زمین به زودی صاحب جعبه سیاه خواهد شد که فجایع عمده ای را که باعث تخریبش خواهند شد، ثبت خواهد نمود

به گزارش کالارنا، قرار است در اوایل سال 2022 یک جعبه سیاه تخریب ناپذیر در دشتی پوشیده از سنگ گرانیت در ساحل غربی تاسمانی در استرالیا ساخته گردد. هدف و ماموریت این جعبه سیاه این است که کلیه مراحلی منجر به فاجعه های اقلیمی را ثبت کند تا تمدن های آینده بتوانند به این منبع اطلاعاتی نگاه نمایند و ببینند که چه بر سر زمین آورده ایم.

زمین به زودی صاحب جعبه سیاه خواهد شد که فجایع عمده ای را که باعث تخریبش خواهند شد، ثبت خواهد نمود

این پروژه که به وسیله شرکت ارتباطات بازاریابی Clemenger BBDO با همکاری محققان دانشگاه تاسمانی پیش می رود، در حال حاضر در نسخه بتا است و جمع آوری اطلاعات را در وب سایت خود شروع نموده است.

این سازه تقریباً به میزان یک اتوبوس شهری طراحی شده که لایه ای از فولاد با ضخامت 3 اینچ دارد و روی آن پنل های خورشیدی قرار گرفته است.

فضای داخلی آن مملو از درایو های ذخیره سازی خواهد بود که داده های مربوط به تغییرات آب و هوایی مانند سطوح دی اکسید کربن جو و دمای میانه را جمع آوری می نماید. علاوه بر این، با استفاده از یک الگوریتم، فضای اینترنت را برای پیدا کردن توییت ها، نوشته ها، اخبار و عناوین مرتبط با تغییرات اقلیمی جستجو می نماید.

توسعه دهندگان این جعبه سیاه خاص تخمین می زنند که فضای ذخیره سازی آن ظرف 30 تا 50 سال تمام گردد. برنامه هایی برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی و ارائه راه چاره طولانی مدت تر وجود دارد، اما تعیین نیست که کل ساختار چگونه حفظ می گردد.

مثلا چگونه پنل های خورشیدی بعد از انتها احتمالی تمدن ما تعمیر و جایگزین می شوند یا اینکه این درایو ها تا چه حد پس از گذشت دهه ها دوام می آورند و یا اینکه در مقابل یک خرابکاری چطور تاب می آورند. البته قرار دادن آن در یک مکان پرت که حدود چهار ساعت از نزدیکترین شهر بزرگ فاصله دارد، یک عامل بازدارنده است، اما آیا این کافی خواهد بود؟

و شاید یک سوال بزرگتر: آیا همه این ها فقط یک ترفند بازاریابی هوشمندانه است؟ یا مزایای ملموسی خواهد داشت؟ مغز های پشت این پروژه معتقدند اگر سیاستمداران و رهبران تجاری بدانند اقدامات (یا عدم اقدام) آن ها در حال ثبت است، ممکن است تأثیرات فوری بر عملکرد داشته باشد. البته این خیلی خوشبینانه است.

این جعبه سیاه تنها اقدام کنونی ما برای آماده شدن برای آخرالزمان نیست. ما پیش از این یک سیلو در نروژ برای ذخیره کردن بذرها تاسیس نموده ایم. استرالیا هم می کوشد که یک کشتی نوح مدرن درست کند تا جانداران بومی این ناحیه را در مقابل انقراض حفظ کند.

منبع: cnet

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2276

به "زمین به زودی صاحب جعبه سیاه خواهد شد که فجایع عمده ای را که باعث تخریبش خواهند شد، ثبت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین به زودی صاحب جعبه سیاه خواهد شد که فجایع عمده ای را که باعث تخریبش خواهند شد، ثبت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید