خبر کسر امتیاز اردوی استقلال را به هم ریخت ، حکم سنگین در فصل جاری اعمال می گردد؟

به گزارش کالارنا، هنوز به طور تعیین به بازیکنان اطلاع داده نشده که اگر بدهی به استراماچونی پرداخت نگردد و فیفا ناچار به اعمال کسر امتیاز گردد، این کسر امتیاز در لیگ کنونی محاسبه خواهد شد یا لیگ آینده.

خبر کسر امتیاز اردوی استقلال را به هم ریخت ، حکم سنگین در فصل جاری اعمال می گردد؟

به گزارش خبرنگاران شمارش معکوس برای صدور حکم قطعی استقلال در پرونده استراماچونی شروع شده و زمان آن چنانی تا انتها مهلت داده شده از سوی فیفا باقی نمانده است. درعین حال که باشگاه استقلال به موعد مورد نظر نزدیک می گردد و اگر پرداختی انجام نگردد، جرایم سنگینی صادر می گردد، مجموعه تیم با شتاب به سمت قهرمانی پیش می رود و هر روز امیدهایش برای دستیابی به جام قهرمانی برتری می گیرد.

بازیکنان استقلال با کمترین توجه ممکن نسبت به اتفاقات اخیر مدیریتی در این باشگاه برد دیگری را به دست آوردند و پیروز شدند 3 امتیاز شیرین از اراک با خود به تهران بیاورند و در روزی که سپاهان نیز به تراکتور باخت، امتیازات خود را با صدرنشین لیگ برتر برابرنمایند.

اکنون سپاهان فقط به لطف تفاضل گل بهتر در صدرجدول واقع شده است و یک لغزش از سوی حریف اصفهانی کافی است تا استقلال جای این تیم را در صدر جدول بگیرد. استقلال عمیقاً به جام قهرمانی لیگ بیست و دوم نزدیک است اما ممکن است حکمی که بعد از تاریخ 31 فروردین ماه از سوی فیفا صادر می گردد تمام زحمات بازیکنان و اعضای کادر فنی را برباد دهد.

این نگرانی به اردوی استقلال هم کشیده و بسیاری از بازیکنان این تیم در صحبت هایی که با هم داشته اند به موضوع کسر امتیاز اشاره نموده اند و نگرانند که با پرداخت نشدن دوباره بدهی به استراماچونی این بار قهرمانی را در لیگ برتر از دست بدهند.

هرچند که هنوز به طور معین به بازیکنان اطلاع داده نشده که اگر بدهی به استراماچونی پرداخت نگردد و فیفا ناچار به اعمال کسر امتیاز گردد، این کسر امتیاز در لیگ کنونی محاسبه خواهد شد یا لیگ آینده اما همین ابهام در روح و روان بازیکنان اثرگذاشته و حتی آنها در مصاحبه های بعد از بازی با آلومینیوم اراک نیز به این موضوع اشاره و خواهان روشن شدن تکلیف بدهی استراماچونی شده اند.

اینکه باشگاه استقلال در زمان به جای مانده تا انتها مهلت معین شده آیا قادر به پرداخت بدهی استراماچونی باشد یا خیر با توجه به اختلافاتی که میان مدیران این باشگاه و مسئولان سازمان خصوصی سازی شکل گرفته، روشن نیست و ممکن است اختلافات دوباره دامن باشگاه استقلال را بگیرد و منجر به یک فاجعه دیگر گردد و در فصلی که مجموعه استقلال به قهرمانی لیگ برتر نزدیک است، ناگهان حکم کسر امتیاز تمام آمال و آرزوهای بازیکنان را از میان برده و موجی از یأس و نا امیدی را در این باشگاه ایجاد کند.

آنچه مسلم است در شرایط کنونی فقط سرعت در پرداخت بدهی استراماچونی می تواند از حجم نگرانی بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال بکاهد وگرنه نباید توقعی از بازیکنان استقلال داشت که بعد از تاریخ 31 فروردین و اعلام حکم کسر امتیاز و دیگر جرایم، انگیزه ای برای رقابت باقی بماند؛ بازیکنانی که همین حالا بواسطه از دست دادن لیگ قهرمانان آسیا به شدت از مدیران باشگاه خود گله دارند و حتی خواهان برخورد با خاطیان این ماجرا هستند.

استقلال نمی تواند کمپ را بفروشد

طی روزهای گذشته شایعاتی درباره فروش کمپ ناصر حجازی مطرح شده و بعضی از احتمال انتقال سند این مجموعه به نام دیگری پرده برداشته اند. علت این کار پرداخت بدهی استراماچونی اعلام شده درحالی که طبق استعلامی که از وزارت ورزش و دیگر نهادهای مرتبط گرفته شده، کمپ ناصر حجازی قابل فروش نیست و جزو دارایی های غیرقابل فروش باشگاه استقلال محسوب می گردد. با توجه به اینکه سهام باشگاه استقلال نیز به مردم عرضه شده، فروش املاک باشگاه استقلال فرایند ای ناشدنی است. ضمن اینکه به علت شفاف نبودن حساب های باشگاه استقلال سازمان خصوصی سازی تا معین تکلیف بسیاری از ابهامات مالی اجازه هیچ دخل و تصرفی را به غیر نخواهد داد و مدیران باشگاه استقلال ناچارند این مبلغ را از جای دیگری تأمین نمایند. البته اگر عزمی برای این کار باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 20 فروردین 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2495

به "خبر کسر امتیاز اردوی استقلال را به هم ریخت ، حکم سنگین در فصل جاری اعمال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر کسر امتیاز اردوی استقلال را به هم ریخت ، حکم سنگین در فصل جاری اعمال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید