پرواز عقاب بر فراز فرش ارغوانی کوهسار

به گزارش کالارنا، باران های بهاری، هوای خوش فروردین و نفس تازه زمین دست به دست داده اند تا شکوه طبیعت را بار دیگر نظاره گر باشیم. بوستان جنگلی کوهسار در منطقه 5 تهران این روزها دیدنی است. طراوتی که شهروندان باید با رعایت کامل طرح فاصله گذاری اجتماعی از آن بهره مند شوند.

پرواز عقاب بر فراز فرش ارغوانی کوهسار

خبرنگاران - سمیرا باباجانپور: درهای بوستان جنگلی کوهسار در شمال محله شهران چند روزی است که برروی شهروندان تهرانی گگردده شده است. این بوستان با مساحت 6هزار و 200 هکتاری خود نه تنها بزرگترین پارک جنگلی تهران محسوب می گردد بلکه به عنوان یک نمونه استاندارد و وسیع صندلی ویژه ای در کشور دارد.

جذابیت های طبیعی کوهسار در فصل بهار شهروندان زیادی را به خود جذب می نماید. حیات وحش دیدنی در کنار تنوع گیاهی موقعیت گردشگری ویژه ای برای این پارک جنگلی به وجود آورده است. با این حال به دلیل بحران ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان مدیریت بوستان از گردشگران درخواست می نماید تا با رعایت کامل نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به کوهسار بیایند و در صورت امکان از اتومبیل های خود پیاده نشوند. شهاب الدین محمدی دراین باره می گوید: چند روزی است که طبق دستورالعمل اعلام شده درهای بوستان جنگلی کوهسار همچون سایر بوستان های پایتخت بر روی شهروندان گگردده شده است. به دلیل موقعیت گردشگری خاص بوستان کوهسار و استقبال شهروندان از طبیعت آن گردشگران باید از تجمع زیاد در این بوستان پرهیز نمایند. پهن کردن بساط غذا و نشستن خانوادگی زیر آلاچیق ها باید محدود گردد. این روزها شهروندان با اتومبیل در بوستان گردش می نمایند و امیدواریم به همین اکتفا نمایند.

  • جشن بهاری حیوانات دربستر طبیعت

باران بهاری و آب و هوای مناسب باعث شده تا سال جاری طراوت طبیعت کوهساردیدنی باشد. محمدی دراین باره می گوید: سطح بوستان مملو از ارغوان های دیدنی شده است. همچون فرشی بنفش رنگ همه جا پهن شده اند. خوشبختانه گیاهان مجموعه آفتی ندارند و در بهترین موقعیت طبیعی خود قرار دارند.

او از حیات وحش بومی پارک جنگلی نام می برد و می گوید: بهار فصل آغاز زندگی نو است و ما این هیجان را در حیوانات بومی اینجا می بینیم. پرواز عقاب، شاهین و دلیچه پرنده شکاری زیبا برفراز کوهسار دیدنی است. خرگوش، روباه و جوجه تیغی و صدای بلبل وقمری این زیبایی را تکمیل می نماید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

  • شهروندان نکات بهداشتی را رعایت نمایند

شهاب الدین محمدی مدیر مجموعه تفریحی و گردشگری بوستان جنگلی کوهسار معتقد است استفاده از این فضاهای عمومی مثل بوستان ها باید زیر نظر مسئولان بهداشتی و با حفظ رعایت کامل بهداشت فردی و عمومی باشد او می گوید: اگرچه طراوت فصل بهار خانه نشینی را سخت می نماید ولی تاکید همچنان به خانه نشینی است. از طرفی اگر فضاهای عمومی مثل بوستان ها بازگشایی می گردد می توان با بکارگیری روش های ساده ولی کارآمد رفت و آمد را کنترل کرد. یقینا طرح غربالگری در ورودی بوستان هایی همچون کوهسار ضروری است.

مدیربوستان جنگلی کوهسار از امکانات جدیدی در این مجموعه تفریحی خبر می دهد که با رفع شدن بحران کرونا در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. او می گوید: شهربازی بوستان به تازگی آماده بهره برداری شده است. امکانات برای فعالیت چند رستوان خانوادگی و رستوران بین المللی فراهم شده که امیدواریم شهروندان به زودی بتوانند در کنار بهره مندی از هوای خوش بهاری از آنها استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1222

به "پرواز عقاب بر فراز فرش ارغوانی کوهسار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز عقاب بر فراز فرش ارغوانی کوهسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید