160 میلیارد ریال به پژوهش های فناورانه اختصاص یافت

به گزارش کالارنا، در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، حمایت های مالی و عملیاتی از صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران کشور انجام شده است.

160 میلیارد ریال به پژوهش های فناورانه اختصاص یافت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به منظور رفاه محققان و سامان دهی مناسب برای تولید علم و فناوری و هم افزایی علم، تولید و ثروت و آماده سازی بستر اجرایی آن ها برای رساندن منافع تحقیقاتی و فناوری به مردم و در نهایت توسعه پایدار کشور در سال 1382 و با تصویب اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد.

تعامل با 26 هزار عضو هیات علمی

رسالت اصلی این صندوق در واقع ایفای وظایف بنیاد ملی علم ایران بوده است. در حال حاضر این صندوق با بیش از 26 هزار عضو هیات علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی مرتبط است و عمده فعالیت های این صندوق در حوزه های حمایت از طرح های پژوهشی، پسا دکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه یا گرنت و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، انجام می گیرد.

تصویب 163 طرح پژوهشی

یکی از اقدامات صندوق طی 100 روز گذشته، تصویب ده ها حمایت پژوهشی بوده است. از جمله این حمایت ها می توان به تصویب 163 طرح پژوهشی با اعتبار 53 میلیارد ریال، تصویب 86 دوره پسادکتری با اعتبار 70 میلیارد ریال، تصویب 6 کرسی و گرنت پژوهشی با اعتبار 8 میلیارد ریال، تصویب 85 رساله و خاتمه نامه با اعتبار 20 میلیارد ریال و تصویب 30 طرح با همکاری مؤسسه نیماد با اعتبار 12-18 میلیارد ریال اشاره کرد.

دریافت 217 طرح مشترک با بنیاد ملی علوم طبیعی چین

در زمینه برنامه های بین المللی و دیپلماسی علمی، برنامه هایی برای صندوق راه ابریشم عملیات شد که از جمله آن ها می توان به 5 طرح مشترک با اعتبار 150 میلیارد ریال، 4 کارگاه بین المللی مشترک با اعتبار 800 میلیون ریال و اجرایی کردن پروژه های مصوب قبلی اشاره کرد.

طرح هایی نیز با بنیاد ملی علوم طبیعی چین نهایی شد مانند دریافت 217 طرح مشترک، تایید 27 طرح در اولویت و تصویب بین 20 الی 27 طرح در هفته آینده به اعتبار 20 تا 27 میلیارد ریال.

همچنین دو پژوهشگر جهت فرصت مطالعاتی به اعتبار 580 میلیارد ریال در موسسه بین المللی تحلیل کاربردی سیستم ها اعزام شدند.

برگزاری همایش پلاسما با حضور 1300 مخاطب

این صندوق برنامه های ترویج و مردمی سازی علم و فناوری را نیز طی 100 روزه ابتدایی دولت نو با جدیت دنبال کرده است به طوری که همایش پلاسما را برای رقابت رسانه ای در جهت معرفی برترین روش های آموزشی و دستاورد های علمی برجسته با حضور 1300 مخاطب برگزار کرد.

دوره دوم جشنواره پاناسه را به شکل ارائه خاتمه نامه های دانشجویی و طرح های پژوهشی در قالب ویدئو های سه دقیقه ای برای عموم به راه انداخت.

همچنین آزمایشگاه و نمایشگاه سیار سرگرم آموزی برای پوشش منطقه ها کم برخوردار را در قالب اتوبوس علمی اجرایی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2183

به "160 میلیارد ریال به پژوهش های فناورانه اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "160 میلیارد ریال به پژوهش های فناورانه اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید