از کارافتادن هزاران سانتریفیوژ تکذیب می گردد، سارق ناشی به کاهدان زده

به گزارش کالارنا، ابراهیم عزیزی پس از بازدید از سایت هسته ای نطنز، با تکذیب شایعات مطرح شده در خصوص از کار افتادن هزاران سانتریفیوژ در این سایت، گفت: سارق ناشی به کاهدان زده است.

از کارافتادن هزاران سانتریفیوژ تکذیب می گردد، سارق ناشی به کاهدان زده

به گزارش خبرنگار از ، ابراهیم عزیزی که به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس از سایت هسته ای نطنز بازدید داشتند، در همین رابطه گفت: طبق مشاهدات از سایت نطنز؛ هم اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژ های IR1 در نطنز کار می نمایند و تنها به حجم بسیار کمی از کابل های برق آسیب وارد شده که در حال نوسازی است.

او با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت نطنز توضیح داد: بر اساس مصوبه کمیسیون امنیت ملی و برمبنای وظایف و مسئولیت های نظارتی مجلس؛ تعدادی از اعضای کمیسیون و افراد متخصص این حوزه برای آنالیز ابعاد حادثه از تاسیسات هسته ای نطنز بازدید کردند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق مشاهدات ما؛ اخلالی در یکی از واحد های نطنز ایجاد شده بود که اقدامی کور بوده و تنها خسارتی سطحی به بخشی از واحد های نیرورسانی این تاسیسات وارد نموده است.

عزیزی با بیان این که سارق ناشی به کاهدان زده است، گفت: این حادثه اخلالی را در فرایند نیرو رسانی ایجاد و تنها به بخشی از واحد های انتقال برق سایت نطنز آسیب وارد نموده است؛ حادثه آن چنان مهمی رخ نداده است و متخصصین با قدرت و جدیت در حال آنالیز و برطرف مسائل هستند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات بعضی نمایندگان مبنی بر از مدار خارج شدن هزاران سانتریفیوژ در نطنز توضیح داد: آقایان لابد طبق شنیده ها اظهار نظر می نمایند، اما ما طبق نظارت میدانی گزارش می دهیم؛ نقطه به نقطه این تاسیسات را بازدید و آنالیز کردیم، تنها به بخشی از کابل های جهت تامین برق این تاسیسات خسارت وارد شده است.

او اضافه نمود: کارشناسان و متخصصان سایت نطنز در حال آنالیز و چک کردن تمامی سانتریفیوژ های این تاسیسات هستند لذا بر اساس آنچه مشاهده کردیم؛ هم اکنون بخش اعظمی از سانتریفیوژ های IR1 در نطنز کار می نمایند و بخشی از این سانتریفیوژ ها هم نیازمند آنالیز برای ترمیم و یا تعمیر هستند.

عزیزی گفت: به طور طبیعی ایجاد نوسان برق منجر به بازنگری مجدد سانتریفیوژ ها خواهد شد که هم اکنون از این منظر سانتریفیوژ ها در حال آنالیز هستند، اما این که گفته می گردد هزاران سانتریفیوژ از کار افتاده اند طبق آنالیز های ما؛ کاملا تکذیب می گردد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه در پی این حادثه هیچ گونه نشتی در نطنز اتفاق نیفتاده است، اضافه نمود: دشمن به اهدافش نرسیده و نتوانسته خسارات موردنظر را وارد کند و تنها به حجم بسیار کمی از کابل های برق آسیب وارد نموده که در حال نوسازی است.

او در عین حال با تقدیر از کوشش دانشمندان هسته ای کشور اضافه نمود: صنعت هسته ای کشور رو به پیشرفت است و پس از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تمام کوشش متخصصان داخلی کشور نیز تحقق اهداف بلند این قانون و افق های پیش بینی شده در صنعت هسته ای است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطر نشان کرد: دشمنان نظام اسلامی چشم دیدن این موفقیت ها و رشد و شکوفایی صنعت هسته ای ایران را ندارند لذا کوشش می نمایند تا با استفاده از بعضی عوامل وابسته و واداده به این صنعت آسیب زنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه نمود: اراده برادران ما در صنعت هسته ای و مسئولین کشور بر این قرار گرفته است که هر تهدیدی را تبدیل به فرصت نمایند لذا سانتریفیوژ های آسیب دیده با نسل های پیشرفته تر و با کیفیت تر جایگزین خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1940

به "از کارافتادن هزاران سانتریفیوژ تکذیب می گردد، سارق ناشی به کاهدان زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کارافتادن هزاران سانتریفیوژ تکذیب می گردد، سارق ناشی به کاهدان زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید