قصر بزرگ تایلند

به گزارش کالارنا، قصر بزرگ تایلند، یکی از جاذبه‌های مطرح تور تایلند برای بازدید می‌باشد. ساخت و ساز قصر بزرگ تایلند در سال 1782 در زمان سلطنت پادشاه راما اول، بنیانگذار سلسله چاکری، آغاز گردیدد. این مکان در حال حاضر هم به عنوان اقامتگاه خانواده سلطنتی کاربرد دارد.

قصر بزرگ تایلند

قصر بزرگ به سه منطقه اصلی تقسیم می شود: سرای بیرونی، دفاتر سلطنتی، ساختمان های عمومی و معبد بودای زرین؛ سرای میانی، که در آن مهم ترین ساختمان های مسکونی و دولتی قرار دارند؛ و سرای درونی که به طور انحصاری مخصوص شاه، ملکه و همراهان آنها است.

مهم ترین جاذبه سرای بیرونی معبد وات فرا کائو است که محل بودای زرین مقدس است. این مجسمه که از یشم سبز بی عیب و نقص تراشیده شده است، در میان مجسمه های طلاکاری شده، زیور آلات ونقاشی های آبرنگی روی دیوارهای سالن قرار گرفته‌اند. در تور تایلند اگر به بازدید این جاذبه نروید، سفر شما کامل نشده است.

درمیان سرای میانی، تالار سلطنتی چاکری ماهاپراست قرار دارد که توسط شاه راما پنجم دستور ساخت آن داده شد. ساخت این قسمت که در سال 1876 آغاز شد و در سال 1882 تکمیل شده، نشان دهنده ترکیب سبک معماری اروپایی و کاشی های سنتی تایلندی و مناره است. دکوراسیون داخلی با الهام از دوران رنسانس اروپا انجام گرفته‌اند و با پرتره های سلطنتی پادشاهان سلسله چاکری سلسله آراسته شده‌اند. این ساختمان در حال حاضر تنها کارکرد دولتی و برگزاری مراسم سلطنتی دارد.

در سمت راست سرای میانی عمارت بروم فیمان قرار گرفته است که در زمان سلطنت شاه راما پنجم در سبک نئو رنسانس ساخته شده‌اند و به محل اقامت ولیعهد بود. بعدها این مدرن ترین عمارت کاخ بزرگ تایلند به محل اقامت گاه به گاه سه پادشاه متوالی تایلند تبدیل شد. ورود به این عمارت برای عموم آزاد نمی‌باشد و در حال حاضر به عنوان محل رسمی ملاقات با سران دولت ها به کار می رود. باغ این کاخ منطقه تفریحی زنان و کودکان سلطنتی بوده است و در حال حاضر برای پذیرایی کاربرد دارد. تور تایلند فرصتی مناسب برای بازدید از جاذبه‌هایی زیبا و دیدنی است.

انتشار: 6 دی 1396 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 307

به "قصر بزرگ تایلند" امتیاز دهید

2 کاربر به "قصر بزرگ تایلند" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصر بزرگ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید