تله کابین حیران آستارا؛ تفریح هیجان انگیز و بی نظیر

به گزارش کالارنا، این تله کابین با منطقه جغرافیایی وسیع تحت پوشش خود، توانسته است، به فضای گردشگری ویژه ای در شمال ایران و گیلان تبدیل گردد. تله کابین حیران آستارا الماسی در شمال غرب کشور ایران است. اگر می خواهید سفری سراسر شگفتی را در یک زمان کوتاه تجربه کنید، اینجا همان نقطه رویایی برای شماست.

تله کابین حیران آستارا؛ تفریح هیجان انگیز و بی نظیر

تله کابین حیران کجاست؟

در میانه استان گیلان در حدفاصل بین شهرستان آستارا و نمین، روستای رویایی به نام حیران که به راستی شاهکار خداوند است، وجود دارد. این روستا در بیشتر روزهای سال دارای آب و هوای مه آلود است. به همین دلیل نام حیران یا در املای تالشی آن هیران به معنای ابر و مه را از سالیان بسیار دور به آن داده اند. تعداد افراد ساکن این روستا کمتر از 100 خانوار است. اما از لحاظ گردشگری در فصول مناسب سال افراد زیادی به آنجا می آیند.

تله کابین حیران آستارا به راستا بین آستارا و نمین در استان اردبیل اطلاق می گردد. تله کابین حیران آستارا از مکان های دیدنی زیبای آستارا که در دهکده توریستی حیران ساخته شده است، می تواند بهترین چشم انداز را از این منطقه رویایی در اختیار مخاطبان خود بگذارد. مدت زمانی را که باید از جاده اردبیل تا رسیدن به تله کابین طی کنید کمتر از 1 ساعت است؛ با این شرایط ایده آل برای داشتن که سفر فوق العاده تعلل نکنید. حیران را از دو جهت می توان به مکانی بی نظیر برای گردشگری تشبیه نمود:

قیمت تله کابین حیران

هزینه هایی که باید برای خرید بلیط پرداخت کنید، با توجه به دو عامل سن افراد و نوع کابین معمولی یا VIP معین می گردد. همچنین قیمت بلیط تله کابین حیران در گذر زمان شامل افزایش های کوچیکی نیز است. و تمام این هزینه ها صرف توسعه و به سازی این مکان می گردد. ممکن است این مبلغ دچار افزایش شده باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آخرین هزینه ای امکانات تفریحی و رفاهی و قیمت تله کابین حیران با مسئولین روابط عمومی دهکده حیران تماس بگیرید. در حال حاظر بر اساس نرخ فروش بلیط بر اساس جدول زیر است:

قیمت تله کابین حیرانافراد بالای 10 سالافراد زیر 10 سال

کابین معمولی25000 تومان15000 تومان

کابین vip50000 تومان-

بهترین فصل سفر به تله کابین حیران

شمال ایران در تمام فصل هایش دارای زیبایی های مسحور کننده ای برای مخاطبان خود می باشد. جاذبه های گردشگری و توریستی مکان هایی مانند تله کابین حیران آستارا در تمام فصول سال می تواند جاذبه های منحصر به فرد خود را داشته باشد، اما با توجه به موضوعات جوی و آب و هوایی، پاییز بارانی و زمستان های بسیار سرد، مناسب ترین زمان سفر به تله کابین حیران اواسط بهار و اوایل تابستان است. اردیبهشت و خرداد بهترین ماه های سفر به گردنه محسوب می شوند.

زیرا از لحاظ پوشش گیاهی و زیبایی های محیطی همه چیز در این منطقه در اوج شکوفایی خود قرار می گیرد. این نکته نیز شایان ذکر است، که به دلیل جو کوهستانی حیران و قرار دریافت این منطقه بین کوه البرز و دره و رودخانه ارس از لحاظ آب و هوایی بیشتر روزهای سال ابری و کمی سرد است. بنابراین با توجه به این موارد لباس های مناسب و نیمه گرم را با خود به همراه داشته باشید، تا سفر بسیار دلپذیری را تجربه نمایید.

امکانات تفریحی تله کابین حیران

خوشبختانه دهکده حیران در طی سالهای اخیر به همت نیرهای ایرانی به مکانی تمام عیار برای گذراندن تعطیلات مبدل گشته است. امکانات رفاهی بسیار خوبی مانند استراحتگاه و اقامتگاه های بسیار خوب در این مکان برای استقبال از گردشگران مهیا شده است. با این شرایط مسافران دامنه حیران نگرانی جای استراحت و غذا را نخواهند داشت. کافی شاپ، هتل و رستوران تله کابین حیران که چند ستاره است و در تمام راستا حیران و تله کابینش برای گردشگران مهیا است.

در کنار تمام این امکانات رفاهی، امکانات تفریحی مانند پیست کارتینگ، سورتمه حیران که طولانی ترین سورتمه در شمال ایران است، پیست اسب سواری، ترامبولین، قایق سواری و بسیاری از موارد دیگر در این منطقه ساخته و توسعه یافته است.

اما این تمام چیزی نیست که در ارتفاع تله کابین حیران انتطار شما را می کشد، طرح هایی برای توسعه هرچه بیشتر این منطقه در آینده نه چندان دور در دست بهره برداری است. هر روز شاهد شگفتی های جدیدی در تله کابین، روستا و گردنه خواهید بود.

راستا دسترسی به تله کابین حیران

روستای حیران در شهرستان آستارا و استان گیلان واقع است. راستای را که باید برای رسیدن به این روستا طی کنید، تا به دهکده گردشگری حیران و تله کابین آن برسید. فاصله آستارا تا تله کابین حیران کمتر از 40 کیلومتر و فاصله تله کابین حیران تا اردبیل کمتر از 30 کیلومتر است.

هنگامی که وارد راستا و جاده اصلی آستارا به نمین شدید، راستا گردنه حیران از ابتدا تونل استان اردبیل معین خواهد شد. با دنبال کردن تابلوهای تله کابین می توانید به آسانی ورودی تلکابین را بیابید. تله کابین از ابتدای دهکده توریستی حیران شروع شده و در آخرین ایستگاه خود به جنگل های بسیار زیبای فندقلو می رسد.

این جنگ زیبا را حتما ببینید. بهار بهترین زمان بازدید از این جنگل است. چراکه دشت های بابونه در بهار پر از گل های زیبا هستند. دشت بابونه در نزدیکی جنگل فندقلو واقع شده است. هتل بین المللی اسپیناس در آستارا با تله کابین حیران در حدود 57 دقیقه با ماشین فاصله دارد. پس نگران اقامت خود نباشید. شب را می توانید با خیالی آسوده در این هتل بگذرانید.

جاهای دیدنی تله کابین حیران

این دست ساز بشر به حدی دارای نقاط مثبت و ویژه است، که از تاریخ ساخت تا به امروز توانسته تله کابین حیران را از بُعد گردشگری و مالی به طورکلی متحول سازد. از خصوصیات و جاهای دیدنی که می توان برای این تله کابین نام برد عبارت اند از:

امتدادی بین دو استان یعنی از استان گیلان تا استان اردبیل

از جانب شرق دارای چشم انداز بزرگترین دریاچه دنیا یعنی خزر است.

از جانب غرب و جنوب به جنگل های بی نظیر فندقلو محدود است.

از شمال به دره ها و رودخانه ارس و همسایگی کشور آذربایجان متصل است.

کوه البزر نیز از چشم انداز های دیگری است، که از تله کابین شاهد آن خواهید بود.

امکانات رفاهی

امکانات تفریحی

دارای طول تله کابین حیران 1752 متر

ارتفاع تله کابین حیران برابر با 1730 متر از سطح دریا

دارای ظرفیت 30 عدد کابین معمولی 6 نفره و 3 عدد کابین 3 نفره VIP

منبع: گردشبان
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1807

به "تله کابین حیران آستارا؛ تفریح هیجان انگیز و بی نظیر" امتیاز دهید

1 کاربر به "تله کابین حیران آستارا؛ تفریح هیجان انگیز و بی نظیر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تله کابین حیران آستارا؛ تفریح هیجان انگیز و بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید