شطرنج باز ایرانی تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد

به گزارش کالارنا، غزل حکیمی فرد ملی پوش سابق شطرنج ایران در پیامی با تکذیب تابعیت خود نوشت: تغییر پرچم در فدراسیون جهانی شطرنج به منزله تغییر تابعیت نیست بلکه امکانی برای حضور حرفه ای من در مسابقات شطرنج اروپا است.

شطرنج باز ایرانی تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد

روز گذشته (شنبه) خبری با عنوان تغییر تابعیت غزل حکیمی فرد عضو سابق تیم ملی زنان ایران در رسانه ها منتشر شد. اما این شطرنج باز در کمتر از 24 ساعت با انتشار پیامی در فضای مجازی تغییر تابعیت را رد کرد.

متن منتشر شده در صفحه شخصی غزل حکیمی فرد به توضیح زیر است:

اینجانب غزل حکیمی فرد استاد عظیم شطرنج بانوان و فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی در رشته مهندسی کامپیوتر می باشم. به مدت سه سال جهت ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک (ETH) در کشور سوییس اقامت دارم و پیروز به اخذ مدرک فوق لیسانس از این دانشگاه شده ام و در حال حاضر نیز به عنوان دستیار پژوهشی(Research Assistant) در این دانشگاه مشغول به کار هستم.

اینجانب در طی سالیان متمادی بدون هرگونه حاشیه ای افتخار عضویت در تیم ملی شطرنج کشورمان در تمامی رده های سنی از نونهالان تا عظیمسالان را داشته ام و افتخاراتی در سطح آسیا و دنیا برای کشورم کسب نموده ام. متاسفانه ادامه تحصیل من در کشور سوییس با آیین نامه های قهرمانی کشور مغایرت داشته و بازیکنانی که در خارج از کشور اقامت دارند امکان حضور در تیم ملی را ندارند. من استاد عظیم و بازیکن حرفه ای شطرنج هستم و در این مدت امکان حضور در تیم ملی کشورم را نداشته ام. تغییر پرچم در فدراسیون دنیای شطرنج به منزله تغییر تابعیت من نیست بلکه امکانی برای حضور حرفه ای من در مسابقات شطرنج اروپا است.

لذا اینجانب تاکید می کنم که تابعیت ایرانی داشته و هرگونه اظهار نظر در مورد تغییر تابعیت خویش به دلایل سیاسی و غیره را تکذیب می نمایم.

حمایت فدراسیون از شطرنج بازان ایرانی

درپی اخبار منتشر شده در مورد تغییر تابعیت غزل حکیمی فرد ملی پوش سابق تیم شطرنج بانوان فدراسیون شطرنج با صدور اطلاعیه ای گفت: درپی انتشار تکذیبیه توسط سرکار خانم غزل حکیمی فرد مبنی بر عدم تغییر تابعیت و ارائه دلیل برای تغییر پرچم، این فدراسیون اعلام می دارد در اولین جلسه کمیته فنی که در فدراسیون شطرنج برگزار می گردد با اولویت دستور جلسه، موضوع نحوه بکارگیری از توانمندی ها و ظرفیت های شطرنج بازان ایرانی مقیم خارج از کشور برای ارتقاء سطح شطرنج ایران آنالیز خواهد شد.

فدراسیون شطرنج همیشه حمایت از ملی پوشان و دیگر شطرنج بازان در تمامی رده های سنی که فرزندان ایران زمین می باشند را وظیفه خود دانسته و در این زمینه نیز با جدیت و اولویت موضوع را مورد آنالیز قرار می دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1366

به "شطرنج باز ایرانی تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شطرنج باز ایرانی تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید