نانوذرات نقره اثر منفی روی انسان و محیط زیست ندارند

به گزارش کالارنا، دکتر سعید سرکار در مصاحبه با خبرنگاران در مورد ضرر محصولات نانو برای انسان و محیط زیست اظهار کرد: تاکنون هر چه تحقیقات در این زمینه انجام گرفته روی نانوذرات نقره در کوتاه مدت بوده و بر اساس این تحقیقات آثاری از ضرر وجود نداشته است.

نانوذرات نقره اثر منفی روی انسان و محیط زیست ندارند

وی با بیان اینکه می بایست این تحقیقات در طولانی مدت انجام بگیرد تا اثبات گردد، اعلام کرد: تحقیقات طولانی مدت هم زمان بر است و از سویی در جهان نمی توانند یک تکنولوژی را متوقف نمایند به دلیل اینکه محتمل است یک درصد مضر باشد. اگر این وسواس ها اعمال گردد صنایع روی تکنولوژی های جدید سرمایه گذاری نمی نمایند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تاکید نمود: بنابراین تاکنون آثار مخرب روی انسان و محیط زیست و نانوذرات نقره وجود نداشته؛ نانوذرات نقره باکتری ها را از بین می برند.

وی با تاکید بر اینکه همواره در این مباحث سعی می گردد بین ریسک در مقابل منافع تعادل برقرار گردد، تاکید نمود: آثار مخرب در محیط زیست و انسان تاکنون در تحقیقات معین نشده؛ هنوز معین نیست که این نانو ذرات روی دی ان ای، سلول، مولکول و ... بدن انسان تاثیر منفی بگذارد.

سرکار اعلام کرد: ضرر نانوذرات برای زمانی بود که نانوذرات نقره روی الیاف و پوشاک اسپری می شد اما اکنون نانوذرات نقره خوشبختانه، هنگام فراوری نخ در مواد پلیمری اضافه می گردد و بخشی از الیاف محسوب می گردد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: آزادسازی نانوذرات در الیافی که با نخ پیوند خورده نمی تواند برای انسان ضرر داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 902

به "نانوذرات نقره اثر منفی روی انسان و محیط زیست ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات نقره اثر منفی روی انسان و محیط زیست ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید