رونمایی از کنسول ps5؛ کنسول جدید سونی چه مشخصات و قیمتی دارد؟

به گزارش کالارنا، سونی انتها از ظاهر نهایی PS5 و PS5 Digital Edition رونمایی کرد. در برنامه ویژه سونی برای معرفی پلی استیشن 5 همچنین شاهد معرفی بازی های نسل بعد این کنسول بودیم.

رونمایی از کنسول ps5؛ کنسول جدید سونی چه مشخصات و قیمتی دارد؟

به گزارش دیجی مگ، کنسول پلی استیشن 5 در دو مدل معمولی و مدل تمام دیجیتال عرضه می شود. از نظر سخت افزاری هر دو کنسول یکسان هستند، ولی مدل تمام دیجیتال فقط نسخه دیجیتال بازی ها را اجرا می کند و دیسک درایو ندارد. دیسک داریو کنسول معمولی، توانایی خواندن دیسک های Blu-Ray Ultra HD را دارد؛ یعنی دیسک هایی که می توانند تا صد گیگابایت داده را در خود جای دهند.

اطلاعات بیشتری از خود کنسول در مراسم نمایش بازی های PS5 در اختیار بیننده ها قرار داده نشد. قیمت نهایی کنسول هنوز رسما اعلام و احتمالا حتی معین هم نشده است. البته که در ابتدای برنامه، جیم رایان، مدیر پلی استیشن، افزود که برنامه های متعدد دیگری هم برای پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک بیشتر درباره کنسول خواهیم شنید.

تعدادی از لوازم جانبی این کنسول، مثل هدست، دوربین یا استند شارژ دسته ها هم در ویدیوی معرفی خود کنسول نمایش داده شدند. همانطور که می بینید، ظاهر خود کنسول همان زبان طراحی دسته که پیش از این دیده بودیم را دنبال می کند.

عرضه محدود پلی استیشن 5 در سال اول؛ قیمت نهایی چقدر خواهد بود؟

بلومبرگ با تعدادی از بازی سازان که به پلی استیشن 5 دسترسی دارند، صحبت کرده است و آن ها با در نظر دریافت سخت افزار این کنسول، انتظار ندارند تا سونی آن را با قیمتی کمتر از 500 دلار بفروشد؛ طوری که تخمین زده شده که قیمت کنسول بین 499 تا 549 دلار باشد. یکی از تحلیل گران وب سایت بلومبرگ اضافه کرده که افزایش قیمت قطعات، سونی را مجبور کرده است تا قیمتی بیشتر از آنچه انتظار داشته اند را برای کنسول در نظر بگیرند.

منابع نزدیک سونی به این موضوع اشاره کرده اند که استراتژی آن ها در آینده نزدیک، تمرکز همزمان روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 خواهد بود؛ طوری که آن ها می خواهند با جذب کاربران بیشتر برای سرویس های آنلاین پلی استیشن، در کنار عرضه محدود پلی استیشن 5، درآمد خود را حفظ کنند.

در حال حاضر پلی استیشن 4 با قیمت پایه 300 دلار و پلی استیشن 4 پرو با قیمت 400 دلار به فروش می رسد. احتمالا با عرضه پلی استیشن 5، این قیمت ها کاهش پیدا می کنند تا افراد بیشتری جذب اکوسیستم پلی استیشن شوند و از سرویس های آنلاین آن استفاده کنند. مدیر عامل فعلی سونی، کنیچیرو یوشیدا، گفته است که آن ها نمی خواهند به درآمد یک باره حاصل از فروش سخت افزار اکتفا کنند.

طبق گفته بلومبرگ، سونی برنامه دارد تا در سال نخست عرضه PS5، تعداد کنسول کمتری در مقایسه با همین دوره زمانی PS4 تولید کند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1338

به "رونمایی از کنسول ps5؛ کنسول جدید سونی چه مشخصات و قیمتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کنسول ps5؛ کنسول جدید سونی چه مشخصات و قیمتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید