قطبی: ایران و کره جنوبی مدعی صعود از گروه هستند

به گزارش کالارنا، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد تیم های ایران و کره جنوبی مدعی نخست صعود به جام جهانی هستند.

قطبی: ایران و کره جنوبی مدعی صعود از گروه هستند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت ورزش چین، افشین قطبی که پیشتر راهنمایی تیم ملی فوتبال ایران را بدست داشت و چند سالی هم به عنوان مربی در تیم ملی فوتبال کره جنوبی فعالیت نموده بود، بعد از حضوری ناموفق که در تیم بوریرام تایلند داشت، راهنمایی شیجیا ژوانگ اوربرایت چین در لیگ دسته 2 این کشور را بر عهده گرفت. حضور این مربی ایرانی در چین باعث شد تا رسانه های این کشور به سراغ او بروند و درباره جام جهانی و تقابل ایران و چین با قطبی صحبت نمایند.

افشین قطبی درباره تیم ملی فوتبال چین گفت: چین را یکی از تیم های خیلی خوب آسیا می دانم که به نظرم نباید از هیچ تیمی بترسد و خودش را دست کم بگیرد. چینی ها باید بدانند فوتبال آن ها در حال پیشرفت است و مطمئنا در آینده قدرت بیشتری خواهد داشت. قبلا مربی کره و ایران بودم و می دانم این دو تیم مدعیان اصلی صعود از گروه هستند. به همین خاطر کار چین برای صعود به جام جهانی با وجود دو تیم ایران و کره سخت است.

افشین قطبی در سال 2002 دستیار گاس هیدینک در تیم ملی کره جنوبی بود که با این تیم توانست مقام چهارم جام جهانی را کسب کند. او بعدها روی نیمکت تیم ملی ایران نیز نشست اما نتوانست با ایران جواز حضور به جام جهانی 2010 را کسب کند. او در انتخابی جام جهانی 2010 در سه دیدار پایانی جانشین علی دایی شد ولی تیم او از صعود به جام جهانی بازماند.

قطبی در ادامه گفت: صعود به جام جهانی برای هیچ تیمی آسان نیست. همه دوست دارند حضور در جام جهانی را تجربه نمایند. راستا صعودی که تیم ها برای جام جهانی دارند، اصلا آسان نیست. تجربه حضور این رقابت ها را داشتم و می دانم رقابت های پایانی بسیار حساس و نزدیک می گردد. به همین خاطر هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

چین اولین دیدار دور برگشت خود را در انتخابی جام جهانی برابر کره جنوبی در خانه برگزار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 702

به "قطبی: ایران و کره جنوبی مدعی صعود از گروه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطبی: ایران و کره جنوبی مدعی صعود از گروه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید