ایران نایب رئیس گروه های مطالعاتی اتحادیه جهانی مخابرات شد

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این مجمع به عنوان نهاد مسئول ساختار، برنامه ریزی و تصویب مطالعات بخش رادیوئی اتحادیه بین المللی ارتباطات (ITU-R) فعالیت می کند و در سال جاری از 29 مهر تا سوم آبان در شرم الشیخ مصر برگزار گشت.

ایران نایب رئیس گروه های مطالعاتی اتحادیه جهانی مخابرات شد

در این دوره از مجمع با رای حاضران علیرضا درویشی مدیرکل دفتر سازمان های تخصصی بین المللی رگولاتوری به عنوان نایب رئیس گروه مطالعاتی 5 و ایرج مکرمی، معاون این دفتر به عنوان نایب رئیس گروه مطالعاتی 4 از بخش ارتباطات رادیوئی ITU انتخاب شدند.

فناوری های پیشرفته برای تجهیزات برد کوتاه (SRD) به منظور پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoTs)، با کاربردهایی برای تجهیزات شناسائی فرکانس های رادیوئی موسوم به RFID و انواع خاصی از تجهیزات پزشکی، سیستم های ارتباطات رادیوئی بین قطار و تجهیزات حاشیه جهت ریلی موسوم به RSTT برای بهبود عملکرد ترافیک راه آهن در یک محیط پر سرعت، پیشرفت های ارتباطات سیار بین المللی (IMT) شامل IMT-2020 موسوم به 5G و همگرایی با تعدادی از صنایع و خدمات مرتبط از مهمترین محورهای مطرح شده در مجمع ارتباطات رادیوئی (RA-19) بود.

همچنین در این مجمع ارتقای سیستم های پخش همگانی صوت، تصویر و محتوای چند رسانه ای، نقشه راه کشورهای در حال توسعه در این زمینه و ارتقای سطح دسترسی برای افراد دچار معلولیت و افراد با نیازمندی های خاص تشریح شد.

در مجمع ارتباطات رادیوئی اتحادیه بین المللی ارتباطات 2019 (RA-19) نقشه راه فناوری های ارتباطات رادیوئی، برنامه کاری بخش ارتباطات رادیوئی اتحادیه جهانی ارتباطات (ITU-R) برای سال های آینده مشخص و برخی از توصیه نامه ها و قطعنامه هایی که تاثیرات جهانی بر آینده فناوری های ارتباطات رادیوئی دارند، تصویب شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 851

به "ایران نایب رئیس گروه های مطالعاتی اتحادیه جهانی مخابرات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران نایب رئیس گروه های مطالعاتی اتحادیه جهانی مخابرات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید