خبرنگاران مقام پزشکی آمریکا: باید برای مرگ 100 هزار نفر در اثر کرونا آماده باشیم

به گزارش کالارنا، نیویورک- خبرنگاران- مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو کارگروه مقابله با کووید-19 گفت باید برای مرگ بیش از 100 هزار نفر در اثر این بیماری در ایالات متحده آمادگی داشته باشیم.

خبرنگاران مقام پزشکی آمریکا: باید برای مرگ 100 هزار نفر در اثر کرونا آماده باشیم

آنتونی فاوچی عصر سه شنبه در نشست خبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سایر اعضای کارگروه مربوطه این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری عنوان نمود و اضافه نمود: همانطوری که این عدد را حدس می زنیم باید برای آن آماده شویم.

وی ادامه داد: این کار سختی است. مردم در حال رنج و در حال مرگ هستند . این پاسخی برای مسائل ما خواهد بود. بنابراین ، همان طور که ما منتظر 30 روز آینده هستیم، بیایید همه با هم جمع شده و مطمئن شویم که با تمام شدت و نیرویی که می توانیم، برای مقابله با آن اقدام کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا هم که روز گذشته گفته بود در 2 هفته آینده بیشترین مرگ و میر ناشی از کووید-19 را خواهیم داشت، تکرار کرد: 2 هفته آینده از نظر گسترش ویروس کرونا بسیار سخت خواهد بود

ترامپ با تاکید بر اینکه ما بیش از هر کسی در دنیا آزمایش کرونا انجام می دهیم، اظهارات گمراه نماینده ایم عنوان نمود چرا که به اعتقاد کارشناسان بهداشتی، دولت ترامپ از سایر کشورها عقب افتاده است.

دکتر دبورا بیرکس هماهنگ نماینده پزشکی کاخ سفید هم در این نشست گفت: هیچ واکسن سحرآمیزی یا دارویی برای این ویروس وجود ندارد. این تنها به رفتارهای تک تک ما مرتبط است.

وی تاکید نمود: این تنها چیزی است که در 30 روز آینده فرایند همه گیری را تغییر دهد.

هماهنگ نماینده پزشکی کاخ سفید، نمودارهایی از ایالت های مختلف آمریکا درباره کرونا نشان داد که نیویورک و نیوجرسی فاصله زیادی با 48 ایالت دیگر داشتند و گفت فرایند شیوع ویروس در ایالت واشنگتن که در ابتدا بسیار سرعت داشت، اکنون کاهش یافته است.

بیرکس با نمایش فرایند بیماری در ایتالیا اظهار کرد این نمودار به ما امیدواری زیاد می دهد که به لبه چرخش به سمت پایین نزدیک می گردد. نکته قابل توجه این است که ایالت واشنگتن فرایند صعودی جدی نداشته است و همه جامعه باید از الگوی آن پیروی نمایند. اکنون می دانیم که این یک تفاوت عظیم است.

بر اساس اعلام تارنمای دانشگاه جان هاپکینز، تا این ساعت تعداد 186 هزار و 265 نفر در آمریکا به کووید-19 مبتلا شده اند و سه هزار و 810 نفر هم جان باخته اند.

6 هزار و 43 نفر هم بهبودی یافته اند اما آمریکا همچنان دچار کمبودهای شدید بهداشتی و درمانی است و ترامپ هم تا 30 آوریل دستورات مربوط به فاصله اجتماعی را تمدید نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1197

به "خبرنگاران مقام پزشکی آمریکا: باید برای مرگ 100 هزار نفر در اثر کرونا آماده باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام پزشکی آمریکا: باید برای مرگ 100 هزار نفر در اثر کرونا آماده باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید