معماری و سبک فرانک لوید رایت سایر مقالات

به گزارش کالارنا، یکی از بزرگترین معماران دنیا فرانک لوید رایت می باشد که در زندگی شغلی خود سبک ارگانیک را در معماری انتخاب کرد. او ساختمان های برجسته و معروف متعددی را طراحی نموده است که در ادامه در این مقاله از شرکت دکوراسیون داخلی خبرنگاران با بعضی از آنها آشنا خواهیم شد:

معماری و سبک فرانک لوید رایت سایر مقالات

خلاصه ای از بیوگرافی فرانک لوید رایت

در سال 1867 فرانک لوید رایت در استان ویسکانسین آمریکا به دنیا آمد و بعد از دوران تحصیلی خود به اسم دستیار معمار معروف لویی سالیوان ، آغاز به کار کرد وشرکت خود را تاسیس کرد.

فرانک لوید رایت سبک پرایری را در معماری وسعت داد و سبک معماری ارگانیک را در طراحی داخلی ساختمان و خانه ها به کار برد. وی بیش از 1100 ساختمان را طراحی نموده است که برخی از آنها در سراسر جهان شناخته شده هستند. فرانک لوید رایت در سال 1959 از جهان رفت.

سبک معماری فرانک لوید رایت

فرانک لوید رایت اکثراً با استفاده با چهار سبک مختص به خود در معماری ، ساختمان ها را طراحی نموده است . وی سبک پرایری که ایده خودش بود را در معماری استفاده کرد . فرانک لوید رایت عقیده داشت که باید ساختمان ها از مواد طبیعی و زمین ساخته شوند بعلاوه برای طبیعت مفید باشند .

در بسیاری از پروژه های طراحی داخلی و معماری خود این ایده را اجرا کرد. از ایده های فرانک لوید رایت امروزه در معماری ساختمان ها استفاده می گردد.

1. سبک پرایری در آثار معماری فرانک لوید رایت

او در توسعه سبک معماری بومی و نو به نام سبک پرایری پیش قدم شد . سبک پرایری نخستین سبک معماری مختص و منحصر به فرد آمریکایی ها می باشد اگر بخواهیم به طور خلاصه و مختصر این سبک معماری را بشناسی میتوانیم به آخرین اثر فرانک لوید رایت که به این سبک طراحی و ساخته شده است رجوع کنیم:

طراحی خانه آلن Allen-Lambe House در سال 1916 به فرانک لوید رایت منتقل شد و در سال 1918 ساخت آن تمام شد.

از طراحی داخلی مدرن و معماری این خانه پرایری، می توان به ترکیب فضای داخلی و محیط اطراف، خطوط افقی استفاده از رنگ های طبیعی که رنگ هایی از گیاه و خاک به دست می آیند مثل بز و قهوه ای اشاره نمود.

2. سبک تکستیل و آثار فرانک لوید رایت

پس از آن که فرانک لوید رایت سبک پرایری را توسعه داد، طراحی خانه ها به سبک تکستیل را خلق و اجرا کرد. وی می گوید می توان از بلوک های بتنی که جزء ارزانترین مصالح ساختمانی می باشد در به شکل کاربردی و زیبا استفاده کرد .

بنابراین او سبک تکستیل را به وجود آورد و از بلوک های بتنی پیش ساخته زیبا و ظریف در خانه های طراحی شده به این سبک استفاده کرد.

خانه های معروفی که فرانک لوید رایت از بلوک های تکستیل استفاده نموده است ، عبارتند از:

خانه میلارد Millard House

خانه استوررthe storer House

خانه انیس the Ennis House

خانه فریمن the Freeman House

3 . سبک ارگانیک

در آثار معماری فرانک لوید رایت سبک ارگانیک توازنی میان بشریت و محیط اطراف آن است. البته این اتفاق قبل از طراحی مدرن ساختمان ها که در آن از مصالح سازگار با محیط زیست وانرژی پایدار استفاده می گردد وجود داشته است .

در سبک معماری ارگانیک باور بر این است که طبیعت اطراف باید در فضای طراحی داخلی خانه به کار رود و در ان جریان داشته باشد ونیز هر ساختمانی که در آنجا ساخته می گردد نفع ببرد.

فرانک لوید رایت با این سبک معماری خانه ای بسیار خاص و لاکچری را برای خانواده کافمن به نام خانه آبشار(Fallingwater) طراحی کرد این طراحی او بین معماری، انسان و طبیعت ارتباط نزدیکی برقرار می نماید.

خانواده کافمن از او خواستند که خانه ای روبروی آبشار برایشان طراحی کند که از در فضای داخلی چشم اندازی به سمت آبشار داشته باشد، اما فرانک لوید رایت خانه را برایشان طوری طراحی کرد که تقریباً دربالای آبشار قراردارد جریان آب اززیر خانه می گذرد.

4. سبک یوسونیان

سبک یوسونیان حاصل افکار این معمار معروف است. ایده ای که برای خانه های کوچک و زیبا برای قشر میانه آمریکایی ها طراحی شده است .

ساخت و ایده این سبک در زمان رکورد عظیم اقتصاد آمریکا در سال 1936 به فکر فرانک لوید رایت رسید. وقتی که وی متوجه شد که اغلب شهروندان خانه هایی کوچک تر و ساده تر احتیاج دارند و باید خانه ها طراحی کاربردی داشته باشند .

این خانه های کوچک و شیک به روی دال بتنی و یک طبقه ساخته می شوند. لوله کشی در این خانه ها به شکلی انجام می گردد که گرما از زیر به داخل فضای خانه منتقل می گردد.

جالب است بدانید که در طراحی داخلی ، آشپزخانه در خانه های یوسونیان در قسمت نشیمن طراحی می گردد.

خانه هربرت جیکوب نمونه ای از دکوراسیون داخلی بی نظیر فرانک لوید رایت به این سبک می باشد.

منبع: هیرادانا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2029

به "معماری و سبک فرانک لوید رایت سایر مقالات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری و سبک فرانک لوید رایت سایر مقالات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید