تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه علوم دریایی چابهار و آلمان امضا شد

به گزارش کالارنا، تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با دانشگاه آلمان به منظور انتقال دانش، فناوری و تجربیات بین المللی امضا شد.

تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه علوم دریایی چابهار و آلمان امضا شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تفاهم نامه همکاری چهارجانبه دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دانشگاه علوم و فنون (FHM) آلمان، دانشگاه بین المللی چابهار و سازمان مدیریت صنعتی ایران در راستای اجرای دوره حرفه ای در رشته مدیریت حمل ونقل پایدار به امضاء رسید.

این تفاهم نامه همکاری توسط محمود نصیری رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، کیانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ایران، پروفسورحمید دوست محمدیان عضو هیئت رئیسه، مدیر امور بین الملل و نماینده تام الاختیار دانشگاه (FHM) آلمان و ارسلان دژکام رئیس دانشگاه بین المللی چابهار به امضاء رسید.

نصیری در نشست امضای این تفاهم نامه، بابیان اینکه دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار نسبت به انجام فعالیت های مشترک در جهت توسعه دریا محور سواحل مکران اهتمام ویژه ای دارد، مطرح کرد: در راستای همکاری های جدی تر و مؤثرتر بین المللی با دانشگاه FHM آلمان، دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به چهار نفر از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه (FHM) ازجمله پروفسور حمید دوست محمدیان، مدرک دکترای افتخاری در رشته فرهنگ و زبان انگلیسی اعطا می نماید.

در ادامه پروفسور دوست محمدیان عضو هیئت رئیسه، مدیر امور بین الملل و نماینده تام الاختیار دانشگاه (FHM) آلمان ضمن معرفی اجمالی این دانشگاه، به رموز پیروزیت آن به عنوان یک کسب وکار متوسط پیروز آلمانی در 20 سال اخیر اشاره و گفت: در سه سال اخیر به عنوان استاد تمام دانشگاه فنی برلین (TU Berlin) در حوزه مدیریت پایداری، برنامه درسی این دوره حرفه ای را بر اساس الگوبرداری از این رشته در دانشگاه فنی برلین، بر اساس شرایط فرهنگی کسب وکار ایران در تراز جهانی را بومی سازی و طراحی نموده ام.

کیانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز ضمن یادآوری 57 سال فعالیت پیروزیت آمیز سازمان مدیریت صنعتی، اعلام کرد: این سازمان در 18 سال گذشته همیشه ارتباطات نزدیکی با دانشگاه ها و مجامع علمی بین المللی داشته است.

ارسلان دژکام رئیس دانشگاه بین المللی چابهار نیز ضمن تأکید بر هم افزایی بازیگران فعال و حرفه ای حوزه آموزش، پژوهش و فناوری در تکمیل زنجیره ارزش آموزش و فناوری در منطقه راهبردی مکران اعلام کرد: دانشگاه بین المللی چابهار اکنون به عنوان پیشران و سیاست گذار توسعه آموزشی و فناوری سواحل مکران شناخته می گردد.

این تفاهم نامه همکاری در راستای مدیریت انتقال دانش، فناوری و تجربیات بین المللی، اقتصاد هوا، دریا و خاک محور، توسعه پایدار و راه اندازی کسب وکار های کوچک و متوسط با رویکرد کارآفرینی در تراز جهانی منعقد و مطابق با مفاد این قرارداد، دانشگاه علوم و فنون (FHM) آلمان به عنوان ناظر بر روند اجرای دوره، تأیید اساتید داخلی همکار در اجرای دوره حرفه ای، ارزیابی تکالیف و پروژه های محوله به شرکت نمایندگان در دوره و صدور گواهی حرفه ای سرانجام دوره انتخاب و افرادی که پیروز به احراز شرایط اتمام پیروزیت آمیز دوره شوند، گواهی حرفه ای دوم را به طور مشترک از سوی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، دانشگاه بین المللی چابهار و سازمان مدیریت صنعتی ایران دریافت می نمایند.

لازم به ذکر است در سال های 2018 و 2019 دانشگاه (FHM) آلمان به عنوان سومین مدرسه برتر، کسب وکار آلمان، همچنین بزرگ ترین وبرترین دانشگاه حوزه مدیریت کسب وکار های خرد و متوسط، با نرخ 97.6 درصدی اشتغال دانش آموختگان دو ماه پس از فارغ التحصیلی، از پیروز ترین دانشگاه های بخش خصوصی کشور آلمان و اتحادیه اروپاست که به طور تخصصی در حوزه آموزش، پژوهش های توسعه ای و مشاوره مدیریت فعالیت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 796

به "تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه علوم دریایی چابهار و آلمان امضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری میان دو دانشگاه علوم دریایی چابهار و آلمان امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید