توانمندسازی کارآموزان حوزه فناوری اطلاعات، شرایط جذب در پژوهشگاه

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مریم طایفه محمودی گفت: پژوهشگاه ICT از ابتدای فعالیت خود، یکی از محورها را بر مبنای فراهم شدن امکان ارتباط و تعامل دانشجویان با این مرکز تحقیقاتی قرار داد تا هدف ارتباط بین صنعت و دانشگاه محقق گردد؛ از همین منظر، در سال های مختلف ظرفیت هایی به دانشگاه های مختلف تخصیص داده شد تا بتوان برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، دوره های کارآموزی برگزار کرد.

توانمندسازی کارآموزان حوزه فناوری اطلاعات، شرایط جذب در پژوهشگاه

طایفه محمودی گفت: به دلیل سابقه و تخصص های موجود در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیروز به جذب کارآموزان خوبی از مراکز و دانشگاه های مختلف شدیم.

وی با بیان اینکه شرایط جذب کارآموز در روزهای نخست، کمی دشوارتر و محدودتر بود، اضافه نمود: شرایطی مانند معدل های بالاتر و تخصص های خاص تر، فضا را برای ورود کارآموز با محدودیت روبرو می کرد اما به مرور زمان با گسترش زمینه تحقیقاتی و محورهایی که در پژوهشگاه ICT به وجود آمد، بر میزان ظرفیت پذیرش کارآموزان هم اضافه نموده شد.

مدیر دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین المللی پژوهشگاه گفت: ما با برخورداری از 4 پژوهشکده فعال در حوزه های فناوری ارتباطات، فناوری اطلاعات، سیاست پژوهی و امنیت فناوری اطلاعات، می توانیم در هر یک از این حوزه ها کارآموزانی از دانشگاه های مختلف را جذب کنیم.

وی گفت: فرآیند کار به این شکل است که متقاضیان ابتدا به وسیله سایت پژوهشگاه ICT، با حوزه ها و تخصص های مورد احتیاج و مرتبط با پژوهشگاه آشنا شده و سپس با وارد کردن اطلاعات خود و ارائه معرفی نامه ای از دانشگاه مرجع، مرحله مقدماتی را انجام می دهند.

مدیر دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما در دفتر آموزش، بنا بر رشته تحصیلی متقاضیان، مانند مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات، مهندسی پزشکی و رشته هایی از این قبیل که با پژوهشگاه ICT مرتبط است، مدارک را آنالیز نموده و بعد از انجام مصاحبه با آنها، درباره رشته تخصصی، علاقمندی و مهارت هایشان، آنها را به پژوهشکده مربوطه معرفی می کنیم. سپس فرد کارآموز، تحت نظر سرپرست، کارآموزی خود را پشت سر می گذراند.

وی گفت: در نهایت، در انتها دوره کارآموزی، نمرات کسب شده توسط کارآموز همراه با گزارش کارآموزی وی در قالب فرم های پژوهشگاه، برای دانشگاه ارسال می گردد.

طایفه محمودی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از خروجی ها بعد از فارغ التحصیلی جذب می شوند، گفت: ما دو موضوع را در دفتر علمی و همکاری های بین المللی دنبال می کنیم؛ یکی از آنها بحث کارآموزی برای دانشجویان مقاطع لیسانس است که یا جذب بازار کار می شوند یا برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آماده می شوند. البته گفتنی است که ما در پروژه ها اغلب فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی را به کار می گیریم، مگر اینکه فردی در مقطع لیسانس، از مهارت ویژه ای جهت پیاده سازی پروژه ها برخوردار باشد.

وی اضافه نمود: موضوع دوم، بحث کارورزی است که قصد داریم زمینه همکاری فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی را برای دوره های 3 تا 6 ماهه جهت کسب مهارت و توانایی های مورد احتیاج برای ورود به بازار کار رسمی فراهم کنیم تا مانند دوره کارآموزی، مشغول فعالیت های پژوهشی و توسعه ای شده و تجربه کار در محیط پژوهشی را به دست آورند. چنانچه فرد به لحاظ علمی و شخصیتی توانمند باشد امکان جذب در پروژه های پژوهشگاه به صورت همکار پروژه وجود خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1097

به "توانمندسازی کارآموزان حوزه فناوری اطلاعات، شرایط جذب در پژوهشگاه" امتیاز دهید

1 کاربر به "توانمندسازی کارآموزان حوزه فناوری اطلاعات، شرایط جذب در پژوهشگاه" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندسازی کارآموزان حوزه فناوری اطلاعات، شرایط جذب در پژوهشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید