6 علت برای خرید گلکسی A25 سامسونگ (و 4 علت برای نخریدن)

به گزارش کالارنا، با آغاز سال میلادی نو، سامسونگ به روزرسانی گوشی های هوشمند خود از سری A را آغاز نموده و گلکسی A25 را به عنوان جانشین گوشی گلکسی A24 محبوب و پرفروش در اختیار کاربران قرار داده است. این گوشی هوشمند مالی با یک سری بهبود های قابل توجه نسبت به نسل قبلی اش همراه شده که می تواند برای کاربران بسیار حائز اهمیت باشد. بعلاوه در عین حال، یک سری نقاط ضعف نیز در این گوشی هوشمند تازه نفس دیده می گردد که در ادامه به آن ها مفصل خواهیم پرداخت. بنابراین اگر نسبت به خرید این گوشی هوشمند سامسونگ مردد هستید، با خبرنگاران در این مقاله همراه شوید تا شما را با 6 علت برای خرید گلکسی A25 سامسونگ و 4 علت برای نخریدن این گوشی نو آشنا کنیم.

6 علت برای خرید گلکسی A25 سامسونگ (و 4 علت برای نخریدن)

مشخصات فنی گوشی هوشمند گلکسی A25 سامسونگ در یک نگاه

تاریخ رونمایی و عرضه11 دسامبر 2023 (25 آذر 1402) - 17 سپتامبر 2023 (1 دی 1402)
ابعاد و وزن161 در 76.5 در 8.3 میلی متر - 197 گرم
کیفیت ساختپنل پشتی از جنس پلاستیک باکیفیت - پنل جلویی شیشه
استاندارد مقاومتیندارد
فناوری های نمایشگرصفحه نمایش Super AMOLED - رفرش ریت 120 هرتزی و بیشینه روشنایی 1000 نیت
مقدار نمایشگر6.5 اینچ (103.7 سانتی متر مربع)
نسبت نمایشگر به بدنه٪84.2
وضوح تصویر1080 در 2340 پیکسل - چگالی 396 پیکسل بر هر اینچ
محافظ صفحهمحافظ شیشه گرمادیده
سیستم عامل و رابط کاربریاندروید 14 / رابط کاربری One UI 6
مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری و امنیتی4 سال نرم افزاری و 5 سال امنیتی
پردازندهتراشه 5 نانومتری و هشت هسته ای اگزینوس 1280 سامسونگ
مشخصات فنی پردازندهدو هسته Cortex-A78 با حدبیشتر فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با حدبیشتر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز
گرافیکپردازنده گرافیکی Mali-G68
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی

6 گیگابایت حافظه داخلی و 128 گیگابایت حافظه رم

8 گیگابایت حافظه داخلی و 128 گیگابایت حافظه رم

8 گیگابایت حافظه داخلی و 256 گیگابایت حافظه رم

نوع حافظه داخلیاز نوع UFS 3.1
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SDدارد - مشترک با درگاه سیم کارت دوم
دوربین اصلی50 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 - فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز - لرزش گیر اپتیکال تصویر - 1.22 میکرومتر سایز پیکسل
دوربین دوم8 مگاپیکسلی فوق عریض با گگرددگی دیافراگم f/2.2 - پوشش 120 درجه -1.12 میکرومتر سایز پیکسل
دوربین سوم2 مگاپیکسلی ماکرو - با گگرددگی دیافراگم f/2.2 - مقدار 0.61 میکرومتر پیکسل
قابلیت فیلم برداری4K@30fps و 1080p@30/60/120/240 - لرزش گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
دوربین سلفی13 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2
قابلیت فیلم برداری 1080p@30fps
باتری5000 میلی آمپر ساعت
شارژر25 واتی
شارژر درون جعبهقرار ندارد
جک 3.5 میلی متری صدادارد
نوع اسپیکر دوگانه استریو
حسگرهای گوشیحسگر اثرانگشت (تعبیه شده روی دکمه پاور) -شتاب سنج -ژیروسکوپ -قطب نما
رنگ بندیزرد - آبی روشن- سرمه ای تیره
قیمتحدود 245 دلار

دلایل خریدن گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A25

1. طراحی خوش دست گوشی

هنگام خرید یک گوشی هوشمند، طراحی آن یکی از موارد مهمی است که بیشتر کاربران به آن توجه ویژه ای می نمایند. زیرا طراحی گوشی می تواند حسی خاص و متفاوتی را به کاربر منتقل کند و باعث گردد که او برترین گزینه را انتخاب کند. به همین علت، شرکت های فراوری نماینده گوشی های هوشمند بسیاری در طراحی محصولات خود دقت ویژه ای دارند تا طراحی زیبا و مجذوب کنندهی را به کاربران ارائه دهند. خوشبختانه سامسونگ از سال قبل روی طراحی گوشی های هوشمند میان رده خود توجه خاصی نشان داده و همه آن ها الگو گرفته از طراحی گوشی های پرچم دار سری گلکسی S23 هستند. غول فناوری کره ای این روند خوب خود را برای نسل تازه گوشی های میان رده نیز حفظ نموده و اگر نگاه دقیق تری به طراحی گلکسی A25 داشته باشیم احتمالاً به شباهت های آن با طراحی گوشی های پرچم دار سری گلکسی S23 سامسونگ پی خواهید برد که سنسورهای دوربین در پنل پشتی به صورت جداگانه در کنار یک دیگر قرار گرفته اند.

سامسونگ لبه های این گوشی هوشمند تازه خود را مربعی شکل همراه با یک انحنای کوچک طراحی نموده و همین موضوع باعث شده که وقتی گوشی هوشمند را در دست خود می گیرید، خیلی ساده و آسان بتوانید با آن کار کنید. اگر جزو کاربرانی هستید که با یک دست خود از گوشی استفاده می کنید، کار کردن با گلکسی A25 حس بسیار خوشایندی را به شما القا می نماید. این شرکت بعلاوه بدنه این گوشی هوشمند خود را از پلاستیک باکیفیت ساخته که با در نظر گرفتن قیمت آن، خیلی جای تعجب ندارد. بنابراین، خبری از پنل پشتی شیشه ای و یا فلزی نیست. یکی از اتفاقات مثبت طراحی خوش دست این گوشی نسبت به سری قبلی، مات شدن بدنه پشتی آن است؛ این موضوع یعنی لکه های چربی و اثر انگشت کمتر روی آن دیده می گردد و خبر خوبی برای آن دسته از کاربرانی است که بدون کاور محافظ از گوشی خود استفاده می نمایند. گلکسی A25 سامسونگ دارای ابعاد 162.1 در 77.6 در 8.3 میلی متر و وزن 197 گرم است و با استفاده از الگوی شبکه ای طراحی شده است.

از آنجا که این گوشی هوشمند تازه در دسته گوشی های میان رده قرار می گیرد، حاشیه های تقریباً زیادی اطراف نمایشگر آن دیده می گردد. اما نکته مثبت اینجاست که ضخامت این حاشیه ها نسبت به نسل قبلی بسیار نازک تر شده و در فریم بالایی گوشی حاشیه های کمتری نسبت به بخش پایینی آن به چشم می خورد. در فریم سمت راستی این گوشی هوشمند میان رده تازه سامسونگ دکمه ی پاور و دکمه های کم و زیاد کردن صدا دیده می شوند. در فریم پایینی شاهد قرارگیری یک میکروفون، پورت شارژ USB-C، بلندگو و جک 3.5 میلی متری صدا هستیم. در فریم سمت چپ نیز درگاه سیم کارت به چشم می خورد. دوربین سلفی نیز درون حفره نمایشگر قرار گرفته و دقیقاً وسط صفحه نمایش این گوشی واقع شده است.

این گوشی از حسگر اثر انگشت نیز بهره می برند و سامسونگ همچون نسل قبلی آن را روی دکمه پاور تعبیه نموده که از سرعت عملکرد خوبی نیز برخوردار است. غول فناوری کره ای، میان رده تازه خود در رنگ های زرد، آبی روشن و سرمه ای تیره عرضه نموده که هر کدام از آن ها مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارند. در مجموع طراحی گلکسی A25 سامسونگ نسبت به نسل قبلی خود کمی بلند تر و مات تر شده و علی رغم اینکه همه بخش های بدنه آن به جز پنل جلویی را پلاستیک پوشانده، اما وقتی آن در دست می گیرید، به علت استفاده سامسونگ از طراحی پرمیوم، حس و حال یک گوشی مقرون به صرفه قیمت را به شما القا نمی نماید. بنابراین، طراحی کاربرپسند این محصول را می توان یکی از دلایل خرید گلکسی A25 به شمار آورد.

2. نمایشگر با کیفیت بسیار رضایت بخش

بخش نمایشگر در گوشی های هوشمند سامسونگ، همیشه یکی از نقاط قوت آن ها به شمار می رود و حتی مالی ترین گوشی های این شرکت نیز با نمایشگرهایی باکیفیت تر نسبت به رقبای خود در اختیار کاربران قرار می گیرند. گلکسی A25 سامسونگ جدا از حاشیه های نسبتاً زیاد اطراف نمایشگر، با یک صفحه نمایش بسیار باکیفیت روانه بازار شده که برای یک گوشی در این رنج قیمتی، فوق العاده است و بعلاوه پیشرفت هایی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. میان رده تازه سامسونگ از یک نمایشگر 6.5 اینچی از جنس Super AMOLED بهره می برد و قادر است که محتواهای تصویری را با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل برای کاربران به نمایش بگذارد. همین مشخصات در گوشی نسل قبلی یعنی A24 نیز دیده می گردد و کاربران از آن نیز راضی هستند.

یکی از نقاط قوتی این گوشی که نسبت به نسل قبلی پیدا نموده، پشتیبانی از نرخ رفرش ریت 120 هرتزی است که اسکرول بسیار روان تری را به کاربران ارائه می دهد. البته شاید کاربران عادی چندان متوجه تفاوت بین رفرش ریت 120 هرتزی این گوشی و رفرش ریت 90 هرتزی گوشی A24 نشوند، اما اگر از کاربران اهل بازی و گیم هستید، این تفاوت را به وضوح در انجام بازی های گرافیکی احساس خواهید کرد. با استفاده از ویژگی Vision Booster که سامسونگ دو سال گذشته با معرفی سری گوشی های گلکسی S22 آن را به کاربران ارائه نموده، روشنایی صفحه نمایش این گوشی هوشمند تازه تا 1000 نیت افزایش می یابد. به لطف این ویژگی، شما دیگر نیازی به نگرانی از پرتو های نورانی خورشید ندارید، زیرا می توانید با راحتی کامل از گوشی های هوشمند خود در محیط های با نور شدید بهره ببرید.

نمایشگرهای Super AMOLED سامسونگ دارای قابلیت های فراوانی هستند که شامل نمایش رنگ های پویا، رنگ سیاه عمیق و زوایای دید گسترده می شوند. این قابلیت ها باعث می شوند تا تصاویر و ویدیوهای نمایش داده شده بر روی این نمایشگرها با کیفیت بالا و به وضوح بیشتری به کاربران نشان داده شوند. بعلاوه، این دسته از نمایشگرها به علت قابلیت نمایش رنگ های پویا و رنگ سیاه عمیق، در مصرف باتری نیز صرفه جویی می نمایند. رنگ ها به صورت کاملاً واضح و شفاف در نمایشگر این گوشی هوشمند سامسونگ به نمایش در می آیند و کنتراست مناسبی دارند. تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی در هر اینچ 396 پیکسل و نسبت تصویر آن 20:9 است. بعلاوه سامسونگ حدود 84.2 درصد از پنل جلویی گلکسی A25 را به نمایشگر اختصاص داده و این آمار و ارقام نسبت به نسل قبلی حدود 2 درصد افزایش یافته است. در مجموع، نمایشگر این گوشی هوشمند تازه با ویژگی های خوبی که ارائه می دهد، رضایت شما را به همراه خواهد داشت.

3. پردازنده مناسب

غول کره ای دنیای فناوری ترجیح داده تا میان رده تازه خود را با پردازنده ساخت خود به جای پردازنده های مدیاتک روانه بازار کند. سامسونگ برای گلکسی A25 از پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1280 استفاده نموده که پیش تر در بعضی محصولات میان رده این شرکت نظیر گلکسی A33 و A53 نیز شاهد استفاده از آن بودیم و به طور کلی می تواند از پس انجام کارهای مختلف کاربران به خوبی بر بیاید. اگزینوس 1280 مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری است و پردازنده آن از 2 هسته A78 با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته A55 با سرعت 2 گیگاهرتز تشکیل شده است. مودم موجود در این تراشه علاوه بر فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز شبکه های 5G، از امواج میلی متری هم پشتیبانی می نماید. بعلاوه Mali-G68 به عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه انجام وظیفه می نماید که عملکرد بهتری را برای کاربران به همراه می آورد.

خوشبختانه سامسونگ در این گوشی تازه با حافظه های 32 و 64 گیگابایتی خداحافظی نموده و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی برای گلکسی A25 در نظر گرفته شده که از درگاه کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می نماید و کاربران قادر خواهند بود تا فضای ذخیره سازی آن را افزایش دهند. این گوشی به لطف پردازنده مناسبش اسکرول بسیار روان و بدون لگ وباگی را به کاربران ارائه می دهد و اپلیکیشن ها با سرعت بسیار خوبی اجرا می شوند. بعلاوه این گوشی می تواند بازی ها را با کیفیت قابل قبولی اجرا کند و در این زمینه مشکل خاصی ندارد. اما باید انتظار داغ کردن گوشی پس از استفاده های سنگین و طولانی را داشته باشید؛ چراکه این گوشی میان رده تازه از سیستم خنک نماینده قدرتمندی بهره نمی برد. به طور کلی، این گوشی برای کاربرانی قصد انجام کارهای سنگین مثل انجام بازی (با تنظیمات گرافیکی میانه) را دارند، در این رنج قیمتی انتخاب مناسبی محسوب می گردد.

4. پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت

سامسونگ به عنوان یکی از برترین فراورینمایندگان گوشی های هوشمند اندرویدی در دنیا شناخته می گردد. اما سیاست تازهی که سال گذشته در خصوص به روزرسانی گوشی های هوشمندش اتخاذ نموده، این شرکت را به یکی از برترین ها در این زمینه تبدیل نموده است. گوشی هوشمند گلکسی A25، طبق وعده سامسونگ، چهار سال به روزرسانی سیستم عامل اندروید و پنج سال به روزرسانی های امنیتی را دریافت خواهد نمود. با ارائه سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6، این گوشی روانه بازار شده است و با توجه به این وعده سامسونگ، کاربران با خرید این گوشی تا سیستم عامل اندروید 18 را هم دریافت خواهند کرد و تا سال 2028 از حفره های امنیتی در امان خواهند بود. این وعده سامسونگ، علاوه بر اینکه به کاربران اطمینان حاصل می دهد که گوشی شان به موقع به روزرسانی خواهد شد، عمر مفید گوشی هوشمند را نیز افزایش می دهد که از این لحاظ نیز بسیار حائز اهمیت و مفید است.

5. دوربین اصلی و اولترا واید باکیفیت

اگرچه سامسونگ طراحی پنل پشتی و نحوه قرارگیری سنسورهای دوربین گلکسی A25 را دستخوش تغییرات ننموده، اما بعضی بخش های سیستم دوربین آن با یک سری به روزرسانی خوبی همراه شده است. سنسور اصلی دوربین این گوشی هوشمند تازه همچون نسل قبلی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 بهره می برد و از قابلیت فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز نیز پشتیبانی می نماید. کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین، کمی نسبت به نسل قبلی بهبود یافته، جزئیات به خوبی در عکس ها ثبت می شوند و و پخش نور بسیار خوبی دارند.

خوشبختانه سامسونگ کیفیت فیلم برداری دوربین این گوشی را نسبت به نسل قبلی ارتقاء داده و کاربران اکنون می توانند با کیفیت 4K و با حدبیشتر سرعت 30 فریم بر ثانیه به ثبت ویدیوهای مجذوب کننده بپردازند. بعلاوه این سیستم دوربین از قابلیت لرزش گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی پشتیبانی می نماید که به کیفیت بسیار خوب فیلم برداری منجر می گردد. گلکسی A25 در پنل پشتی از یک سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی بهره می برد که نسبت به سنسور 5 مگاپیکسلی نسل قبلی با کیفیت بهتری به تصویربرداری می پردازد.

از آن جایی که زاویه دید این سنسور از 120 درجه به 123 درجه افزایش پیدا نموده است، بنابراین شما با آن می توانید از صحنه های گسترده عکس های مجذوب کننده تر و باکیفیت تری را به ثبت برسانید. این سنسور در نور روز عکس های بسیار خوبی ثبت می نماید و محدوده دینامیکی خوبی نیز دارد. بعلاوه در تصاویر ثبت شده با این دوربین، جزئیات واضح هستند و رنگ ها مناسب به نظر می رسند. اما عکس های ثبت شده این گوشی در شب، با نویزهای متعددی همراه است.

6. شارژدهی و سرعت شارژ بسیار خوب

باتری قدرتمند، یکی از ویژگی های مشترک میان همه گوشی های هوشمند سامسونگ است و گلکسی A25 تازه نفس نیز از این قضیه مستثنی نیست. این گوشی هوشمند از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی بهره می برد. این باتری با یک بار شارژ کامل، قادر است انرژی لازم برای 44 ساعت مکالمه، 3 ساعت بازی و 6 ساعت مشاهد فیلم را به کاربران ارائه دهد و از این نظر بسیار مناسب است. اگرچه سامسونگ از یک باتری با ظرفیت مشابه نسبت به نسل قبلی برای این گوشی استفاده نموده، اما سرعت شارژ آن را افزایش داده و اکنون این گوشی می تواند با حدبیشتر توان خروجی 25 واتی شارژ گردد. شارژر 25 واتی باتری این گوشی هوشمند تازه را در عرض حدود 80 دقیقه به طور کامل شارژ می نماید.

دلایل نخریدن گوشی هوشمند گلکسی A25 سامسونگ

1. نداشتن بدنه با استاندارد ضد آب

سامسونگ استاندارد ضد آب خود را به گوشی های میان رده مقرون به صرفه قیمت خود نیز آورده و برای مثال گلکسی A34 سال گذشته با پشتیبانی از گواهی IP67 در اختیار کاربران قرار گرفته است. انتظار داشتیم که این رویه به گوشی های سری A20 نیز منتقل گردد، اما چنین اتفاقی نیوفتاده و گلکسی A25 سامسونگ هیچ مقاومتی در برابر آب و حتی پاشش قطرات آن نیز ندارد. بنابراین اگر داشتن این ویژگی برای شما اهمیت دارد، گلکسی A25 سامسونگ نمی تواند برای شما مناسب باشد.

2. دوربین ماکروی فانتزی

سنسور سوم (ماکرو) گوشی های میان رده بازار بیشتر جنبه فانتری دارند و این موضوع در خصوص سنسور ماکروی گلکسی A25 سامسونگ نیز به درستی صدق می نماید. کیفیت تصاویر این دوربین چندان رضایت بخش نیست، نویز بسیار زیادی در آن ها دیده می گردد و اغلب مواقع تار به نظر می رسند. این دوربین بعلاوه در ثبت جزئیات بسیار ناتوان است. بنابراین اگر اهل عکاسی ماکرو هستید، به شما توصیه می کنیم که در پی گوشی بهتری در این زمینه باشید.

3. دوربین سلفی معمولی

سامسونگ در این گوشی هوشمند خود روی پنل جلویی از یک سنسور سلفی 13 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 استفاده نموده که هیچ تفاوتی با سنسور استفاده شده در گوشی نسل قبلی اش ندارد. اگرچه با این سنسور دوربین می توان عکس های سلفی خوبی گرفت، اما انتظار داشتیم که این گوشی با سنسور سلفی بهتری نسبت به نسل قبلی در اختیار کاربران قرار بگیرد، چرا که با بودجه قیمتی این گوشی می توان گوشی های با دوربین سلفی بهتری نیز در بازار پیدا کرد. این سنسور دوربین بعلاوه از قابلیت فیلم برداری 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می نماید.

4. قیمت بالا

از آن جایی که این گوشی هوشمند میان رده به تازگی وارد بازار ایران شده، با قیمت نسبتاً بالایی به فروش می رسد. بنابراین اگر علاقه مند به خرید این گوشی هستید بهتر است کمی صبر کنید.

منبع: anasskhan

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2570

به "6 علت برای خرید گلکسی A25 سامسونگ (و 4 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای خرید گلکسی A25 سامسونگ (و 4 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید