توسعه میدان گازی پارس شمالی به زودی شروع خواهد شد

به گزارش کالارنا، خبرنگاران/بوشهر استاندار بوشهر گفت: عملیات اجرایی و توسعه میدان گازی پارس شمالی در دستور کار دولت و وزارت نفت قرار گرفته است.

توسعه میدان گازی پارس شمالی به زودی شروع خواهد شد

احمد محمدی زاده در حاشیه بازید از اسکله خورخان و زمین های پیشنهادی شیلات برای احداث مزارع پرورش میگو در منطقه بردخون در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به احتیاج کشور و صادرات گاز عملیات اجرایی و توسعه میدان گازی پارس شمالی در دستور کار دولت و وزارت نفت قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: با وجود مالکیت 16 هزار هکتاری پارس شمالی در این منطقه تمام تلاشمان این است که پالایشگاه های گازی نیز در منطقه بردخون استان بوشهر اجرا گردد.

استاندار بوشهر ادامه داد: با شروع به کار پارس شمالی مسائل اشتغال جوانان و معیشت این منطقه و استان حل خواهد شد و امیدوارم با سرمایه گذاری 4 میلیون دلاری که برای این پروژه شده عملیات اجرایی آن به زودی اجرا خواهد شد.

محمدی زاده گفت: با نگاهی دقیق تر به طرح پیشنهادی احداث مزارع میگو و با توجه به قرار گرفتن آن در محدوده منطقه حفاظت شده مند و پارس شمالی باید با نظر کارشناسان مربوطه موانع و چالشهای آن را مرتفع کنیم.

وی مطرح کرد: جانمایی اسکله خورخان با توجه به خور و بافت ماسه ای که در این منطقه وجود دارد مناسب نبوده و نباید بگذاریم این پروژه بیشتر از این فرسوده گردد.

استاندار بوشهر ادامه داد: قول نمی دهم چه وقت تمام می گردد ولی تمام تلاشم را می کنم که با نگاهی کارشناسی تر و جلسه با مشاوران و ادارات زیربط اسکله نیمه تمام خورخان بردخون را به خاتمه برسانیم.

سید حسین رکنی حسینی، امام آدینه بردخون نیز با گلایه از استانداران و مسئولین دوره های قبل گفت: خیلی از مسئولین اینجا آمدند، وعده دادند ولی این پروژه به سرانجام نرسید و امیدوارم با همت شما و دولت محترم پروژه به خاتمه خوبی برسد.

یونس باربرز فرماندار شهرستان دیر نیز اظهار کرد: با توجه به شناخت و روحیه جهادی که از استاندار محترم دارم مسائل را به طور جدی پیگیری می نمایند و به زودی مسائل صیادان و اسکله خورخان بردخون حل خواهد شد.

ابراهیم بشارده رئیس اداره فنی و عمرانی اداره کل شیلات استان بوشهر هم اعلام کرد: اسکله صیادی خورخان به علت نبود نقدینگی و نبود برنامه ریزی و مدیریت صحیح پیمانکار پروژه تا به امروز به اتمام نرسید است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2170

به "توسعه میدان گازی پارس شمالی به زودی شروع خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه میدان گازی پارس شمالی به زودی شروع خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید