اپل یکی دیگر از طراحان تراشه ی کلیدی خود را از دست داد

به گزارش کالارنا، شرکت اپل برای اینکه بتواند به تراشه اختصاصی خود یعنی اپل سیلیکون اصالت ببخشد، مطمئنا به تیمی از طراحان و مهندسان خبره و کاربلد برای یاری به طراحی و ساخت چیپست سفارشی خود احتیاج دارد. کوپرتینویی ها که اخیرا یکی از مهندسان کلیدی طراح تراشه خود را از دست داده اند، این بار نیز در نگه داشتن یکی از عناصر کلیدی طراح تراشه خود ناکام ماندند و این فرد کسی نیست جز مایک فیلیپو که بعد از ترک اپل به شرکت مایکروسافت پیوسته است.

اپل یکی دیگر از طراحان تراشه ی کلیدی خود را از دست داد

به گزارش بلومبرگ و به نقل از منابع مطلع مایک فیلیپو، طراح تراشه اپل، این شرکت را ترک نموده و حالا برای مایکروسافت کار می نماید. فیلیپو به مایکروسافت یاری می نماید تا تراشه های خود را بسازد، تراشه هایی که می توانند خدمات محاسبات ابری Azure را به آن ها ارائه دهند.

مایکروسافت که با حضور رقبای قدرتمندی مثل گوگل و آمازون با فضای رقابتی سختی در رایانش ابری روبرو شده، منطقی است که بخواهد با ساخت سخت افزارهای سفارشی بیشتر که به آن ها یاری می نماید از رقبا متمایز شوند، پیشنهادات بیشتری به سمت شرکت خود جذب کند. اپل پس از رفتن جانی آیو از این شرکت، مهندس ارشد ARM یعنی مایک فیلیپو را به عنوان معمار تراشه خود در سال 2019 استخدام کرد و او با توسعه بعضی از فناوری های اساسی مورد استفاده در گوشی های هوشمند و سایر دستگاه ها به معروفیت رسید. او قبل از اپل به مدت 10 سال به عنوان معمار ارشد پردازنده در ARM فعالیت می نموده است. او علاوه بر ARM، تجربه فعالیت در AMD و اینتل را نیز دارد.

فیلیپو مسئول توسعه چندین تراشه Arm، از جمله Cortex A76، Cortex A72، Cortex A57 و تراشه های 7 و 5 نانومتری آینده بود. در واقع می توان گفت که فیلیپو برای برنامه اپل مبنی بر خودکفایی در فراوری پردازنده های بر پایه معماری ARM به جای استفاده از پردازنده های اینتل در محصولات مک، فردی کلیدی محسوب می شد. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، این مهندس طراح تراشه در AMD و اینتل نیز سابقه فعالیت دارد و یک مهندس با سابقه در تیم طراحی تراشه اپل به شمار می آمد.

غول فناوری آمریکایی پیش تر نیز یکی دیگر از طراحان تراشه خود را از دست داده بود. جف ویلکاکس، مدیر معماری سیستم مک اپل که مسئول نظارت بر انتقال تراشه های مک به تراشه ی اختصاصی اپل بوده، این شرکت را ترک کرد و در پی ماجراجویی نو خود به شرکت اینتل پیوست.

به گزارش Toms Hardware، اینتل جف ویلکاکس را به عنوان مدیر ارشد فناوری گروه مهندسی طراحی شرکت خود استخدام نموده است. او پیش از اپل عضوی از تیم فناوری اینتل بود و به عنوان مهندس اصلی در بخش چیپست های رایانه خدمت می کرد و قبل از آن در Magnum Semiconductor و انویدیا کار نموده است. باید دید اپل در نهایت چطور می تواند جایگزین مناسبی برای این دو مهندس بااستعداد و خلاق پیدا کند.

منبع: Macrumors و Ubergizmo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2238

به "اپل یکی دیگر از طراحان تراشه ی کلیدی خود را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل یکی دیگر از طراحان تراشه ی کلیدی خود را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید