برگزاری همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت

به گزارش کالارنا، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان گفت: 27 آذر ماه جاری همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت در شهرستان ایرانشهر برگزار می شود که تاکنون 40 مقاله به ویژه از کشورهای همسایه ارائه شده که پنج مقاله برای ارائه و سخنرانی برگزیده شده است.

برگزاری همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

سلطانعلی میر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری همایش گام دوم انقلاب، همایش رونق تولید، برگزاری هفت اجلاس نخبگان تشیع و تسنن در واحدهای دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های مهم این دانشگاه است که به زودی اجرایی خواهند شد.

رییس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در حوزه پژوهش شرح داد: رتبه علمی دانشگاه آزاد واحد این استان در سال 97 از بین بیش از 2 هزار واحد دانشگاهی رتبه 50 را بدست آورده است.

وی افزود: انتخاب انتها نامه برتر کشور در حوزه ریزگردها، پژوهش طرح برون دانشگاهی در حوزه محیط زیست، کسب مقام سوم در حوزه سازه های ماکارونی و کسب رتبه برتر در سال گذشته در حوزه نمایشگاهی از جمله افتخارات حوزه پژوهش دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان است.

میر در خصوص اعطا وام دانشجویی گفت: در حوزه پردیس تخفیف 15 تا 30 درصدی شهریه، اعطا وام 50 درصدی به دانشجویان مقطع دکتری تخصصی با اقساط 20 ماه و اعطای وام های کوتاه مدت از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه و پردیس های زیرمجموعه آن در نیمسال اول سال تحصیلی جاری رتبه نخست کشور در جذب دانشجو با میانگین 59 درصد را داشته است.

سلطانعلی میر اظهار داشت: این دانشگاه در آستانه سه رویداد مهم سالروز تاسیس دانشگاه آزاد این استان، هفته پژوهش و سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در 45 نقطه سیستان و بلوچستان دارای مراکز آموزشی از مقطع پیش دبستانی تا دکتری است.

وی شرح داد: 37 سال از تاسیس دانشگاه آزاد در سیستان و بلوچستان می گذرد و 110 هزار دانشجو از سال 61 تاکنون از مراکز آموزشی این دانشگاه در استان دانش آموخته شده اند.

دکتر میر اظهار کرد: هم اینک 30 هزار دانشجو در واحدهای آموزشی این دانشگاه تا مقطع دکتری مشغول به تحصیلند که 95 درصد آنان را جوانان بومی سیستان و بلوچستان تشکیل می دهند.

رییس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این دانشگاه امروز از گسترده ترین دانشگاه های کشور از نظر کمی و کیفی است گفت: امروز 340 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه در حال ارائه خدمات علمی و آموزشی به دانشجویان هستند.

وی شرح داد: در حوزه مدارس از جمعیت 600 هزار نفری دانش آموزان در حال تحصیل در سیستان و بلوچستان یک درصد آنان در آموزشگاه های زیرپوشش این دانشگاه در حال تحصیل هستند که در حال برنامه ریزی برای دریافت سهم بیشتر این حوزه آموزشی هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 944

به "برگزاری همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از منظر اهل سنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید