از کاهش وزن ناامید شده اید؟ این 29 روش را امتحان کنید

به گزارش کالارنا، کاهش وزن تبدیل به دغدغه بسیاری از افراد شده است. همه ما دوست داریم در مدت زمان کم وزن زیادی را از دست دهیم. با این حال باید در نظر داشته باشید که این موضوع باعث فشار زیاد به بدن و در نتیجه بروز مشکلاتی از جمله ریزش مو می گردد. برترین کار این است که از روش های بی خطر برای افزایش سرعت فرآیند کاهش وزن بهره ببرید. در مقاله ای که امروز در خبرنگاران مگ برایتان آماده نموده ایم، قرار است شما را با 29 روش برای کاهش وزن سریع و بی خطر آشنا کنیم. اگر شما هم قصد کاهش وزن دارید، تا خاتمه این مقاله در کنار ما باشید.

از کاهش وزن ناامید شده اید؟ این 29 روش را امتحان کنید

1. پروتئین بیشتری مصرف کنید

تقریبا 25 تا 30 درصد از کالری در هر گرم از پروتئین طی فرآیند هضم می سوزد. این در حالی است که فقط 6 تا 8 درصد از کالری موجود در کربوهیدرات طی هضم سوزانده می گردد. این یعنی هر زمان که به جای 50 گرم کربوهیدرات به همین میزان پروتئین مصرف کنید، 41 کالری کمتر دریافت می کنید. دنبال کردن رژیم غذایی حاوی میزان زیادی پروتئین جلوی از دست دادن عضلات را طی کاهش وزن می گیرد. این موضوع به بالا نگه داشتن متابولیسم بدن و سوزاندن کالری تا جای ممکن یاری می نماید.

علاوه بر این پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات یا چربی سیرنماینده تر است. این یعنی زمانی که به مقدار کافی پروتئین مصرف می کنید، کمتر احساس گرسنگی می کنید و در نتیجه کمتر پرخوری خواهید کرد. از جمله منابع پروتئین که می توانید در رژیم غذایی خود جای دهید می توانیم گوشت کم چرب، گوشت ماکیان، ماهی و غذاهای دریایی، تخم مرغ، شیر، ماست به ویژه ماست یونانی، پنیر کاتیج، ذرت و سیب زمینی را نام ببریم.

2. برچسب روی محصولات غذایی را بخوانید

هنگام خرید برچسب ارزش غذایی روی محصولات را با دقت آنالیز کنید تا متوجه شوید با مصرف آن چه چیزهایی دریافت می کنید. از خرید مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی قند، نمک، کالری و چربی زیاد خودداری کنید.

3. بایستید

آیا می دانستید که هنگامی که ایستاده اید، بیشتر از زمانی که نشسته اید کالری می سوزانید؟ پس سعی کنید بیشتر اوقات در حالت ایستاده باشید. علاوه بر این ورزش هایی که احتیاج به نشستن دارند را کمتر انجام دهید. با ایستادن حدود 30 درصد بیشتر کالری می سوزانید. پس از همین الان بلند شوید و کم تحرکی را کنار بگذارید.

4. تمرینات قدرتی را انجام دهید

اگر تا به حال تمرینات قدرتی را انجام نمی دادید، حتما آن ها را به روتین ورزشی خود اضافه کنید. کسانی که می خواهند از شر وزن اضافی خود خلاص شوند، باید وزنه بردارند. برخی از افراد (حتی مربیان ورزش) به اشتباه تصور می نمایند افراد چاق برای لاغر شدن باید روی انجام تمرینات کاردیو تمرکز نمایند. انجام تمرینات کاردیو هیچ ایرادی ندارد، منتها باید در کنار آن ها تمرینات قدرتی را هم انجام دهید. تمرینات قدرتی به چند دلیل برای کاهش وزن اهمیت دارند که در ادامه به چند نمونه از دلایل اشاره نموده ایم.

1.به حفظ توده عضلانی یاری می نمایند

افرادی که رژیم می گیرند، معمولا توده عضلانی خود را از دست می دهند. تمرینات قدرتی از دست دادن عضله را به حداقل می رسانند و به شما در حفظ توده عضلانی یاری می نمایند.

2. سوخت وساز بدن را افزایش می دهند

هرچه توده عضلانی بیشتری داشته باشید، سرعت سوخت وساز شما افزایش پیدا می نماید. این یعنی حتی زمانی که در حال ورزش کردن نیستید هم می توانید کالری بیشتری بسوزانید.

5 . به مقدار کافی بخوابید

خوابیدن به مقدار کافی بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید اهمیت دارد. به احتمال زیاد در مقالات مختلف درباره اهمیت داشتن خواب کافی شنیده اید، اما هنوز هم شب ها تا دیر وقت بیدار می مانید. اگر این طور است، شکایت نکنید که چرا وزنتان با وجود کوشش زیادی که می کنید کاهش پیدا نمی نماید. ساعت 10 شب است، تازه کارتان تمام شده است و بین دو راهی رفتن به باشگاه و خوابیدن گیر نموده اید. عزمتان را جزم می کنید و فکر می کنید با انتخاب گزینه اول یعنی رفتن به باشگاه کار خوبی نموده اید، اما واقعیت این است که تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که نرفتن به باشگاه و در عوض خوابیدن برای سلامتی عمومی بدن و بعلاوه کاهش وزن مفیدتر است. البته این بدین معنی نیست که همواره ورزش کردن را برای بیشتر خوابیدن کنار بگذارید.

اگر به طور منظم خواب کافی نداشته باشید، از بین بردن چربی اضافی برای بدنتان سخت می گردد. کم خوابیدن باعث ترشح هورمون گرسنگی می گردد که این موضوع افزایش هوس خوردن غذاهای پرکالری و پرقند را در پی دارد و باعث می گردد پرخوری کنید. علاوه بر این خواب ناکافی جلوی ریکاوری بعد از ورزش را می گیرد و مانع از ساخت و حفظ عضلات می گردد. هر شب دست کم 7 ساعت بخوابید تا به فرآیند کاهش وزن خود سرعت ببخشید. هنگام ورود به اتاق خواب موبایلتان را همراه خود نیاورید. یک دمنوش آرام بخش بنوشید و بعد از خاموش کردن چراغ ها بخوابید . از قلم نیاندازید که دوش گرفتن قبل از خواب به شما یاری می نماید سریع تر به خواب بروید.

6. از تمام چربی ها دوری نکنید

آن قدر درباره چربی ها بد شنیده ایم که تمام کوششمان را می کنیم همواره از مصرف آن ها اجتناب کنیم، اما واقعیت این است که تمام چربی ها برای سلامتی بدن مضر نیستند. در حقیقت برخی از چربی ها برای بدن مفید هستند و حتی به کاهش وزن یاری می نمایند. اگر به مقدار کافی چربی مصرف نکنید، دچار مسائل مختلفی می شوید که از جمله آن ها می توانیم به خشک شدن پوست و مو، هضم ضعیف و نامتعادل شدن هورمون ها اشاره کنیم. چربی می تواند به شما یاری کند احساس سیری بیشتری کنید. از جمله منابع چربی های سالم می توانیم دانه چیا، مغزها، ماهی های چرب مانند ماهی سالمون، شکلات تلخ و آووکادو را نام ببریم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با چربی های سالم مقاله زیر را بخوانید.

7. فیبر بیشتری مصرف کنید

فیبر یک ماده مغذی است که به سیر نگه داشتن شما برای مدت زمان طولانی یاری می نماید و در نتیجه جلوی پرخوری را می گیرد. فیبر یک ماده مغذی گیاهی است که بدن نمی تواند آن را هضم کند. با این حال این ماده مغذی نقش مهمی در بدن ایفا می نماید. فیبر باکتری های مفید موجود در دستگاه گوارش را تغذیه نموده و به فرآیندهای گوارشی یاری می نماید. توصیه می گردد برای سلامت روده ها و هضم بهینه دست کم 25 تا 30 گرم فیبر در روز مصرف کنید. از جمله برترین منابع فیبر می توانیم سیب، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، غلات غنی شده، آووکادو، گلابی، توت فرنگی، نخود سبز، تمشک، توت ها و میوه های خشک شده را نام ببریم. می توانید برای آشنایی با منابع فیبر مقاله زیر را بخوانید.

8. روی خوردن مواد غذایی سبوس دار تمرکز کنید

مواد غذایی غنی شده و فرآوری نشده از جمله حبوبات، میوه ها، سبزیجات، چربی های سالم و… در مقایسه با مواد غذایی فرآوری و بسته بندی شده سیرنماینده تر هستند. علاوه بر این حاوی مواد مغذی زیادی هستند.

9. تمرینات هیت (HIIT) را انجام دهید

واضح است که برای کاهش وزن و چربی سوزی انجام تمرینات قدرتی باید در اولویتتان باشد. با این حال لازم نیست تمرینات کاردیو را کنار بگذارید. هیت (HITT) به تمرینات تناوبی با شدت بالا اشاره دارد. این تمرینات شامل ورزش کردن با شدت بالا برای مدت زمان کم و بعد استراحت کردن برای مدت طولانی جهت برگرداندن ضربان قلب به حالت عادی می گردد. تمرینات هیت می توانند به سوزاندن چربی بیشتر در مدت زمان کمتر و حفظ عضلات یاری نمایند.

10. مکمل های درست را مصرف کنید

مصرف برخی از مکمل ها به کاهش وزن یاری می نماید. در ادامه به برترین مکمل ها برای لاغری اشاره نموده ایم.

1. کافئین

در بسیاری از مطالعات نشان داده شده که کافئین کالری سوزی را افزایش می دهد و سرعت سوخت وساز را بیشتر می نماید. علاوه بر این برای ورزش کردن به شما انرژی می دهد.

2. گلوکومانان

گلوکومانان نوعی فیبر است. این نوع فیبر آب را جذب می نماید و ژل مانند می گردد. گلوکومانان در روده قرار می گیرد و باعث می گردد احساس سیری کنید. این موضوع به شما یاری می نماید کالری کمتری مصرف کنید. یک مطالعه به این نتیجه رسید افرادی که در کنار دنبال کردن رژیم غذایی سالم گلوکومانان مصرف کردند، طی 5 هفته 3.6 تا 4.5 کیلوگرم وزن کم کردند. البته در نظر داشته باشید که این نوع فیبر ممکن است منجر به برخی از عوارض جانبی گردد که از جمله آن ها می توانیم به نفخ، باد شکم و نرم شدن مدفوع و تداخل با برخی داروها اشاره کنیم.

3. عصاره چای سبز

عصاره چای سبز یک ترکیب معروف در بسیاری از مکمل های کاهش وزن به شمار می رود. بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده اند که آنتی اکسیدان موجود در چای سبز به نام EGCG به چربی سوزی یاری می نماید. باور بر این است که عصاره چای سبز فعالیت هورمون نوراپی نفرین را افزایش می دهد. این هورمون به چربی سوزی یاری می نماید. مطالعات اجرا شده روی انسان ها نشان می دهند که عصاره چای سبز می تواند چربی سوزی را بالا ببرد و به طور ویژه در ناحیه شکم منجر به از دست دادن چربی گردد. معمولا بدن عصاره چای سبز را به خوبی تحمل می نماید. این ترکیب حاوی میزانی کافئین است و ممکن است در افراد حساس به کافئین منجر به برخی علائم گردد.

11. کمتر کربوهیدرات مصرف کنید

حتما زیاد شنیده اید که باید برای کاهش وزن از کربوهیدرات دوری کنید. یک مطالعه به این نتیجه رسید مردانی که کربوهیدرات مصرفی خود در روز را 8 درصد کاهش دادند، طی شش هفته چربی از دست دادند و عضله به دست آوردند.

12. روی سالادتان یک سس سالم بریزید

سس مایونز سرشار از کالری و چربی های ناسالم است که همگی دشمن کاهش وزن به شمار می فرایند. در عوض از سس خانگی تهیه شده با سرکه و آب لیموترش تازه بهره ببرید. مطالعات به این نتیجه رسیده اند که مواد غذایی اسیدی از جمله سرکه و آب لیموترش سرعت خالی شدن معده را کاهش می دهند. مواد غذایی تخمیر شده مانند خیارشور و ماست هم گزینه های خوبی در این زمینه به شمار می رود.

13. وعده های غذایی را جا نیندازید

غذا نخوردن برای مدت طولانی بدن را در حالت کاتابولیک قرار می دهد. این یعنی بدن برای انرژی آغاز به تجزیه بافت عضلانی نموده و چربی را حفظ می نماید. روزه متناوب گزینه خوبی برای کاهش وزن محسوب می گردد، اما حذف وعده های غذایی باعث می گردد دچار مسائل زیادی شوید. یکی از این مسائل پرخوری است. وقتی برای مدت زمان طولانی هیچ چیز نخورده اید، در وعده غذایی بعد پرخوری خواهید کرد که این موضوع اصلا خوب نیست و باعث می گردد کوشش هایتان برای کاهش وزن به باد فرایند.

14. سبک زندگی کم تحرک خود را کنار بگذارید

نشستن برای مدت طولانی شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری های مختلف قرار می دهد. سعی کنید در خانه بیشتر راه بروید. کمتر از آسانسور بهره ببرید و بیشتر از پله ها بالا و پایین بروید. سعی کنید ماشینتان را با فاصله از مقصد پارک کنید تا بتوانید کمی پیاده روی کنید.

15. سیب زمینی نخورید

سیب زمینی کالری زیادی دارد. افرادی که می خواهند وزن کم نمایند، باید از مصرف سیب زمینی له یا پخته شده، بعلاوه سیب زمینی سرخ نموده و چیپس سیب زمینی اجتناب نمایند. سیب زمینی سطح انسولین را در خون افزایش می دهد و بدن را برای متوقف کردن چربی سوزی تحریک می نماید. در نظر داشته باشید که سیب زمینی شیرین یک استثناء است، چون نسبت به سیب زمینی معمولی مواد مغذی و فیبر بیشتری دارد.

16. قبل از غذا خوردن آب بنوشید

یک روش عالی برای جلوگیری از پرخوری این است که قبل از اینکه غذا بخورید، آب بنوشید. این موضوع به پر کردن معده یاری می نماید و به وسیله کاهش اشتها باعث می گردد احساس سیری بیشتری کنید. حدود 20 دقیقه قبل از وعده غذایی آب بنوشید و در حین و بعد از غذا خوردن این کار را نکنید.

17. دندان هایتان را به طور مرتب مسواک بزنید

شاید پیش خودتان فکر کنید مسواک زدن دندان ها چه ربطی به وزن کم کردن دارد؟! یک مطالعه ژاپنی روی بیش از 14 هزار نفر نشان داد مردانی که به طور مرتب دندان هایشان را مسواک می زدند، از مردانی که این کار را نمی کردند لاغرتر بودند. تنبلی را کنار بگذارید و هر روز دست کم دو بار مسواک بزنید.

18. هر روز صبحانه بخورید

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که نباید هیچ کدام از وعده های غذایی را حذف کنید. صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی در طول روز به شمار می رود. دانشجویان دانشگاه هاروارد و بوستون به این نتیجه رسیدند که چاقی در افرادی که به طور منظم صبحانه می خورند، در مقایسه با کسانی که از خوردن صبحانه اجتناب می نمایند، 35 تا 50 درصد پایین تر است. متخصصان تغذیه باور دارند که صبحانه به تنظیم کردن سطح انسولین و گرسنگی یاری می نماید و در نتیجه باعث می گردد در طول روز کمتر پرخوری کنید.

صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید و صبحانه های متنوع و جذابی را برای خودتان درست کنید. اگر دوست ندارید صبحانه های معمولی بخورید، در اینترنت طرز درست کردن صبحانه های تازه و متفاوت ایرانی و خارجی را پیدا کنید . خیلی از این صبحانه ها در مدت زمان کم تهیه می شوند. بنابراین تنبلی نکنید و حتما آن ها را در طول هفته امتحان کنید.

19. بین وعده های غذایی میان وعده بخورید

اگر بین وعده ناهار تا شام هیچ چیز نخورید، تا شام حسابی گرسنه می شوید و پرخوری می کنید که این موضوع باعث می گردد از اهداف خود در کاهش وزن دور شوید. خوردن میان وعده بین وعده های غذایی نه تنها جلوی گرسنگی و پرخوری را می گیرد، بلکه باعث می گردد بدن در تمام طول روز غذا را پردازش کند که این موضوع سوخت وساز بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن یاری می نماید.

20. ماست یونانی بدون طعم بخورید

ماست یونانی یکی از برترین مواد غذایی است و فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. از جمله مواد مغذی موجود در ماست یونانی می توانیم به کلسیم، پروتئین، پروبیوتیک ها، ید و ویتامین B12 اشاره کنیم. ماست یونانی منبع غنی پروتئین محسوب می گردد و به همین دلیل ممکن است باعث گردد برای مدت زمان طولانی تر سیر بمانید. تحقیقات به این نتیجه رسیده اند افرادی که یک ماده غذایی حاوی پروتئین زیاد (مانند ماست یونانی) می خورند، ممکن است در طول روز کمتر غذا بخورند.

علاوه بر این تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که دنبال کردن رژیم غذایی غنی از پروتئین ممکن است تعداد کالری که در طول روز می سوزانید را افزایش دهد. برترین کار این است که در هر وعده غذایی میزانی پروتئین بخورید. در نظر داشته باشید که خوردن ماست یونانی ممکن است به ایجاد توده عضلانی یاری کند. تحقیقات نشان داده اند که دنبال کردن رژیم غذایی حاوی پروتئین زیاد ممکن است توده عضلانی را در افرادی که تمرینات مقاومتی انجام می دهند افزایش دهد. ماست یونانی کلسیم هم دارد.

در یک مطالعه محققان شرکت نمایندگان را به دو گروه تقسیم کردند. گروهی رژیم غذایی حاوی کلسیم زیاد را دنبال کردند و گروه دیگر این کار را نکردند. کالری مصرفی هر دو گروه 500 کیلو کاهش پیدا کرد. محققان به این نتیجه رسیدند گروهی که کلسیم بیشتری مصرف کردند، دو برابر گروه دیگر وزن کم کردند. محققان مطالعه ذکر شده باور دارند که مصرف کلسیم به سوزاندن چربی بیشتر و ذخیره آن به میزان کمتر یاری می نماید.

21. بادام زمینی بخورید

یکی از کارهای ساده ای که می توانید برای لاغر کردن انجام دهید این است که بادام زمینی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این نوع مغز ممکن است به روش های مختلف به کاهش وزن یاری کند. بادام زمینی بر خلاف سایر میان وعده ها که کربوهیدرات ساده زیادی دارند، غنی از چربی های سالم، پروتئین و فیبر است. یک مطالعه کوچک روی 15 نفر به این نتیجه رسید که خوردن بادام زمینی یا کره بادام زمینی منجر به افزایش سیری و ثابت نگه داشتن سطح قند خون می گردد.

کربوهیدرات ساده سریع جذب جریان خون شده و منجر به افزایش قند خون و بعد افت قند خون می گردد. این موضوع ممکن است باعث گردد مدت کوتاهی بعد از اینکه غذا خوردید، دوباره احساس گرسنگی کنید. بادام زمینی به آرامی هضم می گردد و برای مدت زمان طولانی تری در معده می ماند. این موضوع به شما یاری می نماید احساس سیری کنید و بین وعده های غذایی سیر بمانید. علاوه بر این بادام زمینی احتیاج به جویدن بیشتری دارد که این موضوع باعث می گردد سرعت غذا خوردنتان کاهش پیدا کند. این موضوع به بدن برای ارسال پیغام سیری فرصت می دهد و ممکن است جلوی پرخوری را بگیرد .

22. به خودتان گرسنگی ندهید

لاغر شدن به این معنا نیست که به خودتان گرسنگی دهید. کار هوشمندانه ای که می توانید انجام دهید این است که به آنچه می خورید، بعلاوه میزان غذای مصرفی خود توجه کنید. در حالت عادی بدن انسان ها فقط 80 درصد از مواد مغذی موجود در غذای مصرفی را دریافت می نماید. اگر به مقدار کافی غذا نخورید، دچار کمبود ویتامین ها و مواد مغذی مختلف می شوید. اگر به خودتان گرسنگی دهید، بعد از مدتی از این شرایط خسته می شوید و بی خیال لاغر شدن می شوید. این موضوع باعث می گردد تمام زحماتی که کشیدید به باد فرایند. یک برنامه غذایی مناسب را دنبال کنید. در این زمینه می توانید از یک متخصص تغذیه حاذق یاری بگیرید.

23. یک بار در هفته تقلب کنید

همه کسانی که در جهت کاهش وزن قرار دارند، باید یک بار در هفته وعده تقلب داشته باشند. وعده تقلب همان طور که از نامش تعیین است، به شما این اجازه را می دهد که هر چیزی که دوست دارید را بخورید. اگر کل هفته رژیم خود را به طور دقیق دنبال کردید، به خودتان با خوردن غذای محبوبتان پاداش دهید.

24 . از خوردن نان سفید اجتناب کنید

محققان در یک مطالعه دانشگاهی به این نتیجه رسیدند افرادی که به طور منظم نان سفید مصرف کردند، وزنشان بیشتر از دیگران بود. در نظر داشته باشید که میزان فعالیت بدنی و سن شرکت نمایندگان تقریبا یکسان بود. سعی کنید مصرف نان سفید را قطع کنید یا به حداقل برسانید.

25. خودتان را یک بار در روز وزن کنید

نظرات متناقضی درباره وزن کردن روزانه وجود دارد. بسیاری از افراد باور دارند که نباید خودمان را هر روز وزن کنیم، اما برخی دیگر معتقدند وزن کردن روزانه باعث می گردد روی وزن خود نظارت داشته باشید و بدانید کجای کار هستید. وزنه کردن روزانه خود باعث می گردد از تغییرات کوچک که در وزنتان رخ می دهند خبر پیدا کنید. اگر نمی خواهید هر روز خودتان را وزن کنید، دست کم هر دو یا سه روز یک بار روی وزنه بروید.

26. چای سبز و ماچا بنوشید

در بالا به فواید عصاره چای سبز اشاره کردیم. خود چای سبز هم حاوی خواص متعددی است. این نوع چای حاوی ترکیباتی است که با سرطان مبارزه می نمایند و علاوه بر این برای لاغری مفید هستند. چای سبز حاوی میزانی کافئین است و منبع غنی آنتی اکسیدان ها به شمار می رود. مهم ترین آنتی اکسیدان چربی سوز موجود در چای سبز اپی گالوکاتچین گالات نام دارد که مطالعات مختلف به این نتیجه رسیده اند به افزایش سوخت وساز بدن یاری می نماید و چربی سوزی را افزایش می دهد. یک مطالعه نشان داد افرادی که چای سبز و کافئین مصرف کردند، وزن کم کردند. ماچا نوعی چای سبز است که بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها را در میان تمام انواع چای سبز دارد. ماچا نه تنها مزه ای عالی دارد، بلکه خواص متعددی برای سلامتی بدن دارد. می توانید برای طعم دادن به اسموتی، ماست و شیر به آن ها ماچا اضافه کنید.

27. روغن ماهی مصرف کنید

روغن ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که بسیاری از ما دچار کمبود آن ها هستیم. امگا 3 نوعی اسید چرب چند غیر اشباع است که سوخت وساز بدن را افزایش می دهد، به متعادل کردن سطح قند خون یاری می نماید، اشتها را کاهش می دهد و به حفظ سلامت قلب یاری می نماید. DHA و EPA که ترکیبات تشکیل دهنده اسیدهای چرب امگا 3 به شمار می فرایند، به طرز مؤثری چربی بدن را کاهش می دهند. در یک مطالعه در سال 2010 نشان داده شد چربی بدن کسانی که به مدت بیش از 6 هفته تقریبا 2 گرم اسیدهای چرب امگا 3 در روز مصرف کردند، بدون ورزش کردن، رژیم غذایی یا سایر عادت ها کاهش پیدا کرد.

28 . فلفل چیلی بخورید

کپسایسین که در فلفل تند وجود دارد و باعث سوختن زبان و آبریزش چشم ها می گردد، ترکیبی است که می تواند اثر فوق العاده ای در افزایش سوخت وساز بدن داشته باشد. مطالعات به این نتیجه رسیده اند که غذای تند می تواند متابولیسم را تا 8 درصد افزایش دهد. خوردن غذاهای تند باعث می گردد سیرتر شوید و در نتیجه غذای کمتری مصرف کنید. یک مطالعه به این نتیجه رسید مردانی که سس تند خوردند، در وعده غذایی بعد 200 کالری کمتر خوردند. این مطالعه نشان داد که غذاهای تند ممکن است به عنوان بازدارنده ملایم اشتها عمل نمایند.

29. آگاهانه غذا بخورید

بیشتر افراد دوست دارند موقع غذا خوردن تلویزیون دیدن نمایند یا در اینستاگرام بچرخند . این موضوع برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند اصلا خوب نیست. موقع غذا خوردن باید تمام حواستان را جمع آنچه که می خورید بکنید؛ وگرنه احتمال اینکه پرخوری کنید افزایش پیدا می نماید. این یعنی تلویزیون دیدن کردن و استفاده از هر وسیله الکترونیکی ممنوع. علاوه بر این به هیچ وجه نباید در غذا خوردن عجله کنید. خوردن هر وعده غذایی باید دست کم 20 دقیقه طول بکشد. غذایتان را درست بجوید.

کلام آخر

کاهش وزن به صبر و حوصله احتیاج دارد. نباید توقع داشته باشید که وزنتان یک شبه کاهش پیدا کند. هر کاری معقولی که از دستتان برمی آید را برای لاغر شدن خود انجام دهید و ناامید نشوید. ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا نتیجه بگیرید. شما لیاقت به دست آوردن اندامی فیت را دارید. پس امید و انگیزه خود را از دست ندهید. در مقاله ای که امروز در خبرنگاران مگ برایتان تهیه کردیم، شما را با روش های ساده اما اثربخش برای کاهش وزن آشنا کردیم. این روش ها را به کار بگیرید و به خودتان ایمان داشته باشید. مطمئن باشید که نتیجه خواهید گرفت و به اندام دلخواهتان دست پیدا خواهید کرد. شما برای کاهش وزن چه روش امتحان شده ای را سراغ دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: mens journal

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2307

به "از کاهش وزن ناامید شده اید؟ این 29 روش را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کاهش وزن ناامید شده اید؟ این 29 روش را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید