انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر

به گزارش کالارنا، مسعود کیمیایی قرار بود سال جاری با فیلم خون شد در سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ با بیست ویک فیلم دیگر رقابت کند.

انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر

در پی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که به دلیل اصابت غیر عمدی موشک پدافند هوایی سپاه رخ داد و منجر به کشته شدن تمامی سرنشینان هواپیما شد، مسعود کیمیایی، کارگردان حرفه ای و نام آشنای سینما با انتشار ویدیویی در فضای مجازی گفت که از حضور در این دوره جشنواره فیلم فجر انصراف خواهد داد.

مسعود کیمیایی قرار بود سال جاری با فیلم خون شد در سی وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ با بیست ویک فیلم دیگر رقابت کند.

مسعود کیمیایی در پیغام ویدیویی خود با اشاره به فاجعه سقوط هواپیمای مسافربری و هم چنین اخبار بسیار بدی که این روز ها مردم ایران مدام در معرض آن هستند، می گوید: نمی خواهم در جشنواره فیلم سال جاری شرکت کنم

مسعود کیمیایی 78 ساله از کارگردانان قدیمی سینمای ایران است که بسیاری از فیلم های او خاطره چندین نسل از سینمای ایران است.

از سوی دیگر دبیران و داوران دو بخش طراحی گرافیک و سرامیک جشنواره هنر های تجسمی فجر بعد از اعلام خبر سرنگون شدن هواپیمای مسافربری از همکاری با این جشنواره حکومتی انصراف دادند.

هم چنین هیئت داوران بخش عکس جشنواره تجسمی فجر به صورت دسته جمعی از همکاری با این جشنواره انصراف دادند.

چندتن از بازیگران سینما و تئاتر هم که سال جاری آثاری در جشنواره فجر داشته اند، این جشنواره را تحریم کردند و از حضور در این رویداد فرهنگی کناره گرفتند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1041

به "انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید