ایالت میسوری آمریکا از چین شکایت کرد

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دولت واشنگتن از لحظه شروع بحران کرونا کوشش نموده است تا مسئولیت ناکامی در مهار آن را به دوش چین بیندازد و پنهان کاری این کشور را مسبب شیوع گسترده آن در سطح جهانی جلوه دهد.

ایالت میسوری آمریکا از چین شکایت کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به همین دلیل، دادستان کل ایالت میسوری نیز به تبعیت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به اتهام زنی علیه چین روی آورده و با طرح شکایت علیه این کشور و شماری از موسسات دولتی اش، مدعی شده که دولت پکن در شروع اپیدمی، شیوع آن به وسیله تماس انسان با انسان را مخفی نموده و در مهار بیماری سستی به خرج داده است.

به ادعای اریک اشمیت دادستان کل میسوری، چین باید از بابت اپیدمی کووید 19 مسئول شناخته گردد.

در دادخواست ارائه شده از سوی این ایالت نیز به تبعیت از ترامپ، ادعا شده که ویروس کرونا محصول آزمایشگاهی در ووهان است، شهری در چین که اپیدمی نخستین بار از آنجا شروع شد.

این ادعا در حالی مطرح می گردد که حتی مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز احتمال آن را بعید می داند و سازمان بهداشت جهانی هم که این روزها به اتهام چین محوری مورد خشم ترامپ واقع شده؛ نظر مشابهی در این باره دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1252

به "ایالت میسوری آمریکا از چین شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایالت میسوری آمریکا از چین شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید