نصیرزاده: تنها راه ورود به لیگ برتر، حضور در لیگ دسته اول است، جام باشگاه های دنیا قطعاً سال 99 هم برگزار می گردد

به گزارش کالارنا، رئیس سازمان لیگ کشتی نحوه حضور تیم ها در لیگ های دسته اول و برتر کشتی در سال 99 را تشریح کرد.

نصیرزاده: تنها راه ورود به لیگ برتر، حضور در لیگ دسته اول است، جام باشگاه های دنیا قطعاً سال 99 هم برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران، عبدالمهدی نصیرزاده در گفت وگو با روابط عمومی سازمان لیگ کشتی در رابطه با شرایط این روزهای کشور گفت: ضمن آرزوی سلامتی برای هموطنان عزیزم امیدوارم با همت و همدلی یکدیگر بتوانیم از این آزمون الهی با موفقیت بیرون بیایم.

وی با اشاره به برنامه های سازمان لیگ برای سال 99 مطرح کرد: در نظر داشتیم از هفته اول اردیبهشت ماه لیگ دسته اول را آغاز کنیم، اما با توجه بر شرایط خاصی که بر کشور حاکم است به نظر می رسد بایستی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز لیگ دسته اول را داشته باشیم.

رئیس سازمان لیگ کشتی اضافه نمود: تأکید ما بر برگزاری لیگ دسته اول به صورت قانونمند با برنامه ریزی مناسب و قدرتمند است و بنا بر تصمیمات اتخاذ شده در هیئت رئیسه سازمان لیگ کشتی هشت تیم می توانند در لیگ دسته اول حضور داشته باشند. در خاتمه نیز تیم های اول، دوم و سوم جواز حضور در لیگ برتر را کسب خواهند کرد. تأکید سازمان لیگ بر برگزاری لیگ دسته اول با سطح کیفی و کمی بالاست و اعتقاد داریم که در صورتی که لیگ دسته اول قوی داشته باشیم می توانیم لیگ فزونی در شأن ورزش اول کشور را برگزار کنیم.

نصیرزاده همچنین اعلام کرد: برای حضور در لیگ دسته اول تا به امروز نمایندگانی از استان های یزد، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، زنجان، خراسان جنوبی و گلستان اعلام آمادگی داشته اند. ضمن اینکه مذاکراتی هم با سازمان هایی همچون دانشگاه پیغام نور، شرکت ملی صنایع مس، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بعضی دیگر از بخش های غیردولتی برای حضور نمایندگانی از این سازمان ها در لیگ دسته اول اجرا شده است.

وی ادامه داد: آخرین مهلت اعلام آمادگی تیم ها برای حضور در لیگ دسته اول 20 فروردین ماه است و بعد از آن قرعه کشی و اعلام برنامه مسابقات را خواهیم داشت.

نصیرزاده اضافه نمود: آیین نامه برگزاری لیگ دسته اول به هیئت های استانی ابلاغ شده است و ان شاءالله به زودی اولین نشست را با حضور مسئولان کمیته های لیگ استانی هیئت های کشتی برگزار خواهیم کرد و توضیحات تکمیلی و برنامه های سازمان لیگ در سال 99 را در اختیار این عزیزان قرار خواهیم داد.

نصیرزاده بیان داشت: به باشگاه هایی که برای تیمداری در لیگ برتر سال 99 اعلام آمادگی نموده اند، اعلام کردیم حضور در لیگ برتر منوط به خرید امتیاز یکی پنج باشگاه لیگ فزونی سال 98 است و یا حضور در جمع سه تیم لیگ برتر دسته اول است. تیمی که توانایی حضور در لیگ دسته اول را ندارد، قطعاً نبایستی اجازه حضور در لیگ برتر را به آن داد. به همین دلیل به زودی آیین نامه لیگ برتر سال 99 ابلاغ خواهد شد.

نصیرزاده در خاتمه گفت: قطعاً مسابقات باشگاه های دنیا سال آینده هم برگزار خواهد شد. در کوشش هستیم میزبان این مسابقات را معین کنیم که استان های کردستان، چهارمحال و بختیاری و گلستان در این خصوص اعلام آمادگی داشته اند. همچنین کشورهای آمریکا و ارمنستان نیز برای میزبانی این مسابقات در سال آینده مذاکراتی را انجام دادند. بایستی در این خصوص شورای فنی سازمان لیگ تصمیم گیری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1152

به "نصیرزاده: تنها راه ورود به لیگ برتر، حضور در لیگ دسته اول است، جام باشگاه های دنیا قطعاً سال 99 هم برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصیرزاده: تنها راه ورود به لیگ برتر، حضور در لیگ دسته اول است، جام باشگاه های دنیا قطعاً سال 99 هم برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید