شبکه برق 5 شهر کردستان عاری از شبکه مسی

به گزارش کالارنا، شبکه برق 5 شهر کردستان عاری از شبکه سیم مسی شد و در این راستا تا به امروز 3500 کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در استان اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

شبکه برق 5 شهر کردستان عاری از شبکه مسی

خبرنگاران سنندج - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: طول شبکه فشار ضعیف هوایی استان کردستان 5 هزار و700 کیلومتر است که تا به امروز قریب به 3500 کیلومتر آن اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

هیوا لهونیان با اشاره به اینکه شبکه فشار ضعیف هوایی در بخش شهری شهرستان های دیواندره، دهگلان، سروآباد و سنندج شمالی اصلاح و بهسازی شده است،گفت: کامیاران اولین شهرستان استان است که شبکه برق آن به طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

او با تاکید بر اینکه تا خاتمه خرداد سال آینده شبکه فشار ضعیف هوایی امور برق جنوب شهرستان سنندج در بخش شهری و روستایی نیزاصلاح، بهسازی و تبدیل به کابل خودنگهدار خواهد شد، گفت: مقرر است تا خاتمه شهریور ماه سال 1401 کل شبکه فشار ضعیف هوایی در دو بخش شهری و روستایی استان به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان می گوید: امسال بیش از هزار و 33 کیلومتر شبکه در نقاط مختلف استان اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که 611 کیلومتر آن روستایی و 422 کیلومتر آن نیز در حوزه شهری واقع شده است.

لهونیان می گوید: طی دو سال و نیم اخیر 3500 کیلومتر شبکه سیم مسی با استفاده از روش های نوین و تکنولوژی های تازه و با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان اصلاح، بهسازی و به کابل خود نگهدار تبدیل شد و همزمان عملیات رفع حریم و جمع آوری تیر های فرسوده برق نیز در شبکه انجام شد.

او هدف ازتبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف برق به کابل خودنگهدار را افزایش قابلیت اطمینان و ظریب ایمنی شبکه مطرح نمود و گفت:افزایش پایداری شبکه، تامین ولتاژ استاندارد برای مشترکان، کمک به مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات شبکه و در نتیجه جلوگیری از ورود آسیب به وسایل برقی مشترکان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2281

به "شبکه برق 5 شهر کردستان عاری از شبکه مسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه برق 5 شهر کردستان عاری از شبکه مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید