین در این مکان ها جدا از برند های معروف، غذاخوری های گوناگون از ملیت های مختلف یافت می شوند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1254

به "راهنمای سفر به شهر زیبا لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شهر زیبا لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید