فجیع&zwnjترین قتل دهه 90

به گزارش کالارنا، خبرنگاران : پرونده قتل صادق برمکی، جوان مهابادی که 3سال پیش به طرز هولناکی توسط 3نفر از دوستانش به قتل رسید با اعدام آخرین قاتل برای همواره بسته شد، اما هرگز معین نشد انگیزه اصلی قاتلان از ارتکاب این جنایت هولناک چه بود.

فجیع&zwnjترین قتل دهه 90

به گزارش خبرنگاران به نقل از همشهری صادق برمکی که هنوز هم عکس ها و تصاویر او و همچنین کلیپ هایی از عزاداری و ضجه های مادرش در مرگ دلخراش تنها پسرش در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد، اواخر شهریور سال96 ناپدید شد.

او و خانواده اش در شهرستان مهاباد زندگی می کردند و چند روز بعد از گم شدن صادق، جسد سوخته اش در حوالی روستای کهریز شهرستان مهاباد پیدا شد.

با آغاز تحقیقات پلیس، مادر صادق به مأموران گفت که پسرش آخرین بار همراه دوستانش برای تفریح از خانه خارج شده بود. یکی از دوستان صادق، دانیال-د نام داشت که وقتی دستگیر شد با کشف یک فلش مموری از او و فیلم های هولناکی که داخل آن بود راز قتل صادق برملا شد.

فیلم ها صحنه هایی را نمایش می داد که دانیال و دوستانش، صادق (مقتول) را سوار یک پراید نموده بودند و بعد از اینکه او را به حاشیه روستا بردند، با ساتور چند ضربه به او زدند و درحالی که غرق خون بود سنگ بزرگی را برداشتند و روی او انداختند و رفتند.

این اما همه ماجرا نبود. آنها ساعاتی بعد به محلی که صادق را در آنجا رها نموده بودند برگشتند و وقتی دیدند که او هنوز زنده است و تکان می خورد رویش بنزین ریختند و او را آتش زدند. آنها از همه این صحنه ها فیلم و عکس سلفی گرفته بودند و همین فیلم ها باعث دستگیری 3متهم اصلی و جوانی شد که برای متهمان ساتور تهیه نموده بود.

انگیزه مبهم

با دستگیری متهمان، مهم ترین سؤالی که آنها هرگز پاسخ درستی به آن ندادند، انگیزه شان از ارتکاب این جنایت بود. آنها در بازپرسی های اولیه مدعی شدند که انگیزه شان دعوای دانیال و صادق (مقتول) بر سر دختری به نام کیمیا بوده است.

آنها گفتند که چون کیمیا پس از به هم زدن دوستی اش با دانیال با صادق دوست شده بود، برای انتقام جویی دست به جنایت زده اند.

با این حال در ادامه خبرهایی منتشر شد که از ارتکاب جنایت با انگیزه های شیطان پرستی حکایت داشت. خبرها و نقل قول هایی که نشان می داد عاملان جنایت عضو یک فرقه شیطان پرستی شده و به همین دلیل دست به قتل دوستشان صادق زده بودند.

متهمان حتی در جلسه محاکمه نیز درباره انگیزه اصلی شان از ارتکاب جنایت چیزی نگفتند تا این پرونده تبدیل به یکی از پیچیده ترین پرونده های جنایی سال های اخیر گردد.

در روز محاکمه دانیال-د وقتی در صندلی نهاده شد درباره انگیزه اش از جنایت گفت که هیچ انگیزه ای نداشته است. حتی اعترافات قبلی اش را درباره اینکه بر سر یک دختر دست به قتل صادق زده انکار کرد و گفت که هیچ مسئله ای با صادق نداشت. متهمان ردیف دوم و سوم هم وقتی در صندلی نهاده شدند همین ادعا را مطرح کردند و گفتند که انگیزه ای نداشتند.

آنها اما شرح دادند که شب حادثه به این بهانه که قرار است دانیال.د به سفر خارج از کشور برود و می خواهد مهمانی بدهد، دانیال را با خود بردند که جشن خداحافظی بگیرند. آنها گفتند که آن شب خودشان قرص هایی قرمز رنگ مصرف کردند که نمی دانستند چه بود و حتی پزشکی قانونی هم نتوانست نوع آن را معین کند اما قرصی که به صادق دادند، داخلش مواد بیهوشی بود. سپس او را به خارج از شهر برده و بعد از اینکه چندین ضربه ساتور به او زدند، سنگی حدود 30کیلویی را با یاری هم برداشته و روی او انداختند و درنهایت هم جسدش را آتش زدند.

سرانجام یک پرونده

پس از محاکمه متهمان، 3نفر از آنها که در جنایت مشارکت داشتند به قصاص محکوم شدند و نفر چهارم که برایشان ساتور تهیه نموده بود به 10سال زندان.

با تأیید این حکم، خانواده دانیال می بایست برای قصاص قاتلان تفاضل دیه پرداخت نمایند. یعنی مبلغی به اندازه دیه 2مرد مسلمان. آنها اما چنین پولی نداشتند تا اینکه اوایل سال جاری خبر رسید یکی از قاتلان که در زندان میاندوآب به سر می برد به دلیل سکته قلبی ناشی از خودزنی و مصرف قرص جانش را از دست داده است.

با مرگ این فرد، خانواده مقتول برای اینکه 2قاتل دیگر قصاص شوند همچنان باید تفاضل دیه پرداخت می کردند که با انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی، مردم برای جمع آوری این مبلغ به یاری پدر و مادر صادق(مقتول) آمدند.

آنها که پیش از این کلیپ های دردناکی از حرف های مادر صادق دیده بودند و می دانستند که تنها قصاص قاتلان است که ممکن است این مادر داغدیده را آرام کند، مبلغ مورد احتیاج را جمع آوری کردند و این گونه بود که صبح دوشنبه گذشته یکی از آنها به نام کمال در زندان مهاباد به دار مجازات آویخته شد و آخرین قاتل، یعنی دانیال- د نیز سحرگاه دیروز در زندان میاندوآب قصاص شد تا این پرونده برای همواره مختومه گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1633

به "فجیع&zwnjترین قتل دهه 90" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فجیع&zwnjترین قتل دهه 90"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید