طرح های گردشگری اردبیل از تسهیلات حمایتی برخوردار می شوند

به گزارش کالارنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: پروژه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که توجیه مالی دارند، در سریع ترین زمان ممکن برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک معرفی می شوند.

طرح های گردشگری اردبیل از تسهیلات حمایتی برخوردار می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی ظهر امروز 13 اردیبهشت ماه در ملاقات با مدیرعامل بانک توسعه تعاون اردبیل اظهار کرد: با توافق صورت گرفته، پروژه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که توجیه مالی دارند، در سریع ترین زمان ممکن برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک توسعه تعاون معرفی می شوند.

او با قدردانی از اقدامات حمایتی این بانک در سال های گذشته در راستای ارائه تسهیلات به متقاضیان در این حوزه ها بیان نمود: در دو سال گذشته 230 میلیارد ریال تسهیلات از محل توسعه پایدار روستایی از سوی این بانک برای حمایت از بخش گردشگری استان پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به شعار سال 99 که سال جهش فراوری نام گذاری شده است، گفت: از حوزه هایی که می توان در راستای تحقق این شعار برنامه ریزی کرد، بخش صنایع دستی است و انتظار می رود در این زمینه حمایت بانکی لازم در راستای ارائه تسهیلات انجام گردد.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه حوزه صنایع دستی ازجمله حوزه هایی است که با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را ایجاد می نماید، پیشنهاد شد تا تسهیلات حمایتی به این حوزه ارائه گردد.

فلاحی با ارائه بعضی پیشنهاد ها به منظور همکاری و مشارکت برای ارائه تسهیلات بانکی به طرح های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: اعطای تسهیلات برای بازسازی و تجهیز هتل های استانی یاری شایانی برای ارتقاء سطح کیفی این مراکز به شمار می رود که انتظار می رود در این زمینه شاهد همکاری بانک توسعه تعاون باشیم.

او توضیح داد: با توجه به این که اردبیل جزء استان هایی است که ازنظر مراکز اقامتی در سطح کشور جزء سه استان برتر است، ارائه تسهیلات به این بخش می تواند زمینه برای رونق هر چه بیشتر این بخش را فراهم آورد.

پرداخت 300 میلیارد ریال تسهیلات برای طرح های گردشگری

کریمی مدیرعامل بانک توسعه تعاون استان اردبیل نیز در این ملاقات از اختصاص 200 تا 300 میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از طرح های گردشگری در سال 99 اطلاع داد و گفت: این بانک آماده حمایت از پروژه هایی است که دارای توجیه بوده و به تائید اداره کل استان رسیده است.

او اضافه نمود: پیگیر استفاده از فرصت به وجود آمده از تسهیلات تبصره 18 نیز هستیم و در صورت ابلاغ برای ارائه به طرح های توجیه شده در این زمینه اقدام می گردد.

کریمی اضافه نمود: بانک توسعه تعاون تمامی تعهدات خود را در دو سال گذشته در حوزه گردشگری و هم در حوزه مشاغل خانگی به صورت صددرصدی محقق نموده است.

او ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره کل استان گام های مؤثری در توسعه گردشگری اردبیل، به عنوان محور اصلی توسعه برداشته گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1280

به "طرح های گردشگری اردبیل از تسهیلات حمایتی برخوردار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های گردشگری اردبیل از تسهیلات حمایتی برخوردار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید