مقاله: تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟

به گزارش کالارنا، خبرنگاران - مهدی درفشی: در نمایشگاه قطعات امسال، علیرغم حضور نیافتن بعضی از قطعه سازان، شرکت کروز حضور داشت. این شرکت با تمام واحدهای خود به نمایشگاه آمده بود. در نمایشگاه قطعات، با خواجه وند کارشناس ماشین کاری بلوک سیلندر در غرفه کروز گفت و گو کردیم.

مقاله: تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟

در قسمت بلوک موتور EF7 تغییرات زیادی داده نشده است. اما در قسمت مجاری روغن پرفشار، یک حفره جهت تامین روغن مجموعه توربو روی بلوک اضافه شده است. در بلوک موتور EF7 معمولی این حفره وجود ندارد.

بلوک خام ریخته گری شده از جنس چدن وارد شرکت کروز شده و ماشین کاری می گردد. این فرایند طی چندین مرحله و با بهره گیری از ماشین آلات روز، انجام می گردد.

خواجه وند - این بلوک های سیلندر مربوط به خانواده موتور EF7 است. این موتور روی خودروهای سمند، سورن و دنا نصب می گردد. در حال حاضر، دو تایپ بلوک سیلندر متناسب با تنفس طبیعی یا توربوشارژ بودن، برای موتور EF7 در حال فراوری است.

البته ظرفیت فراوری کروز در آن حد نیست که بتواند به طور کامل احتیاج ایران خودرو را تامین کند.

خواجه وند - روی موتور EF7 دنا پلاس و پیشرانه های مجهز به توربوشارژ، از بلوک سیلندر ساخت شرکت کروز در ایران خودرو استفاده می گردد. چرا که راندمان و کیفیت بهتر بلوک سیلندر کروز برای ایران خودرو اثبات شده است.

منبع مقاله: تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟

انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2122

به "مقاله: تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تفاوت بلوک سیلندر موتور EF7 توربو با معمولی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید