اعترافات یک خلبان که حرف هایش را باور نمی کنید!

به گزارش کالارنا، اعترافات یک خلبان

زمانی که صحبت از پرواز و هواپیما می شود، هیچ چیز مجذوب کننده تر از اعترافات یک خلبان نیست که در مورد کارش، حقایقی را بیان می کند که ما که در این رشته مشغول به کار نیستیم، شگفت زده می شویم. خلبانی یکی از سخت ترین شغل های دنیاست زیرا مسئولیت سنگینی بر عهده این فرد است و جان افراد زیادی در دست اوست. خبرنگاران در ادامه این متن می خواهد اعترافات یک خلبان را در مورد موضوعات مختلف پروازی به شما ارائه دهد؛ با ما همراه باشید.

اعترافات یک خلبان که حرف هایش را باور نمی کنید!

اتوپایلوت تقریبا همه کارها را انجام می دهد!

خلبان سم بری (Sam Bray) می گوید: نمی شود انکار کرد کرد که اتوپایلوت یا خلبان اتوماتیک بیشتر کارهای پروازی را انجام می دهد. در یک پرواز معمولی این اتوپایلوت است که تقریبا 90 درصد کارهای پرواز را در دست می گیرد. خلبانان معمولا کار فرود را انجام می دهند اما در بسیاری از خلبان های مدرن، سیستم اتوماتیکی به نام اتولندینگ نیز موجود است. آنقدر تکنولوژی های صنعت هواپیمایی پیشرفته شده که خلبانان در مواقعی حتی نیاز به دیدن باند پرواز هم ندارند.

دستمزد آن ها به همان اندازه که تصور می کنید بالاست!

تعجبی هم ندارد که خلبانان حقوق های بالایی دریافت کنند. آن ها آموزش های زیادی دریافت می کنند، ساعت های زیادی را به امتحان می گذرانند و در شرایط اضطراری به خوبی عمل می کنند. اعترافات یک خلبان می گوید که آن ها می توانند تا 140 هزار پوند در سال نیز دستمزد دریافت کنند.

آن ها مزایای خوب مسافرتی دارند!

خلبان پاتریک اسمیت می گوید: به طور معمول، تمام کارکنان تمام وقت و بستگان درجه یک آن ها، در صورتی که جایگاه های خالی اجازه می دهند، می توانند از پرواز رایگان بهره ببرند و اگر جایگاه خالی در کلاس بیزینس یا درجه یک داشته باشد نیز احتمالا به این کلاس ها منتقل خواهند شد. علاوه بر این، بسته به قراردادهایی که آن ها با یک ایرلاین امضا می کنند، آن ها و خانواده هایشان نیز می توانند از تخفیفات خاصی بهره مند شوند.

خلبانان در طول پرواز، برای اینستاگرامشان عکاسی می کنند!

البته نه همه آن ها و نه در تمام طول مدت پرواز. اما در شبکه های مجازی می توانید عکس های فوق العاده ای را مشاهده کنید که از طریق خلبانان گرفته شده است. آیا این کار قانونی است؟ این موضوع بسته به شرکت هواپیمایی دارد و اینکه چه زمانی این عکس گرفته شده است. بسیاری از شرکت های هواپیمایی اعلام می کنند که خلبانان اجازه ندارند هیچ گونه کاری که حواسشان را پرت کنند انجام دهند اما برخی دیگر منعطف تر بوده و طی شرایط اجازه این کار را می دهند.

استفاده از موبایل، باعث نمی شود که هواپیما سقوط کند!

همیشه وقتی در هواپیما هستیم پیام اینکه موبایل هایتان را خاموش کنید و یا در حالت پرواز قرار دهید را می شنویم. واقعیت این است که با اینکه احتمال بروز اختلالاتی در امواج پیام رسان هواپیما خواهد شد، اما تا به امروز هیچ سقوطی بر اثر امواج موبایل اتفاق نیوفتاده است. اگر موبایل به قدری تاثیر داشت که احتمال سقوط هواپیما بر اثر آن بود، حتما قوانین سختگیرانه تری برای آن تنظیم می شد.

خلبانان عاشق فرودهای پر هیجان هستند!

زمانی که با خلبانان گوناگون صحبت می کنیم، در هر کجای جهان که باشند اکثرا روی یک اتفاق نظر دارند: بهترین فرودگاه های هیجان انگیز برای فرود، ناپل، مدیرا، اینسبروک و جبل الطارق هستند که فرود در آن ها بسیار دوست داشتنی است.

اگر خلبان موضوع ترسناکی را گفت، تعجب نکنید!

در حالی که خلبانان نهایت تلاش خود را می کنند که باعث ترس مسافران نشوند، اما معمولا برعکس قضیه اتفاق می افتد. یک بار از خلبانی در رایان ایر در طول پرواز این گفته را گفت: ما روی بال هواپیما، یخ داریم و نمی خواهیم بمیریم. در سال 2014 یک خلبان مونارک ایرلاینز به مسافران گفت که یک مشکل فنی می تواند آن ها را به یک قبر سریع و آبدار برساند! برخی از اعلامیه های وحشتناک دیگر:

  • خانم ها و آقایان ما باید یک فرود غیر برنامه ریزی شده و شیب دار را فرودگاه Tampere داشته باشیم، هواپیما آتش گرفته است، از شما متشکرم.
  • خانم ها و آقایان ما همین الان با رعد و برق برخورد کردیم.
  • خانم ها و آقایان، این بزرگترین شکل ابرهای طوفانی است که تا به امروز تجربه کرده ام. لطفا کمربندهای خود را ببندید. کادر پرواز، تمام چیزها را کنار بگذارید و در جایگاه های خود بنشینید.
  • عصر خوش. متوجه خواهید شد که هوا کمی خراب و باد سختی در جریان است. نیاز است که یک صعود شیب دارد انجام دهیم که کمی خطرناک است پس جایگاه های هایتان را محکم بگیرید. جمعه شب است و من یک عروسی در پیش دارم.

خلبانان را تحت فشار قرار می دهند تا سوخت بسیار کمی حمل کنند!

البته شرکت های هواپیمایی این موضوع را انکار می کنند اما به گفته یک خلبان ناشناس: من همیشه تخت فشار هستم تا سوختی کمتر از چیزی که در مورد آن راحت هستم را حمل کنم. حتی زمانی که شما سوخت مناسبی دارید، اگر پروازتان تاخیر بخورد یا با صاعقه برخورد کنند ممکن است سوختتان کاهش یافته و مجبور به فرود اضطراری شوید.

فرود اضطراری همیشه اتفاق می افتد!

با اینکه ممکن است فرض کنید این اتفاق به ندرت می افتد، آمارهای منتشر شده در سال گذشته نشان داد که فرودگاه هیترو تنها در هر هفته یک فرود اضطراری را تجربه کرده است. پنجاه و یک بار در سال 2013 رخ داده، 40 بار در سال 2012، 54 بار در سال 2011، 66 بار در سال 2010 و 55 بار در سال 2009؛ در مجموع 266 فرود اضطراری در پنج سال گذشته رخ داده است.

برخورد به صاعقه نیز معمول است اما جای نگرانی نیست!

در اعترافات یک خلبان این بار به سراغ صاعقه می رویم. پاتریک اسمیت می گوید: هواپیماها با صاعقه بیشتر از آنکه فکر کنید، برخورد می کنند. هر هواپیما هر سال 2 یا 3 بار به طور میانگین به صاعقه برخورد می کند که اصلا جای نگرانی بابت آن نیست. برق حاصل اصلا وارد هواپیما نشده و مسافران را درگیر نمی کند. مواقع کمی هستند که بدنه خارجی هواپیما در اثر برخورد با صاعقه دچار آسیب های جزیی می شود اما این اتفاق بسیار کم رخ می دهد.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2271

به "اعترافات یک خلبان که حرف هایش را باور نمی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعترافات یک خلبان که حرف هایش را باور نمی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید