انتقال 670 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

به گزارش کالارنا، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از انتقال 670 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه اطلاع داد و گفت برنامه هایی در راستای احیای دریاچه ارومیه در دستور کار است.

انتقال 670 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

به گزارش وزارت نیرو، بهروز مرادی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه هایی را برای احیای دریاچه ارومیه در نظر دارد که با اجرای کامل این برنامه ها شرایط دریاچه ارومیه بهتر می گردد، اظهار کرد: در این راستا ساخت تونل 36 کیلومتری زاب در حال انجام بوده که حدود 130 متر از این تونل به جای مانده است و پیش بینی می گردد که تا انتها سال به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه احداث دو تصفیه خانه ارومیه و تبریز نیز در راستای احیای دریاچه ارومیه به عنوان بزرگترین طرح زیست محیطی کشور در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با انجام این دو پروژه 114 میلیون متر مکعب آب به دریاچه منتقل خواهد شد.

به گفته وی، امیدواریم این پروژه نیز تا انتها سال آبی به اتمام برسد و در مجموع بتوانیم شاهد انتقال 667 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه باشیم.

وی در مورد برآورد هزینه هایی که تا به امروز به وسیله وزارت نیرو برای اجرای این فعالیت های سازه ای اجرا شده است، گفت: حدود 6000 میلیارد تومان تا به امروز هزینه شده که حدود 1430 میلیارد تومان آن برای ساخت تونل بوده است.

مرادی اظهار داشت: سد کانی سیب و تونل مربوطه که حدود 556 میلیون متر مکعب آب را به وسیله یک تونل، کانال و رودخانه متصل به دریاچه از حوزه زاب به دریاچه ارومیه انتقال می دهد مهم ترین منبع پایدار دریاچه ارومیه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2144

به "انتقال 670 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال 670 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید