خبرنگاران همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و دستگاه های اجرایی کرمان افزایش می یابد

به گزارش کالارنا، کرمان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از افزایش همکاری های یگان حفاظت این اداره کل و دستگاه های اجرایی این استان اطلاع داد.

خبرنگاران همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و دستگاه های اجرایی کرمان افزایش می یابد

به گزارش خبرنگاران ، فریدون فعالی روز دوشنبه در نشست مشترک با فرماندهان یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی استان کرمان اضافه نمود: با توجه به تعداد بالای آثار تاریخی و محوطه های باستانی تحت نظارت این اداره کل، تعامل و همکاری بین یگانهای حفاظت دستگاه های مختلف استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی توضیح داد: حفاظت از مواریث فرهنگی و آثار به جا مانده از گذشتگان نیازمند عزم پایدار و مشارکت همگانی است و باید با تعامل هرچه بیشتر با بعضی از دستگاه های ذیربط و همچنین نیروی انتظامی برنامه های پیشگیرانه برای وقوع جرائم در زمینه میراث فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه حوزه کاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست و مسکن و شهرسازی با حوزه کاری یگان حفاظت میراث فرهنگی تطابق دارد، گفت: باید از توان یگان های حفاظت دیگر دستگاه ها برای دریافت گزارش ها، کشف جرائم، دستگیری افراد متخلف و سود جو استفاده کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین یگان حفاظت میراث فرهنگی و سه دستگاه ادارات کل منابع طبیعی، محیط زیست و مسکن و شهرسازی تاکید نمود: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه در زمینه گسترش همکاری و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در حل مسائل و معضلات حفاظتی پیروز شویم.

فعالی ادامه داد: پس از انعقاد تفاهم نامه به دنبال برگزاری همایش یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی استان کرمان هستیم زیرا برگزاری این گونه همایش ها و نشستهای تخصصی به هم افزایی و بهره وری در حوزه های کاری مشترک منجر خواهد شد.

وی گفت: این اداره کل دارای 30 پایگاه حفاظتی در سطح استان است که در حال حاضر 188 نیروی آموزش دیده یگان حفاظت به صورت شبانه روزی از آثار تاریخی و محوطه های باستانی این استان مراقبت می نمایند.

استان کرمان دارای هفت اثر جهانی، 700 اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی و محوطه ها و بناهای باستانی است که از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1483

به "خبرنگاران همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و دستگاه های اجرایی کرمان افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و دستگاه های اجرایی کرمان افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید