مدیرکل موزه ها: مردم بازدید از موزه ها را به زمان مناسب تری موکول نمایند

به گزارش کالارنا، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل موزه ها گفت: با وجود برنامه ریزی های اجرا شده برای مدیریت تعداد بازدیدکنندگان موزه ها و کاخ موزه ها در شهر تهران، به علت درخواست خارج از ظرفیت مردم با ازدحام مراجعه کنندگان روبرو شده ایم.

مدیرکل موزه ها: مردم بازدید از موزه ها را به زمان مناسب تری موکول نمایند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمدرضا کارگر با اشاره به این که تمام اماکن گردشگری، بازارچه های صنایع دستی و موزه ها براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر های آبی و زرد پذیرای گردشگران هستند اضافه نمود: در روز های اول و دوم میزان مراجعه نمایندگان براساس آمار فروش بلیت اینترنتی بود، اما از دو روز گذشته به علت علاقه مردم به بازدید از موزه ها به ویژه کاخ موزه های نیاوران مجموعه سعدآباد و میراث جهانی گلستان شاهد ازدحام و درخواست گردشگران برای ورود به این مجموعه ها هستیم.

وی گفت: کوشش کردیم از مردم بخواهیم که متناسب با ظرفیت از سایت های اینترنتی بلیت خریداری نمایند، اما با اصرار زیاد آن ها برای ورود به مجموعه ها روبرو می شویم و پیش می آید که بیشتر از ظرفیت پیش بینی شده در پروتکل ها پذیرای بازدیدنمایندگان باشیم.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی اضافه نمود: از بازدیدنمایندگان تقاضا داریم با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک و پرهیز از لمس سطوح، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و از توقف طولانی در فضا های بسته خودداری نمایند.

کارگر تاکید نمود: چنانچه شرایط به همین منوال ادامه یابد ناچاریم از بازدیدنمایندگان بخواهیم بازدید از موزه ها و کاخ موزه ها را به زمان دیگری موکول نمایند.

وی گفت:، چون تهران در شرایط زرد قرار گرفته است بنابراین فعلا برای تعطیلی موزه ها و مجموعه های کاخ موزه ها برنامه ای نداریم و امید داریم مردم رعایت نمایند.

مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی تاکید نمود: بازدیدنمایندگان بیشتر در محوطه های کاخ موزه های گلستان، نیاوران و سعدآباد رفت و آمد می نمایند و تمایل دارند از فضای طبیعی این مجموعه ها استفاده نمایند و این ازدحام را در موزه ها و ساختمان کاخ ها شاهد نیستیم.

کارگر اضافه نمود: برای بازدید از کاخ موزه سعدآباد 2 هزار و 500 نفر روزانه پیش بینی شده، اما عملا ورودی ها به این مجموعه بیشتر از این تعداد است.

وی گفت: برنامه های فرهنگی و موسیقی های محلی در فضا های باز مجموعه های تاریخی و کاخ موزه ها پیش بینی شده است که مردم می توانند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از این برنامه ها در فضای باز استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث فرهنگی اضافه نمود: تمام موزه ها و مجموعه ها در شهر های با شرایط نارنجی و قرمز تعطیل است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1810

به "مدیرکل موزه ها: مردم بازدید از موزه ها را به زمان مناسب تری موکول نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل موزه ها: مردم بازدید از موزه ها را به زمان مناسب تری موکول نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید