با مرگ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا چه می گردد؟

به گزارش کالارنا، خبرنگاران : در شرایطی که دونالد ترامپ به کرونا مبتلا شده این سئوال مطرح شده که در صورت مرگ نامزد یک حزب قبل از برگزاری انتخابات چه اتفاقی رخ می دهد.

با مرگ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا چه می گردد؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: در قوانین آمریکا چه تدابیری برای مرگ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، قبل از برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است؟

این سئوالی است که بعد از مبتلا شدن دونالد ترامپ به کووید-19 (بیماری کروناویروس 2-19) ممکن است به ذهن افراد زیادی خطور نموده باشد.

در صورتی که نامزد حزب دموکرات یا جمهوری خواه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بمیرد یا اینکه انصراف دهد، تصمیم گیری درباره ادامه جهت به عهده کمیته ملی حزب دموکرات یا کمیته ملی حزب جمهوری خواه است.

کمیته ملی حزب دموکرات قوانین روشنی در این خصوص دارد که مطابق آن 477 عضو این کمیته باید نامزد جدیدی را مشخص نمایند. روال انتخاب به این صورت است که رئیس کمیته با سران حزب دموکرات در کمیته و انجمن فرمانداران دموکرات رایزنی نموده و گزارشی را به اعضای کمیته ارائه می دهد. اعضا سپس نامزد جدید را انتخاب می نمایند.

حزب جمهوری خواه هم قوانین مشابهی دارد. کمیته ملی حزب جمهوری خواه 168 عضو دارد، ینی سه عضو به ازای هر ایالت به علاوه سه عضو به ازای 6 سرزمین تحت حاکمیت آمریکا.

در مرحله دوم، حزب مورد نظر باید نام کاندید جدید را در برگه های رأی به جای کاندیدی که فوت نموده بنویسد. بسته به اینکه این اتفاق چه زمانی رخ می دهد، رویدادهای بعدی فرق می نمایند. هر یک از ایالت های آمریکا ضرب الاجل های متفاوتی برای زمان اعلام نام کاندیدها در برگه های رأی دارند. در انتخابات سال 2016، این ضرب الاجل برای بیشتر ایالت ها اوت یا سپتامبر بود.

چنانچه ایالت ها قانونی نداشته باشند که به آنها اجازه دهد نام کاندیدها را بعد از آن تاریخ تغییر دهد، دادگاه ها باید وارد عمل شوند. بعید است دادگاه ها در شرایطی که یک نامزد فوت نموده با جایگزین کردن نامزد جدید مورد انتخاب حزب در برگه های رأی مخالفتی داشته باشند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1505

به "با مرگ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مرگ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید