تور فرانسه ارزان: پاریسی ها، کریسمس را چطور می گذرانند؟

به گزارش کالارنا، کریسمس، زمانی رویایی برای پاریس گردی محسوب می گردد، به خصوص که پنجره مغازه ها با تزیینات کریسمس می درخشد و فعالیت ها و تفریح های مختلفی برای این ایام وجود دارد.

تور فرانسه ارزان: پاریسی ها، کریسمس را چطور می گذرانند؟

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

اگر جشن ها و تزیینات هالووین یا مراسم روز شکرگزاری در پاریس نباشد، شاید گردشگران نتوانند در سفرشان به فرانسه، اصلاً متوجه نزدیک شدن کریسمس شوند.

به خصوص که تزیینات کریسمس در پاریس، مشابه سایر نقاط جهان نیست و اغلب در طول شب و با سبکی خاص همراه است. تا اول دسامبر، در همه جا می توان فروشنده هایی را دید که به فروش درخت های کریسمس با عطروبوی کاج تازه مشغول هستند. مغازه های فروش نوشیدنی، فروشگا های موادغذایی خاص، قصابی ها و قنادی ها نیز مملو از جگر چرب (غذایی تجملی و گران قیمت در کشور فرانسه)، شیرینی ماکارون، شکلات و بلوط شیرین شده هستند و مردم محلی نیز مقادیر زیادی از این خوراکی ها را به مناسب جشن کریسمس تهیه می نمایند.

فرانسوی ها بسیاری از سنت های شگفت انگیز ایام کریسمس را با تمرکز ویژه روی خانواده برگزار می نمایند و در طول این تعطیلات برای معاشرت با خانواده و دوستان نزدیک شان وقت می گذارند. به همین علت در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم به تعدادی از فعالیت های موردعلاقه خانواده های پاریسی در زمان کریسمس اشاره کنیم.

هر زمانی که قصد سفر به پاریس را دارید، می توانید تور مقرون به صرفه پاریس را به وسیله آژانس های مسافرتی که با ما همکاری دارند، بخرید. ما در خبرنگاران این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

چراغانی کریسمس

چراغانی های فوق العاده کریسمس در سراسر شهر پاریس به چشم می خورد، البته تا جایی که پنجره فروشگاه ها دیده می گردد، به ویژه فروشگاه های گالری لافایت که گردشگران را ناامید نمی نماید. خانواده های پاریسی در ماه دسامبر برای تماشا بابانوئل به طبقه پنجم گالری لافایت می فرایند. یکی از چراغانی های فوق العاده به درختان شناور کریسمس در فروشگاه لو بون مارشه (Le Bon Marche) تعلق دارد. خواروبارفروشی La Grande Epicerie نیز با محیطی شیک و تاحدودی خلوت، محلی ایدئال برای خرید خوراکی های کریسمس به شمار میرود. بخش قنادی آن فوق العاده است و مردم می توانند از بلوط هایی که برای پرکردن شکم مرغ شاخدار استفاده می گردد تا دسر بوش دو نوئل و همین طور انواع پنیرهای محلی فرانسوی را تهیه نمایند.

اسکیت روی یخ

در طول زمستان های پاریس، هیچ کمبودی از نظر میدان های اسکیت روی یخ وجود ندارد، از بزرگ ترین میدان اسکیت در جهان تا اسکیت در بعضی نمایشگاه های روباز کریسمس. هرچند سال جاری شرایط بسیار بهتر شده است و علاقه مندان می تواند این تجربه را به رایگان در گالری لافایت نیز داشته باشند یا به بالای طاق دفانس بفرایند و در کمال امنیت بر فراز خط افق به اسکیت سواری بپردازند و از تماشای انتهای غربی پاریس لذت ببرند.

یکی از جاهایی که در ازای پرداخت 18 هزار یورو برای یک شب، امکان اسکیت روی یخ در یک تراس خصوصی روف تاپ را به مهمانان می دهد، سوئیت کاتارا در هتل Peninsula است.

کنسرت در کلیسای سنت شاپل

کلیسای سنت شپل (Sainte-Chapelle) با داشتن بعضی از زیباترین پنجره های رنگی در جهان، همانند جواهری است که در پس کاخ دادگستری پنهان شده است. این کلیسا به حدی از نظرها مخفی است که حتی مردم محلی هم اغلب از وجود آن بی اطلاع هستند. پنجره های این کلیسا بسیار باشکوه هستند و از نزدیکی کف تا سقف کشیده شده اند. از نکات جالب در این کلیسا می توان به برگزاری مرتب کنسرت های موسیقی کلاسیک اشاره نمود که در چنین فضای زیبایی، به یادماندنی خواهد بود. علاقه مندان بهتر است بلیط کنسرت را از قبل رزرو نموده یا آن را از باجه بلیط فروشی کلیسا و از چند روز جلوتر خریداری نمایند.

شکلات داغ آنجلینا

آنجلینا (Angelina) به خاطر شکلات های داغ به سبک قدیمی معروفیت دارد که شکلات داغ غلیظ و فراوانی را همراه با یک لیوان آب برای تازه کارها سرو می نماید. این کافه که در خیابان ریوولی واقع شده است، تجربه ای فراموش نشدنی را برای مشتریان رقم می زند؛ هرچند که اغلب جمعیت زیادی در صفی طولانی ایستاده اند که از در آن بیرون آمده است. آن دسته از مردم محلی که تمایلی به ایستادن در این صف را ندارند، یک فنجان بیرون بر خریداری می نمایند و به آن طرف خیابان می فرایند و در حالی که مشغول پیاده روی در باغ تویلری (از زیباترین پارک های عمومی پاریس) هستند، شکلات خود را میل نمایند. اگر شانس با آن ها یار باشد، شاید در همان زمان برف نیز ببارد!

بازار کریسمس در باغ تویلری

در ایام کریسمس، بازاری در باغ تویلری برگزار می گردد که تا پنج ژانویه برپا است و از چرخ وفلک، صنایع دستی تهیه شده به وسیله صنعتگران و طراحان فرانسوی عضو اتاق بازرگانی، تا بلوط بوداده و انواع خوراکی های خوشمزه زمستانی در آن به چشم می خورد. بازارهای متعددی در این ایام در گوشه وکنار پاریس به پا می گردد، اما این بازار یک مزیت برتر دارد و آن این است که مسیرهای زیادی برای گرداندن کالسکه بچه و دویدن بچه ها فراهم نموده است. بازار یادشده هر روز از ساعت 11 صبح فعالیت خود را شروع می نماید.

غذاهای کریسمس

مکان های بی شماری برای خوردن فوندو (یک نوع خوراک سوئیسی) در پاریس وجود دارد، اما برای داشتن فضای دنج و کوهستانی، راهی رستوران Brasserie Auteuil شوید که برای دومین سال متوالی، پشت بام خود را به یک تفرجگاه موقت اسکی تبدیل نموده است. نوشیدنی هایی با موضوع زمستان، یک تله کابین و اسکی روی یخ و همین طور خوراک فوندو در شب های پنجشنبه در انتظار مشتریان این رستوران است.

علاقه مندان می توانند تا مارس 2020 در زیر یک حباب پاریسی در تراس طبقه اول برج ایفل، غذا میل نمایند. رستوران Bulle Parisienne در واقع یک حباب گنبدی شکل شفاف و موقت است که برای 80 نفر گنجایش دارد و برای صبحانه، ناهار و شام پذیرای مشتریان است.

صدف

در ماه دسامبر تا شب سال نو، فروشنده های صدف در گوشه وکنار خیابان های سراسر پاریس حضور دارند و صدف های تازه را به فروش می رسانند و مشتریان می توانند همان جا آن ها را میل نمایند یا در جعبه های کوچک چوبی به خانه ببرند. در بعضی مکان های خاص نیز صدف ها را برای این دسته از مشتریان، باز می نمایند. صدف ها، خوراکی سنتی کریسمس و شب سال نو به شمار میرود و نیمی از صدف های فرانسه در همین زمان کوتاه مصرف می گردد.

در بسیاری از بازارهای روباز در فصل زمستان، فروشندگان صدف، بشقاب هایی را با قیمتی مناسب می فروشند که حاوی تعدادی صدف پوست کنده تازه با یک برش لیمو است و با یک لیوان نوشیدنی خنک به مشتری عرضه می گردد. یکی از این بازارها، بازار Marche des Enfants Rouges است که می توان برای جشن کریسمس، قدری صدف خرید.

جشن نور

باغ گیاهان، تا 19 ژانویه مجدداً با فانوس های رنگارنگ و مجسمه های غول پیکر نورانی تزیین می گردد، هرچند که در تمام طول سال ارزش تماشا دارد. با اینکه باغ مذکور به طور خاص با موضوع کریسمس تزیین نمی گردد، اما می تواند تجربه ای خارق العاده را به بازتماشامایندگان هدیه دهد. موضوع تزیین سال 2019، عجایب اقیانوس ها است و بازتماشامایندگان ضمن قدم زدن در مسیرهای باغ و بازدید از باغ وحش (جایی که صدای ضبط شده طبیعی حیوانات باغ وحش شنیده می گردد)، توجه شان به شنمایندگی و آسیب پذیری اقیانوس ها نیز جلب می گردد.

یاری به خیریه

مردم پاریس هر سال کوشش می نمایند تا در فصل تعطیلات، از هزینه های غیرضروری بپرهیزند و به خیریه ها یاری نمایند. رستوران های دو کُر که از نظر لغوی به معنای رستوران های عشق و عاطفه است، یک مؤسسه خیریه فرانسوی است که فعالیت اصلی آن شامل توزیع بسته های موادغذایی و غذاهای گرم بین بی خانمان ها، افراد کم عایدی و سایر نیازمندان می گردد. مؤسسه مذکور به وسیله کُلوش، کمدین مشهور فرانسوی، در سال 1985 میلادی تأسیس شد. این انجمن بعلاوه به مردم در یافتن خانه یاری نموده و از پروژه های مشابه حمایت می نماید. هدف بنیان گذاران آن در ابتدا، عرضه روزانه دو تا سه هزار وعده غذایی بود. آن ها در اولین زمستان فعالیت شان، 8.5 میلیون غذا توزیع کردند و در سال 2018، این رقم را به 130 میلیون غذا رساندند.

اگر به پاریس سفر می کنید، خبرنگاران لیست کاملی از جاهای تماشای پاریس را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / davidlebovitz.com
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2308

به "تور فرانسه ارزان: پاریسی ها، کریسمس را چطور می گذرانند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: پاریسی ها، کریسمس را چطور می گذرانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید