طرح های مختلف نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران

به گزارش کالارنا، خبرنگاران : اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از در دست بودن طرح هایی برای افزایش حقوق کارگران خبر داده اند.

طرح های مختلف نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، بیست و سوم مهرماه اعضای کارگری شورایعالی کار، درخواست جلسه فوق العاده برای ترمیم مزد و جبران قدرت خرید از دست رفته کارگران را در وزارت کار ثبت کرده اند اما معاونت روابط کار این وزارتخانه علیرغم گذشت بیش از پنجاه روز، هنوز اقدام به برگزاری جلسه سه جانبه نکرده است.

در این بین، نمایندگان مجلس از طرح هایی برای افزایش عادلانه حقوق کارگران خبر داده اند؛ در روزهای گذشته علی بابایی (رئیس فراکسیون کارگری) از کلید خوردن طرحی برای حذف دخالت دولت در مذاکرات مزدی خبر داد و اظهار داشت باید قدرت چانه زنی کارگران افزایش یابد.

پس از آن، امروز (شانزدهم آذرماه) ولی اسماعیلی (نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) اظهار کرد: درخواست ما همواره در کمیسیون اجتماعی مجلس این بوده که حقوق کارگران باید براساس نرخ تورم افزایش یابد، اما هیچ گاه در دولت های مختلف این امر محقق نشده است.

وی گفت: بنده پیشنهاد برگزاری جلسات شورای عالی حقوق و دستمزد به صورت هر شش ماه یک بار برای مشخص میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران را مطرح کرده ام، زیرا امروز در وضعیتی قرار داریم که شاهد تورم بیش از 60 درصد هستیم، حتی می توان گفت که این تورم شناور و روزانه متغیر است.

با این اوصاف، آیا در روزهای باقیمانده از آذرماه، شاهد برگزاری جلسه شورایعالی کار و ترمیم دستمزد سال جاری خواهیم بود؟ نمایندگان کارگری این شورا در حالی خواستار برگزاری جلسه شده اند که یک بند از بخشنامه مزدی سال جاری اجازه ترمیم و افزایش دستمزد در میانه سال را می دهد؛ آیا این بند بالاخره اجرایی خواهد شد؟

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1626

به "طرح های مختلف نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های مختلف نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید