چگونه احساس کنیم یک توریست توانمند و حرفه ای هستیم

به گزارش کالارنا، آیا از علت سفر کردن خود مطلع هستید؟! بسیاری از افراد به تعطیلات خود به عنوان یک گریزگاه نگاه می نمایند علتی که به خاطر آن از مسائل و زندگی یکنواختی که دارند، بگریزند اما یک گردشگر توانمند و حرفه ای این نکته را درک می نماید که علت اصلی سفر کردن، ایجاد تغییر و تحول است و نه فرار کردن از زندگی. احساس خسته شدن از دشواری های زندگی یا احساس درگیر بودن و گرفتار شدن در مسائل، معمولا انسان ها را به سفر کردن سوق می دهد. وقتی سفر کردن را با این علت شروع می کنید و حس رهایی و زندگی در لحظه را نادیده می گیرید، به یک گردشگر معمولی و کلیشه ای تبدیل می شوید. در این حالت، قضاوت صحیح از پنجره اتوبوس توری که در آن شرکت نموده اید پرواز می نماید و دور می گردد. اگر می خواهید یک گردشگر توانمند و حرفه ای باشید که می داند دقیقا چه هدفی در فکر دارد و از تبدیل شدن به یک گردشگر کلیشه ای بپرهیزید، بهتر است مطلب راه هایی برای تبدیل شدن به گردشگری حرفه ای خبرنگاران را که راهنمای انجام این کار است، بخوانید. با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه گردشگری توانمند و حرفه ای باشیم.

چگونه احساس کنیم یک توریست توانمند و حرفه ای هستیم

اجازه دهید شوک فرهنگی وارونه تراوش کند

شما برای سفر کردن به دور دنیا یک علت دارید حتی اگر نتوانید در لحظه از آن علت نام ببرید. شما این کار را انجام می دهید تا خودتان و دنیا را بهتر بشناسید، از شر نقطه دیدهای قدیمی و ترس های بی معنی خلاص شوید و افق های خود را توسعه دهید. در نهایت تصمیم می گیرید که به سفر بروید و متوجه شوید این سفر که همه در خصوصش صحبت می نمایند چیست و چگونه است. چه در داخل کشور سفر کنید و چه در سطح بین المللی، شوک فرهنگی با تمامی شکوه ناخوشایندش شما را غافلگیر خواهد نمود. در آن لحظه در همان حال که حس های پنج گانه شما به طرزی که تا به امروز اتفاق نیفتاده زنده می شوند، حس زیبا و مسحور نماینده ای خواهید داشت. سپس دقیقا زمانی که به تغییرات فرهنگی و سبک زندگی تازه عادت نموده و احساس می کنید یکی از مردم محلی آن منطقه هستید، می بایست دوباره به خانه و کشور خودتان بازگشت. وقتی بر می گشت، شوک فرهنگی وارونه به استقبالتان می آید. این که ریشه هایی که در خانه بچگی تان یا زادگاهتان برای خودتان درست نموده، به نظر بسیار محکم می آمدند و سفر کردن باعث می گردد متوجه شوید چقدر همه چیز و همه کس به هم وابسته و در ارتباط هستند، بسیار جالب است. تا جایی که ممکن است بعد از یاد گرفتن یک زبان خارجی و رفتار کردن به طریقی متفاوت در یک فرهنگ متفاوت، وقتی به خانه و زادگاهتان باز می گشت، احساس کنید زبانتان بسته است و از عهده بعضی کارها بر نمی آیید. گاهی بعد از یک تجربه سخت و پر هیجان، دشواری در پی آن می آید اما معنا پیدا می نماید و ریشه های خود را رشد می دهد. زمانی که سفر می کنید، نقطه دید و اعتقادات شما تغییر می نمایند. برای این که یک جهانگرد توانمند و حرفه ای باشید، اجازه دهید شوک فرهنگی وارونه تراوش کند و عمق معنای آن را کشف کنید که از راه هایی برای تبدیل شدن به جهانگردی حرفه ای است.

از محصولات محلی بهره ببرید و مانند محلی ها باشید

وقتی که در دنیای بزرگ و گسترده سفر می کنید، تعریفی که از کلمه محلی دارید با روبرو شدن با هر فرهنگ و جوانب مختلف آن تغییر می نماید و به تعریفی تازه تبدیل می گردد. پس تجربه کردن آن فرهنگ را از دست ندهید. سعی کنید مانند محلی ها باشید تا به یک جهانگرد توانمند و حرفه ای تبدیل شوید. به طور کامل تحقیق کنید و پول و زمان خود را در فرهنگ محلی واقعی و حقیقی سرمایه گذاری نمایید. به اینکه مالکان رستوران ها، هتل ها و تجربیات تفریح که در یک کشور بیگانه دارید چه کسانی هستند دقت کنید. محصولاتی که از آن ها استفاده می کنید کجا ساخته می شوند؟! سعی کنید از محصولات و امکانات محلی بهره ببرید. نوشیدن قهوه یک کار بین المللی است پس با یکی از افراد محلی در حال صرف قهوه تبادل نظر کنید و از او بپرسید که بهتر است به کجا بروید. از فضای مجازی و دهکده دنیای به برترین نحو بهره ببرید تا احساس تنهایی تان کمتر گردد و شبکه ای از دوستان و آشنایان محلی از کشورهای مختلف را برای خود برپا کنید. با یاری اپلیکیشن هایی مانند EatWith که شما را برای آشپزی و خوردن غذا با یک فرد محلی آشنا می نماید یا اپلیکیشن Party With A Local که به شما اجازه می دهد یک پست بگذارید و شرح بدهید در پی چه نوع جشن و مهمانی هستید و آیا ترجیح می دهید به یک کلوب یا بار بروید. می توانید بدون اینکه احساس کنید یک جهانگرد کلیشه ای هستید سفر کنید و از خود یک جهانگرد توانمند و حرفه ای بسازید. مزیت دیگر این کار این است که پول خود را نیز بیشتر پس انداز می کنید. این روش ها برای این هستند که بدانیم چگونه جهانگردی توانمند و حرفه ای باشیم.

با دید باز خرید کنید و در خصوص هر چیزی که می خرید فکر کنید

یکی از تازهترین تحقیقات مرکز آمار آمریکا اعلام نموده که خرید کردن سومین فعالیت محبوب تفریح برای جهانگردان داخلی آمریکا و اولین فعالیت محبوب برای جهانگردان بین المللی که در این کشور سفر می نمایند، محسوب می گردد. سوال این است که به عنوان یک جهانگرد، چگونه در یک کشور تازه، با اطمینان خرید کنیم؟! با خودداری کردن از خرید محصولات ناآشنا که شما را گمراه می نمایند، آغاز کنید مثلا محصولاتی که در کشوری متفاوت از کشوری که در آن بسر می برید ساخته شده اند اما اگر در یک کلاس آشپزی ثبت نام نموده اید و می خواهید از بازار محلی یک ادویه بخرید، داستان آن متفاوت بوده پس بهتر است این کار را انجام دهید و اصلا تردید نکنید. بسیاری از جهانگردان در پی خرید کردن از فروشگاه های بدون مالیات موجود در فرودگاه ها هستند و اصلا به این فکر نمی نمایند که چه چیزی می خرند، چرا آن را می خرند و بدون مالیات به چه معناست. چیزهایی که در این فروشگاه ها خرید می کنید بدون مالیات هستند اما قیمت های آن ها حقیقی نیستند و به قیمت های بالاتر به فروش می رسند. مراقب باشید چون ممکن است چیزهایی بخرید که ارزش کم و هزینه بالاتر از ارزش خود دارند و به علاوه چه کسی در فرودگاه می تواند محصولات محلی برای خرید پیدا کند؟! بنابراین اگر می خواهید مانند یک جهانگرد توانمند و حرفه ای خرید کنید، در خصوص هر چیزی که می خرید خوب فکر کنید و آن را سبک و سنگین نمایید. اگر به نظر می رسد، شرایط خرید یک کالا بیش از مقدار خوب است، حتما در خصوص آن تحقیق کنید.

سعی کنید خودتان را بشناسید

وقتی سفر می کنید، سعی کنید خودتان را بیشتر بشناسید. هرگز از بیرون رفتن به تنهایی و شام خوردن در یک کشور تازه نترسید و خودتان را از طریق تبادل نظر با یک غریبه مشغول کنید. چیز هایی که در فکر شما نرمال به نظر می رسند، تغییر خواهند کرد زیرا حتی چیزهایی که به نظر نرمال می رسند، جزئیات عجیب و قابل توجهی می توانند داشته باشند. اجازه دهید تصویر شما از دنیا تغییر کند؛ سفر کردن کاریست که باعث تغییر و تحول می گردد و وقتی سفر می کنید، در نقاط مختلف دنیا، انواع زیبا و متفاوتی از خود کاملتان را کشف خواهید کرد. انسان ها مانند گستره گوناگون رنگ ها هستند و شما هم اگر خود واقعی تان باشید زیباتر و شگفت انگیزتر هستید و فرقی نمی نماید چه کسی یا اهل چه سرزمینی هستید، خودتان باشید تا بیشتر احساس کنید که یک جهانگرد توانمند و حرفه ای هستید و تجربیات خاطره انگیز، به یادماندنی و تاثیر گذار از سفرهایتان به دست آورید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2467

به "چگونه احساس کنیم یک توریست توانمند و حرفه ای هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه احساس کنیم یک توریست توانمند و حرفه ای هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید