آیفون 15 در برابر آیفون 15 پرو؛ تفاوت ها و شباهت های احتمالی

به گزارش کالارنا، با وجود اینکه فقط حدود 2 ماه از عرضه گوشی های سری آیفون 14 می گذرد، اما طی همین مدت شایعات زیادی در خصوص سری آیفون 15 منتشر شده است. مدل های پرو آیفون 14 نسبت به مدل های معمولی با تغییرات زیادی روبرو شده اند که از بین این تغییرات می توانیم به حفره نمایشگر، چیپست A16 و دوربین 48 مگاپیکسلی اشاره کنیم. بنابراین سال جاری کاربران برای خرید مدل های پرو انگیزه بیشتری دارند. همین رویکرد سال آینده هم تکرار خواهد شد. اما به طور آیفون 15 چه تفاوت هایی با آیفون 15 پرو خواهد داشت و در خصوص آیفون 15 اولترا چه می توانیم بگوییم؟ در ادامه با توجه به شایعات مطرح شده، به این گوشی ها می پردازیم.

آیفون 15 در برابر آیفون 15 پرو؛ تفاوت ها و شباهت های احتمالی

نمایشگر

سال آینده هم این گوشی ها از نمایشگرهای متفاوتی بهره خواهند برد. این یعنی آیفون 15 پرو با نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت 120 هرتزی به دست کاربران می رسد. اما در این میان امیدواریم حداقل رفرش ریت 90 هرتز به نمایشگر گوشی های آیفون 15 و 15 پلاس راه پیدا کند. با توجه به اینکه ظاهرا اپل در پی تغییر میزان نمایشگر این گوشی ها نیست، پس بار دیگر با دو گوشی 6.1 اینچی و دو گوشی 6.7 اینچی روبرو خواهیم شد. ضمناً نمایشگر آیفون 15 پرو به احتمال زیاد حداکثر روشنایی بیشتری نسبت به آیفون 15 ارائه می دهد.

بر اساس بعضی شایعات مطرح شده، به نظر می رسد اپل میخواهد سال آینده برای تمام مدل های آیفون از نمایشگر حفره دار استفاده کند. البته با توجه به اینکه ماه ها تا معرفی این گوشی ها فاصله داریم، در این زمینه نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم زیرا با این کار تفاوت ظاهری بین مدل های پرو و معمولی کاهش پیدا می نماید.

طراحی

گفته می گردد بعد از مدت ها انتظار، آیفون 15 پرو یا آیفون 15 اولترا با بدنه تیتانیومی راهی بازار خواهد شد. در رابطه با مدل های پرو آیفون 14 هم چنین شایعاتی مطرح شد که در نهایت اپل تصمیم گرفت همان بدنه آلومینیومی همیشگی را مورد استفاده قرار دهد. در صورت استفاده از تیتانیوم برای بدنه، آیفون یا آیفون های موردنظر بدنه بادوام تری خواهند داشت.

در رابطه با پورت این گوشی ها ظاهرا اپل به ناچار میخواهد تمام مدل های آیفون 14 را با پورت USB-C به دست کاربران برساند. البته یکی از افشاگران اعلام نموده که سرعت پورت استفاده شده برای مدل های پرو بیشتر از مدل های استاندارد خواهد بود. بعلاوه احتمال کنار گذاشتن دکمه های متحرک بهره گیری از دکمه های غیرمتحرک برای مدل های پرو وجود دارد که در صورت عملی شدن این تعیینه، باید ببینیم کاربران چه واکنشی به این موضوع نشان می دهند.

تراشه و عملکرد

اپل سال جاری برای سری آیفون 14 رویه متفاوتی را نسبت به سال های گذشته در پیش گرفت. معمولا هر ساله مدل های معمولی و پرو با چیپست یکسان عرضه می شدند اما سال جاری اپل برای مدل های معمولی آیفون 14 از چیپست قدیمی A15 استفاده نموده و فقط مدل های پرو تراشه نو این شرکت را دریافت نموده اند.

طبق بعضی گزارش های منتشر شده، اپل تا اطلاع ثانوی میخواهد همین رویکرد را برای نسل های بعدی آیفون تکرار کند. این یعنی مدل های استاندارد آیفون 15 مجهز به تراشه A16 خواهند بود و مدل های پرو با چیپست A17 راهی بازار خواهند شد. به نظر می رسد مدل های پرو آیفون 15 با رم 8 گیگابایتی راهی بازار می گردد. در حال حاضر مدل های پرو آیفون 14 از 6 گیگابایت رم بهره می برند و سال آینده مدل های استاندارد باید به رم 6 گیگابایتی بسنده نمایند.

دوربین

معمولا یکی از مزایای مدل های پرو نسبت به مدل های معمولی، کیفیت بالاتر دوربین آن ها است. در این میان سال جاری اپل توجه ویژه ای به دوربین های مدل های پرو آیفون 14 نشان داده است. در کنار بهره گیری از دوربین تله فوتو مانند نسل قبلی، این بار شاهد استفاده از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستیم. به لطف همین دوربین، کاربران می توانند عکس های ProRaw با رزولوشن 48 مگاپیکسلی را ثبت نمایند که این عکس ها جزئیات بسیار زیادی را ارائه می دهند.

سال آینده هم قرار است همین دوربین برای مدل های پرو استفاده گردد و مدل های استاندارد دوباره با دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی عرضه می شوند. در این میان بعضی گزارش ها از بهره گیری آیفون از دوربین پریسکوپی خبر می دهند. این یعنی کاربران با خرید این گوشی قادر به بهره گیری از زوم 5-6 برابری خواهند بود. مطابق معمول، تمام گوشی های آیفون 15 از نظر پردازش نرم افزاری تصاویر با بهبود های مختلفی روبرو می شوند.

تعیینات احتمالی آیفون 15 اولترا

بعد از اپل واچ اولترا، به نظر می رسد سال آینده اپل از آیفون 15 اولترا رونمایی خواهد نمود که در حقیقت جانشین آیفون 14 پرو مکس محسوب می گردد. اپل به طور تعیین می خواهد تفاوت های بین مدل های پرو را افزایش دهد تا آمار فروش مدل اولترا بیشتر از 14 پرو مکس باشد. به غیر از استفاده از بدنه تیتانیومی و دوربین پریسکوپی، بعضی شایعات از احتمال بهره گیری این گوشی از دو دوربین سلفی خبر داده اند که البته هنوز منابع زیادی این شایعه را تایید ننموده اند.

سخن پایانی

مانند سری آیفون 14، سال آینده مدل های سری آیفون 15 تفاوت های مختلفی با هم خواهند داشت تا مدل های پرو به چشم بیایند. در هر صورت مطابق معمول تا شهریور سال آینده، هزاران شایعه در خصوص این گوشی ها منتشر می گردد که بخش قابل توجهی از این شایعات به واقعیت تبدیل خواهند شد.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1401 بروزرسانی: 1 آذر 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2433

به "آیفون 15 در برابر آیفون 15 پرو؛ تفاوت ها و شباهت های احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 در برابر آیفون 15 پرو؛ تفاوت ها و شباهت های احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید