دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز، قطب کشت گیاهان دارویی کشور

به گزارش کالارنا، دومین جشنواره طبیعت گردی و طب سنتی شهرستان نطنز از 5 اردیبهشت ماه آغاز می شود.

دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز، قطب کشت گیاهان دارویی کشور

با توجه به ظرفیت اراضی کشاورزی و کشت دیم در زمینه فراوری داروهای گیاهی و اینکه ایران 11 اقلیم از 13 اقلیم در دنیا را دارا میباشد میتوان طب سنتی را در بعضی نقاط از ایران تاسیس و توسعه داد.

دکتر محمودرضا فقیهی در نشست خبری دومین جشنواره طبیعت گردی و طب سنتی نطنز، گفت:

ما تقریبا در دنیا 13 اقلیم برای کشت گیاهان دارویی داریم که 11 اقلیم آن در ایران وجود دارد. همچنین پنج اقلیم کشت گیاهان دارویی را در شهرستان نطنز داریم و تا کنون 600 گونه گیاه دارویی در نطنز شناخته شده است .

تخمین زده میشود که 1000 گونه گیاه دارویی در حوزه عطری و آرایشی در این شهرستان وجود داشته باشد.

فقیهی با بیان اینکه خوشبختانه قول ایجاد دانشکده طب سنتی در نطنز را از مسئولان وزارتی گرفته ایم امیدواریم این قول با حمایت مسئولین استانی نهایی شود. در این زمینه خیرین شهرستان هم اعلام آمادگی کردند که بحث های مالی دانشکده را تامین کنند.

وی ادامه داد:

باید توجه کرد که در حال حاضر سهم ما در بازارهای دنیای یک درصد بوده است. در حالیکه می توانیم با ظرفیت های موجود در کشور بازارهای دنیای را در اختیار خود داشته باشیم.

در سه دهه اخیر حجم تجارت گیاهان دارویی کشور از پنج میلیارد دلار به 100 میلیارد دلار رسیده است و در آینده پیش بینی می شود که بتوانیم آن را به 5000 میلیارد دلار هم برسانیم

دبیر دومین جشنواره طبیعت گردی و طب سنتی نطنز با بیان اینکه در کشور ظرفیت 5000 هکتار کشت گیاهان دارویی وجود دارد که 2000 هکتار آن در شهرستان نطنز است گفت:

همچنین بین 30 تا 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نطنز این ظرفیت را دارند که کشت دیم گیاهان دارویی را در آنها انجام دهیم و نطنز را به قطب کشت و فراوری گیاهان دارویی در کشور بدل کنیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2217

به "دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز، قطب کشت گیاهان دارویی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز، قطب کشت گیاهان دارویی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید