ویندوز 12: تاریخ انتشار، اخبار و شایعات

به گزارش کالارنا، با وجود انتظاراتی که وجود داشت، به نظر می رسد باید برای به روزرسانی اصلی بعدی ویندوز یعنی ویندوز 12، کمی بیشتر منتظر بمانیم. زیرا پیش بینی می گردد که نام به روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 11 در نیمه دوم سال 2024 ویندوز 11 24H2 باشد. بتا تسترها تأیید ضمنی از این موضوع را بعد از تماشا یادداشت های آخرین نسخه پیش نمایشی ابزار داشته اند. این نسخه به طور قابل توجهی بر هوش مصنوعی تمرکز دارد که در ادامه تمایل اخیر مایکروسافت به پیشبرد مرزهای هوش مصنوعی در بسیاری از محصولات و نرم افزارهای خود است.

ویندوز 12: تاریخ انتشار، اخبار و شایعات

ویژگی های نو هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در قلب تمام فعالیت های مایکروسافت قرار گرفته است و به همین علت پیش بینی می گردد که در ویندوز 12 نیز مجموعه ای از ویژگی های نو هوش مصنوعی، که با مایکروسافت کوپایلوت (Microsoft Copilot) اوح گرفته، وجود داشته باشد. به روزرسانی 23H2 ویندوز 11 با مجموعه ای از ابزارها و ویژگی های قدرتمند هوش مصنوعی همراه بود و احتمالاً 24H2 نیز به همین صورت خواهد بود. ا

ما در ویندوز 12، انتظار می رود بسیاری از ویژگی های فعلی ویندوز بهبود یافته، پایدارتر، قدرتمندتر و امن تر شوند. برآورد ها به الگوریتم های بهبود یافته هوش مصنوعی برای تجربه ای شخصی تر برای کاربران ویندوز 12 اشاره دارند، از جمله قابلیت های جستجوی بهبود یافته با هوش مصنوعی و بخش پیشنهادی دقیق تر در فایل اکسپلورر.

رابط کاربری نو دسکتاپ

مایکروسافت اطلاعات چندانی در خصوص ویندوز 12 منتشر ننموده است، اما ممکن است پیش نمایشی از آنچه که انتظار داریم ارائه داده باشد. در مایکروسافت ایگنایت 2022، تصویری از دسکتاپ ویندوز به اشتراک گذاشته شد که به نظر می رسید بسیار متفاوت از آنچه کاربران در ویندوز 11 می شناسند، باشد. این تصویر شامل نوار وظیفه شناور، پنل جستجوی شناور و اطلاعات آب و هوا در بالای سمت چپ صفحه بود. زک بودن (Zac Bowden) از ویندوز سنترال تأیید کرد که این تصویر ممکن است اولین نمایی از ویندوز 12 باشد و طراحی آن بسیار مشابه سایر طراحی های ویندوز 12 است که مایکروسافت در حال آزمایش آن بوده است.

سخت افزار مورد احتیاج

یکی از سوالات بزرگ هنگام انتشار نسخه های نو ویندوز این است که چه سخت افزاری برای اجرای بهینه آن مورد احتیاج است. با افزایش قابلیت های هوش مصنوعی، سخت افزار لازم برای بهره برداری از همه ویژگی ها احتمالاً احتیاجمند بالاترین کیفیت خواهد بود و بعلاوه باید از واحدهای پردازش عصبی (NPU) مخصوص هوش مصنوعی برخوردار باشد. برای استفاده بهینه از ویندوز 12، حداقل سرعت پردازنده 1 گیگاهرتز، پردازنده 64 بیتی و حداقل 4 تا 8 گیگابایت رم توصیه می گردد. به عنوان حافظه خارجی، حداقل 256 گیگابایت کافی است، اما برای افرادی که با فایل های بزرگ کار می نمایند، 512 گیگابایت یا بیشتر توصیه می گردد. بعلاوه یک کارت گرافیک سازگار با DirectX 12 یا بالاتر احتیاج است.

تاریخ انتشار ویندوز 12

انتظار اولیه این بود که ویندوز 12 در نیمه دوم سال 2024 منتشر گردد. اما با تأیید به روزرسانی بعدی به نام ویندوز 23H2، باور عمومی بر این است که تا نیمه دوم سال 2025 به ویندوز 12 دسترسی پیدا نخواهیم کرد. ویندوز اعلام نموده است که به روزرسانی های سالانه برای سیستم عامل خود منتشر می نماید، به این معنا که سپتامبر یا اکتبر 2025 زمان مورد انتظار برای رونمایی ویندوز 12 است.

هزینه ویندوز 12

به روزرسانی ویندوز برای افرادی که دستگاه هایشان ویندوز را اجرا می نماید، رایگان است. تا زمانی که مجوز معتبر ویندوز 10 یا 11 دارید، می توانید ویندوز 12 را به صورت رایگان اجرا کنید. با این حال، ممکن است مدل های اشتراکی برای ویژگی های قدرتمندتر هوش مصنوعی ارائه گردد، اگرچه این تنها یک برآورد است. اگر بخواهید ویندوز 12 را به صورت مستقل بخرید، انتظار می رود مایکروسافت همان استراتژی قیمت گذاری ویندوز 11 را دنبال کند، به این معنا که ویندوز 12 نسخه هوم (Home) حدود 139 دلار و نسخه پرو (Pro) حدود 199 دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: یک پزشک
انتشار: 1 مرداد 1403 بروزرسانی: 1 مرداد 1403 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2581

به "ویندوز 12: تاریخ انتشار، اخبار و شایعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویندوز 12: تاریخ انتشار، اخبار و شایعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید