در دفاع ازحریم والیبال هیچ کس ایمن نیست، آسیب شناسی در دستورکاراست

به گزارش کالارنا، به گزارش خبرنگاران، هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر والیبال در حالی روز آدینه به انتها رسید که بی اخلاقی ها به اوج خود رسید و شاهد خشونت از سوی کادر فنی و بازیکنان تیم شهرداری ارومیه بودیم. پیش از شروع دور برگشت مسابقات، نبود ویدئو چک دغدغه اصلی تیم های شرکت کننده به شمار می رفت که در نهایت با توجه به حساسیت رقابت ها، کمیته رویدادها و مسابقات تصمیم به استفاده از ویدئو چک گرفت.

در دفاع ازحریم والیبال هیچ کس ایمن نیست، آسیب شناسی در دستورکاراست

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

با وجود برطرف این نقیصه نیم فصل اول برای ادامه مسابقات، هفته بیست و هفتم هم نشان داد که ویدئو چک هم تاثیری در کاهش حاشیه ها و درگیری ها نشد و حتی اعتراض های بیشتر منجر به خشونت شد.

* نزدیکی مسابقات حساسیت را افزایش داده است

میلاد تقوی دبیر کل فدراسیون والیبال در مصاحبه با خبرنگاران، درباره دلایل افزایش حواشی و خشونت در لیگ برتر والیبال گفت: بخشی از آن به نزدیکی رقابت تیم ها باز می گردد. برای نخستین بار است که فدراسیون چنین مسابقاتی را پشت سر می گذارد. به دلیل نزدیکی مسابقات کم تر کارشناسی می تواند به طور قاطع قهرمان مسابقات را پیش بینی کند چرا که سطح بازی ها نزدیک است. فرایند برگزاری مسابقات باعث شده تیم ها از تمام توان خود استفاده نمایند و همین موضوع باعث افزایش حساسیت شده است. این بخشی از دلیل است.

*افزایش دانش افزایی مربیان و داوران در کار با ویدئو چک

دبیر کل فدراسیون والیبال تاکید نمود: اما به شخصه نظرم این است مربیان و داوران درباره ویدئو چک باید بهتر عمل نمایند. هنوز شاهد هستیم بعضی از مربیان از رای ویدئو چک هم تمکین نمی نمایند. این نیازمند دانش افزایشی است تا مربیان قوانین ویدئو چک را درک نمایند. داوران هم از این موضوع مستثنی نیستند. باید آسیب شناسی گردد. نخستین بار است که در ایران تمام مسابقات با ویدئو چک برگزار می گردد.

* قاطیت در برخورد

وی ادامه داد: قاطعیت و برخورد جدی نیز بخش دیگر موضوع است. باید قاطعیت بیش تری در برخورد با بازیکنان خاطی صورت گیرد و کسی تصور نکند چون عضو تیم ملی است یا پیشکسوت است در حاشیه امنیت واقع شده است.

تقوی در پاسخ به این سوال که شاید فشردگی مسابقات و دوری از خانواده بار روانی را افزایش و باعث بروز خشونت شده است؟ گفت: بازیکنان تیم ملی سال های گذشته 5-4 هفته در مسابقات لیگ جهانی مسیرهای سخت و طولانی را پشت سر گذاشته اند. در لیگ برتر تیم ها یک هفته در میان در کنار خانواده هستند. در نتیجه فشار روانی در مقایسه با لیگ جهانی بسیار کم تر است. ملی پوشان از قاره به قاره در سفر بودند و سپس در مسابقات حضور داشتند.

* شروع کار فرهنگ سازی در رده های پایه

دبیر کل فدراسیون در پاسخ به این سوال که بهتر نیست کار فرهنگی و روانشناسی در تیم های باشگاهی مانند تیم ملی انجام گردد؟ گفت: باید کار فرهنگی بیش تر انجام گردد. از شرایط موجود شاد نیستم و حتما کار آسیب شناسی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که کار فرهنگی در فدراسیون والیبال زیرمجموعه کدام بخش است؟ گفت: کار کمیته فرهنگی را روابط عمومی انجام می دهد. با داورزنی باید جلساتی درباره کار فرهنگی برگزار کنیم. همانطور که به تازگی در بخش نوجوانان کار فرهنگ سازی و روانشناسی را شروع نموده ایم. هنوز هم دیر نیست و فرهنگ سازی در رده های پایه باید مورد توجه قرار گیرد.

* با یک اشتباه عملکرد تمام داوران را زیر سوال نبریم

تقوی در پاسخ به این سوال که حضور داوران جوان و کم تجربه در مسابقات حساس را چطور ارزیابی می کنید؟ گفت: افراد حرفه ای و کارشناس در کمیته داوران حضور دارند و تشخیص آنها در انتخاب داوران اشتباه نیست. نبود هیچ ایرادی غیر منطقی است و با یک اشتباه هم نباید عملکرد کل کمیته داوران را زیر سوال برد.

دبیر کل فدراسیون والیبال در انتها درباره واکنش فدراسیون به رفتار زشت ملی پوش والیبال در مسابقات هفته بیست و هفتم گفت: اگر گزارش و مستندات دقیق و منظم باشد در دفاع از حریم والیبال قاطعیت داریم و هیچ کس حریم ایمن نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1740

به "در دفاع ازحریم والیبال هیچ کس ایمن نیست، آسیب شناسی در دستورکاراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در دفاع ازحریم والیبال هیچ کس ایمن نیست، آسیب شناسی در دستورکاراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید