جاذبه های گردشگری اوساکا شهر زیبای ژاپن

به گزارش کالارنا، از آنجایی که این شهر پر از جاهای دیدنی جذاب و تماشایی است، آشنایی با این جاذبه ها قبل از سفر به اوساکا می تواند بسیار پرثمر باشد. از این رو، در مطلب زیر به معرفی جاهای دیدنی اوساکا پرداخته شده است. همچنین کوشش ما بر این بوده که معرفی اجمالی و مناسبی از Osaka attractions به شما ارائه دهیم.

جاذبه های گردشگری اوساکا شهر زیبای ژاپن

چرا بازدید از جاهای دیدنی اوساکا پیشنهاد می گردد؟

جاهای دیدنی اوساکا بیشترا جزو زیباترین مکان هایی هستند که در سفر به کشور ژاپن می توان تماشا کرد.

تماشای جاهای دیدنی اوساکا جزو لاینفک برنامه سفر به این شهر بوده و لحظاتی فراموش نشدنی به وجود می آورد.

دسترسی به اغلب جاهای دیدنی اوساکا بسیار آسان است.

قلعه اوساکا

قلعه اوساکا جزو زیباترین مکان هایی است که در سفر به این شهر می توان تماشا کرد. این قلعه که قدمتی بالغ بر 400 سال دارد، با بنایی 5 طبقه و ارتفاعی 42 متری، به چشم نوازترین شکل ممکن در شهر اوساکا قرار گرفته است. جالب است بدانید که شما در طول بازدید از قلعه اوساکا می توانید موزه جذاب آن را نیز تماشا کنید. از طرفی دیگر، قلعه اوساکا به خاطر معماری منحصر به فردی که دارد، به محل مورد علاقه معماردوستان و عکاسان تبدیل شده است. ناگفته نماند که آوازه این قلعه را در سرتاسر کشور ژاپن می توان شنید.

معبد شیتنوجی اوساکا

هر چند که از نظر عده زیادی، قلعه اوساکا نماد این شهر بوده و اهمیت بسیار زیادی دارد اما هیچ یک از این مسائل نمی تواند باعث انکار ارزش و صندلی معبد شیتنوجی گردد. این معبد در سال 59 بعد از میلاد ساخته شده و اولین معبد بودایی ژاپنی به شمار می رود. اگرچه معبد شیتنوجی بارها و بارها در طول قرون مختلف بازسازی شده اما بنیان بنای اصلی آن همچنان پابرجاست. یک بنای 5 طبقه و چندین بنای دیگر از زیبایی های این مجموعه به شمار می فرایند. جالب است بدانید که در معبد شیتنوجی، محلی برای آموزش، یک داروخانه، بیمارستان و باغی بسیار زیبا و دلنشین نیز تعبیه شده تا محیط آن کاملا مجهز باشد.

معبد تنمانگو اوساکا و فستیوال تنجین

اگر می خواهید مسافر شهر اوساکا شوید، بهتر است بدانید که این شهر محلی برای برگزاری بزرگترین فستیوال ها و جشنواره های کشور ژاپن است. یکی از این فستیوال های بزرگ که در تاریخ 24 یا 25 جولای هر سال برگزار می گردد، فستیوال تنجین نام دارد. از برگزاری اولین فستیوال تنجین در اوساکا بیش از 1000 سال می گذرد و امروزه معبد تنمانگو اوساکا محلی برای برگزاری این فستیوال است. این معبد که در سال 949 میلادی ساخته شده است، با محیط بی نظیری که دارد، نه تنها شما را تحت تاثیر تاریخ، فرهنگ و تمدن خود قرار می دهد، بلکه اگر زمان مناسبی را برای خرید آنلاین بلیط هواپیما اوساکا انتخاب کنید، می توانید از تماشای جشنواره تنجین نیز در آن لذت ببرید. ناگفته نماند که فروشگاه های اطراف معبد تنمانگو اوساکا، یکی از بهترین مکان ها برای خرید انواع سوغاتی های خاطره انگیز به شمار می فرایند. لازم به ذکر است که معبد تنمانگو را باید یکی از مهم ترین معابد شینتو در کل کشور ژاپن قلمداد کنیم.

معبد نامبا یاساکا اوساکا

اگر می خواهید در سفر به اوساکا فقط به تماشای یک معبد بروید، بدون تردید آن معبد باید نامبا یاساکا باشد. معبد نامبا یاساکا اوساکا یکی از بهترین مکان ها برای دریافت عکس های جذاب و هیجان انگیز است. این معبد که با نام مبعد شیر نیز شناخته می گردد، با ظاهر عجیبی که دارد تمامی گردشگران و بازدیدنمایندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، ورودی این معبد به شکل مجسمه سر یک شیر است. مجسمه ای که ارتفاع آن 12 متر و عرض آن 11 متر است. به همین دلیل، مسافران و اهالی شهر اوساکا علاقه خاصی به تماشای معبد نامبا یاساکا دارند.

معبد هوزنجی اوساکا

با توجه به شلوغی و رفت و آمد بسیار زیادی که در شهر اوساکا وجود دارد، مطمئنا پیشنهاد بازدید از مکانی آرام و ساکت با استقبال خوبی روبرو خواهد شد. پس به سراغ معبد هوزنجی اوساکا می رویم. این معبد با محیط بسیار دلنشینی که دارد مطمئنا شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. معبد هوزنجی از نظر ابعاد نسبت به سایر معابد شهر بسیار کوچک تر است اما از نظر جذابیت و زیبایی دست کمی از سایر معابد شهر ندارد.

مقبره های موزو اوساکا

مقبره های موزو، مجموعه بسیار بزرگی از مقبره های باستانی در شهر اوساکا هستند که به خاطر قدمت بسیار زیادشان، در سال 2019 به عنوان یکی از میراث های دنیای یونسکو شناخته شدند. بر اساس تحقیقات مختلف، قدمت این مقبره ها به قرون سوم تا شش م میلادی ربط داده می گردد. البته تعداد مقبره های قدیمی بیش از 100 عدد بوده اما امروزه حدود 50 مقبره در این مجموعه باقی مانده است. با این حال، مجموعه مقبره های موزو اوساکا به عنوان بزرگترین مجموعه در نوع خود در کشور ژاپن به شمار می رود.

پارک تفریحی استودیو یونیورسال

با نزدیک به 10 میلیون بازدیدنماینده در سال، پارک تفریحی استودیو یونیورسال یکی از بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی در شهر اوساکا به شمار می رود. این پارک یکی از 6 پارکی است که شرکت یو اس جی آنها را در سرتاسر کشور ژاپن به وجود آورده است. این پارک شباهت بسیار زیادی به پارک یونیورسال اورلاندو ریزورت دارد. دسترسی به پارک تفریحی استودیو یونیورسال بسیار آسان بوده و فضای آن به اندازه ای بزرگ است که می تواند یک روز کامل شما و خانواده تان را به خود مشغول کند. اگر شما از دسته افراد علاقه مند به شهربازی و تفریحات گوناگون باشید، پارک تفریحی استودیو یونیورسال یک گزینه عالی برایتان خواهد بود.

پارک و باغ وحش تنوجی اوساکا

بزرگترین فضای سبز شهر اوساکا جایی نیست جز پارک و باغ وحش تنوجی. جایی که می توان از شلوغی های شهر اوساکا به آن پناه برد و لحظات بسیار آرامش بخشی سپری کرد. این پارک به خاطر تعداد زیاد گل و گیاهانش، در فصل بهار بسیار زیبا و چشم نواز می گردد. در بخش باغ وحش می توان حیواناتی مثل شیر، فیل و زرافه را از نزدیک تماشا کرد. همچنین شما می توانید از محیط زندگی کرگدن ها نیز در پارک و باغ وحش تنوجی اوساکا بازدید کنید. کما اینکه گلخانه پارک هم محل ایده آلی برای گردش و قدم زنی به شمار می رود.

پارک اکسپو اوساکا

در فاصله ای 20 کیلومتری از مرکز اوساکا، یکی از بزرگترین پارک های این شهر به نام پارک اکسپو اوساکا در دسترس شما خواهد بود. این پارک بیش از هر چیز با عنصر نمادین خود یعنی برج آفتاب معروف شده است. این برج توسط معمار مشهور ژاپنی به نام تارو اوکاموتو طراحی شده و گزینه بسیار خوبی برای دریافت عکس های مختلف به شمار می رود. پارک اکسپو اوساکا در فصل پاییز بسیار زیباتر از سایر فصول سال بوده و مکانی ایده آل برای دور شدن از شلوغی های شهر اوساکا است. ناگفته نماند که در بخش های مختلف پارگ اکسپو اوساکا لوازم آموزشی نیز نصب شده تا نکات مختلفی درباره طبیعت، محیط زیست و سایر مسائل به گردشگران آموزش داده شوند.

پارک هوشیدا اوساکا

پارک هوشیدا اوساکا نیز مثل دیگر پارک های این شهر دارای وسعت بسیار زیادی است. این پارک جزو بهترین مکان ها برای یک دور قدم زنی عاشقانه و رمانتیک است. مخصوصا اگر در فصل پاییز همراه با همسر خود وارد پارک هوشیدا اوساکا شوید، مطئنا فضای فوق العاده دل انگیزی را تجربه خواهید کرد. پل چوبی بسیار بزرگی به نام هوشی نو برانکو را می توان مشهورترین بخش پارک هوشیدا اوساکا نامید. این پل 280 متری در ارتفاعی 50 متری از سطح زمین قرار گرفته و از این رو، رفتن بر روی آن بسیار لذت بخش است.

پارک ناکانوشیما اوساکا

حتی شلوغ ترین بخش شهر اوساکا نیز از هنر زیبایی دوستی در این شهر به دور نمانده و به مکانی سرسبز به نام پارک ناکانوشیما تبدیل شده است. پارک ناکانوشیما اوساکا در سال 1891 میلادی به وجود آمده است. یک باغ گل رز با بیش از 300 نوع رز متنوع و چشم نواز، مهم ترین و زیباترین بخش این باغ است که هر بیننده ای را مجذوب تماشای خود می سازد. جالب است بدانید که علی رغم شلوغی های محیط اطراف این پارک، فضای داخلی پارک ناکانوشیما اوساکا به قدری دنج و آرامش بخش است که حتی عده زیادی این فضا را برای انجام ورزش یوگا انتخاب می نمایند.

آکواریوم کایوکان اوساکا

فرصت تماشای یکی از بزرگترین آکواریوم های عمومی در سطح دنیا را هنگام سفر به اوساکا غنیمت بشمارید و به بازدید آکواریوم کایوکان این شهر بروید. آکواریوم کایوکان به قدری بزرگ و متنوع است که برای تماشای آن حداقل باید 3 تا 4 ساعت وقت و انرژی صرف کنید. با مراجعه به این آکواریوم، شما فرصت تماشای بیش از 15 نمایشگاه و محوطه اختصاصی را در دست خواهید داشت. هر یک از این نمایشگاه ها و محوطه ها موضوعات خاص خود را دارند. جالب است بدانید که در آکواریوم کایوکان اوساکا شما والی خواهید دید که طول آنها بیش از 5 متر است. همچنین دیگر حیوانات موجود در این آکواریوم نیز هر یک جذابیت خاص خود را دارند.

خیابان دوتونبوری اوساکا

مشهورترین خیابان شهر اوساکا جایی نیست جز خیابان دوتونبوری این شهر. خیابانی که رونق مالی اوساکا از آن سرچشمه می گیرد و انواع مراکز خرید، رستوران های مشهور و سایر بناهای مهم این شهر در آن قرار گرفته است. سفر به اوساکا بدون گردش در خیابان دوتونبوری کاملا بی معنی خواهد بود. البته گردش در این خیابان فقط به قدم زدن در پیاده روهای آن ختم نمی گردد بلکه سوار شدن بر قایق و عبور از آب کانال جاری در خیابان دوتنبوری را هم باید تجربه کرد. با توجه به اینکه خیابان دوتونبوری در شب با نورهای نئون تزئین می گردد، بیشتر گردشگران ساعات پس از غروب آفتاب را برای گردش در دوتونبوری انتخاب می نمایند. تردیدی نیست که بخشی از جذاب ترین عکس های شما در سفر به اوساکا در خیابان دوتونبوری این شهر گرفته خواهد شد.

معبد سومیوشی تایشای اوساکا

برنامه سفر گردشگران به اوساکا معمولا شامل تماشای یک یا دو معبد در این شهر می گردد. چراکه معابد اوساکا از مهم ترین بخش های فرهنگی این شهر هستند. اما در این بین، می توان به جرات ادعا کرد که معبد سومیوشی تایشای اوساکا پای ثابت تمامی برنامه های سفر اوساکا است. چراکه از این معبد نه تنها در خود شهر اوساکا بلکه در سطح کشور ژاپن جزو قدیمی ترین معابد است. از طرفی دیگر، معماری حیرت انگیز معبد سومیوشی تایشای اوساکا آن را به مکانی برای علاقه مندان به هنر معماری تبدیل نموده است. با توجه به اینکه، معمولا معبد سومیوشی تایشای اوساکا محلی برای برگزاری مراسمات مذهبی مختلف است، از حیث فرهنگی نیز تماشای این معبد می تواند برای شما بسیار پربار و جذاب باشد.

بازار کورومون اوساکا

معمولا بازارهای هر شهر از مکان های پربازدید آن شهر به شمار می فرایند. اوساکا نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بازار کورومون اوساکا با نزدیک به 170 مغازه و دکان بزرگ و کوچک به محل مورد علاقه گردشگران و اهالی محلی این شهر تبدیل شده است. در این بازار، انواع سبزیجات، ادویه ها و پروتئین های مختلف از جمله گوشت ماهی به فروش می رسد. فضای دلنشین بازار کورومون اوساکا با رنگ بندی زیبایی که به خاطر وجود مواد غذایی مختلف به دست آورده است، مطمئنا شما را نیز مثل سایر گردشگران تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

موزه زندگی و خانه اوساکا

هیچ جایی بهتر از موزه زندگی و خانه اوساکا نمی تواند فرهنگ و اصالت مردم این شهر را به شما معرفی کند. با توجه به راحتی دسترسی به موزه زندگی و خانه اوساکا، معمولا بیشتر گردشگران به تماشای آن می فرایند و در طول بازدید از فضای دوست داشتنی این موزه، به خوبی با فرهنگ و تاریخ شهر اوساکا و کشور ژاپن آشنا می شوند. این موزه در بنایی 8 طبقه قرار گرفته و دارای بخش های متنوعی است. جذابترین و برجسته ترین مولفه موزه زندگی و خانه اوساکا، بازسازی خیابان ها و خانه های قدیمی اوساکا در این موزه است. موضوعی که به شما یاری می نماید تا فضای زمان های گذشته اوساکا را بتوانید به خوبی لمس کنید. شما می توانید در طول بازدید، لباس های ژاپنی نیز برای خودتان خریداری و آنها را به تن کنید تا خاطرات شیرینی برایتان در موزه زندگی و خانه اوساکا رقم بخورد.

موزه ملی هنر اوساکا

به فاصله چند دقیقه از مرکز شهر اوساکا، موزه ملی هنر این شهر در زیر زمین ساختمانی حیرت انگیز میزبان شما خواهد بود. این موزه که در سال 1977 میلادی ساخته شد، گالری بسیار مهمی از آثار هنرمندان مشهور ژاپنی است. اغلب نقاشی ها و مجسمه های موجود در موزه ملی هنر اوساکا بعد از جنگ ژاپن خلق شده اند و تحت تاثیر آن دوران هستند. حتی اگر علاقه ای هم به هنر نداشته باشید، بهتر است بخشی از برنامه سفر خودتان به شهر اوساکا را به تماشای موزه ملی هنر اوساکا اختصاص دهید. چراکه بدون تردید ساختمان فلزی آن شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. در ضمن، در بازدید از موزه ملی هنر اوساکا حتما عکس های متعددی از خودتان در مقابل ساختمان پر پیچ و تاب آن بگیرید.

موزه علم اوساکا

موزه علم اوساکا با ساختمانی که بی شباهت به عرشه یک کشتی نیست، محیطی بسیار زیبا و تماشایی برای تمامی اقشار سنی از جمله بچه ها خردسال است. این موزه در سال 1989 احداث شده و از آن موقع تا به امروز همواره نمایشگاه های فوق العاده هیجان انگیزی از موضوعات علمی مربوط به فضا و انرژی و سایر مسائل را در مقابل دیدگان بازدیدنمایندگان قرار داده است. موزه علم اوساکا بین دو رودخانه دوجیما و توسابوری واقع شده و از این رو، محیط اطراف آن نیز بسیار دلنشین و دوست داشتنی است. به طور کلی، بازدیدنمایندگان از تماشای هر 4 طبقه ساختمان موزه علم اوساکا لذت می برند.

چرخ و فلک تمپوزان اوساکا

سوار شدن بر چرخ و فلک همواره جذاب است اما وقتی بدانیم که با سوار شدن به یک چرخ و فلک می توان نماهای شگفت انگیزی از شهر اوساکا را تماشا کنیم، جذابیت این کار دو چندان می گردد. چرخ و فلک تمپوزان اوساکا یکی از بزرگترین چرخ و فلک های آسیا است که ارتفاعی 112 متری و قطری 100 متری دارد. این چرخ و فلک بزرگ و غول پیکر که از بیشتر نقاط شهر اوساکا دیده می گردد در سال 1997 میلادی به بهره برداری رسید. اگر در سفر به اوساکا سوار چرخ و فلک تمپوزان شوید، 17 دقیقه جذاب و خاطره انگیز را در یک بار گردش این چرخ و فلک تجربه خواهید کرد. نورپردازی فوق العاده زیبای چرخ و فلک تمپوزان اوساکا در شب، شکوه و عظمتی خاصی به آن می بخشد که می تواند سوژه مناسبی برای عکاسی شما باشد.

برج های دو قلوی اوساکا

تسوتنکاکو و کوبه پورت نام دو برج مشهور در شهر اوساکا است که عموما از آنها به عنوان برج های دو قلوی اوساکا یاد می گردد. هرچند که شهر اوساکا پر از برج های بزرگ و کوچک است اما این دو برج را می توان نماد اصلی تمامی برج های اوساکا دانست. برج تسوتنکاکو در سال 1912 ساخته و در سال 1956 میلادی تکمیل شد. رفتن به طبقات فوقانی این برج به منزله برخورداری از فرصتی ایده آل برای تماشای چشم اندازهایی از شهر اوساکا است. برج دیگر یعنی برج کوپه پورت نیز که ارتفاعی 108 متری دارد، در سال 1963 میلادی احداث شد. این دو برج در هنگام شب به بهترین شکل ممکن با چراغ های رنگارنگ تزئین شده و جلوه های بی نظیری در مقابل چشم بازدیدنمایندگان می آفرینند.

ساختمان اومدا اسکای اوساکا

در کنار موزه ها و گالری های هنر متنوعی که در شهر اوساکا وجود دارد، این شهر نمونه های چشم نواز متعددی از هنر معماری مدرن را در معرض دید گردشگرانش قرار می دهد. یکی از این موارد، ساختمان اومدا اسکای اوساکا است که به شکل حیرت انگیزی ساخته شده است. ساختمان اومدا اسکای اوساکا در واقع متشکل از دو بنای اداری مختلف است که با استفاده از شبکه ای از پل ها و بالابرها به یکدیگر متصل شده اند. جالب است بدانید که ارتفاع ساختمان اومدا اسکای اوساکا به 170 متر می رسد. بنابراین چشم اندازهایی که از ساختمان اومدا اسکای می توان تماشا کرد وصف ناپذیر هستند.

سالن تئاتر ملی بونراکو اوساکا

برای آن دسته از گردشگرانی که علاقه خاصی به فضای سنتی و قدیمی کشور ژاپن دارند و بیش از هر چیز، می خواهند اجراهای سنتی این کشور را تماشا نمایند، سالن تئاتر ملی بونراکو یک گزینه بسیار عالی خواهد بود. در این سالن، اجراهای عروسک گردانی بسیار جالب توجهی به نمایش گذاشته می شوند. راوی داستان و نوازندگان نیز همزمان با اجرا بر روی صحنه، از پشت صحنه نقش خود را ایفا می نمایند. اگر به زبان ژاپنی تسلط نداشته باشید، اصلا نگران نباشید. چراکه با پرداخت هزینه بسیار اندکی، برگه هایی به زبان انگلیسی به شما ارائه می شوند که بر روی آن داستان تئاتر نگاشته شده است. همه این موارد، تماشای یک اجرا در سالن تئاتر ملی بونراکو را برایتان خاطره انگیز خواهند کرد.

آبشار مینو اوساکا

برای تجربه زیبایی های طبیعی شهر اوساکا، یکی از بهترین گزینه ها آبشار مینو است. این آبشار که با سوار شدن بر روی قطار و پیمودن مسافتی 30 دقیقه ای از شهر اوساکا در دسترس قرار می گیرد، زیبایی منحصر به فردی دارد. به طوری که همواره از آن به عنوان یکی از 100 آبشار برتر در کشور ژاپن یاد می گردد. تماشای ترکیب رنگی این آبشار با درختان اطراف آن در فصل پاییز چنان شما را تحت تاثیر قرار می دهد که تا سال ها این منظره رویایی از ذهنتان پاک نمی گردد. ناگفته نماند که در اطراف آبشار مینو اوساکا رستوران های متعددی مشغول به کار هستند که میل کردن غذا در آنها فوق العاده لذت بخش است.

محله شینسه کای اوساکا

هیچ چیز مثل قدم زدن در محله های قدیمی شهر اوساکا نمی تواند شما را با روح مردم این شهر آشنا کند. بنابراین بخشی از سفر شما هنگام خرید بلیت هواپیما اوساکا باید به گردش در محله شینسه کای این شهر اختصاص داده گردد. فضای دوران پسا جنگ ژاپن همچنان بر روی این محله حکم فرما است. البته عناصر مدرنیته بسیار زیادی نیز در این محله و علی الخصوص، فروشگاه های آن به چشم می خورد. کما اینکه در این محله چندین جاذبه مختلف گردشگری شهر اوساکا قرار گرفته که شما می توانید به بازدید از آنها نیز مشغول شوید.

روستای آمریکایی اوساکا

روستای آمریکایی اوساکا که با نام آمریکن مورا نیز شناخته می گردد، محلی برای اجتماعات افراد جوان و سرزنده است. این منطقه مکانی است که می توانید در آن چندین فروشگاه، بوتیک، کافه و رستوران شیک و جذاب را ببینید. اگر علاقه مند به مسائلی مثل مد خیابانی کشور ژاپن و لباس های جدید هستید حتما باید چند ساعتی را در روستای آمریکایی اوساکا سپری کنید. البته همانطور که گفته شد در این مکان، رستوران ها و کافه های متعددی نیز وجود دارد که می توان از خدمات منحصر به فرد آنها نیز لذت برد.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 1675

به "جاذبه های گردشگری اوساکا شهر زیبای ژاپن" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه های گردشگری اوساکا شهر زیبای ژاپن" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اوساکا شهر زیبای ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید