چیکاما، بهشت موج سواران در پرو

به گزارش کالارنا، چیکاما در پرو

کشور پرو اگر چه ممکن است که در بین گردشگران ایرانی چندان شناخته شده نباشد و مقصد اصلی سفر برای خیلی از ایرانی ها نباشد، با این حال این شهر منطقه ها دیدنی بسیاری را در خود جای داده است که یکی از آن ها چیکاما نام دارد. در شهر ساحلی و کوچک پورتو چیکاما، در شمال شرقی کشور پرو، منطقه ای عالی برای موج سواری نهفته است. این منطقه به بهشت موج سواران معروف شده است. با این مطلب با خبرنگاران در ادامه همراه باشید تا با این جای دیدنی بیشتر آشنا شوید.

چیکاما، بهشت موج سواران در پرو

چیکاما در پرو نام شهری کوچک در شمال شرقی این کشور است که منطقه ای با طولانی ترین، بی عیب و نقص ترین و و نفس گیرترین امواج جهان است. شاید باورتان نگردد ولی در این منطقه از جهان، بیشتر امواج تا 2.2 کیلومتر هم کشیده می شوند و همین رقم کافیست تا بدانید که با امواجی با چه ابهتی روبرو هستید. دقیقا به همین علت است که این منطقه از پرو را در جهان به عنوان بهشت موج سواران می دانند.

این امواج بیشترا از کیلومترها دورتر آغاز می شوند و به ساحل می رسند، آن هم بدون اینکه شکسته شوند، بومی های این منطقه هم این مورد را تایید نموده اند.

به صورت متعدد می توانید ببینید که امواجی که اصلا نمی شنمایند و به امواج کوچک تر تقسیم نمی شوند، خودشان را به ساحل چیکاما در پرو می رسانند و اگر بخواهید به قصد ماجراجویی و موج سواری به این منطقه بروید و در بار اول پیروز نشوید که روی یکی از این امواج بروید، شک نکنید که در طی چند ثانیه موج بعدی از راه می رسد! این منطقه واقعا یک رویای به تمام معنا است و اگر اهل موج سواری باشید والبته در آن حرفه ای باشید، این منطقه جایی است که در سفر به پرو نباید از دست بدهید.

اولین بار، پتانسیل بالای موج سواری چیکاما در پرو در سال 1965 به وسیله یکی از موج سواران اهل هاوایی کشف شد که چاک شیپمن نام داشت. طبق افسانه ها! (چون معلوم نیست که واقعیت باشد یا نه) شیپمن سوار بر یک هواپیما بود و از پنجره هواپیما به بیرون خیره شده بود که ناگهان یک موج طولانی و بسیار بزرگ را دید، موجی که به سمت چپ متمایل بود می دانید که موج ها ممکن است به سمت راست و یا چپ متمایل باشند. شیپمن بعد از این که این موج را دید، به وجد آمد و از خلبان پرسید که این جا دقیقا کجاست و خلبان هواپیما هم به او گفت که این جا چیکاما در پرو است.

شیپمن همین که به هاوایی رسید، یک نقشه از کشور پرو تهیه کرد و همه جزییات آن را آنالیز کرد و از روی نقشه توانست چیکاما را پیدا کند. بعد از آن، شیپمن به افرادی که در پرو می شناخت، نامه هایی نوشت و از آن ها خواست تا این منطقه از پرو را دریابند! او در واقع از آن ها خواست تا خودشان به چیکاما بروند و همه چیز را از نزدیک ببینند تا باور نمایند. از آن جایی که چیکاما در پرو جای چندان شناخته شده ای حتی در بین خود اهالی کشور نبود، اولین بار آن ها نتوانستند راه رسیدن به این ساحل را پیدا نمایند ولی بعدا گروهی دیگر از موج سواران راهی این منطقه شدند و به آن جا رسیدند و از آن موقع به بعد، چیکاما توانسته معروفیت زیادی در زمینه موج سواری به دست بیاورد.

امواجی که در چیکاما در پرو هستند به میزان ای منحصر بفرد و خاص هستند که حتی برای آن ها اسامی ای در نظر گرفته شده است. در واقع این امواج به چندین قسمت تقسیم بندی می شوند و برای هر قسمت از آن، نامی در نظر گرفته شده است. خارجی ترین قسمت این امواج، مالپاسو نام دارد که تقریبا تا 150 متر می رسد. نقطه بعدی این موج کیز نام دارد که آن هم تقریبا 600 متر است و اجازه نمی دهد تا موج شکسته گردد یا به اعماق آب برود. قسمت بعدی آن، پوینت نام دارد که تقریبا یک کیلومتر طول دارد و به عنوان برترین قسمت موج شناخته می گردد. در آخر هم می رسیم به ال هومبره. امواج معمولا به هم نمی رسند به عبارت دیگر با هم در ارتباط نیستند ولی وقتی که ارتفاع موج بیشتر از 6 فوت باشد، که البته به ندرت چنین چیزی پیش می آید، بین موج ها پدیده هم پوشانی اتفاق می افتد.

یکی از موج سوارانی که در چیکاما در پرو موج سواری نموده است از تجربه خود می گوید، او می گوید که چندین بار برای او پیش آمده است که روی یک موج به تنهایی، حدود 3 تا 5 دقیقه توانسته است موج سواری کند.

در اوایل سال جاری بود که این منطقه از پرو، توانست به معروفیتی جهانی در این زمینه برسد. ظاهرا قرار بود تا ساخت و سازهایی در نزدیکی این ساحل انجام گردد که با وجود این پتانسیل بالا، اجازه هر گونه ساخت و ساز در آن حتی تا شعاع یک کیلومتری ساحل قدغن شد. این کار از دو نظر جواب داد، هم گردشگر های این منطقه از دست نرفت و گردشگران بیشتری که تا حالا ساحل چیکاما در پرو را ندیده بودند، مشتاق به تماشا آن شدند و هم امواج پر جوشش و خروشش دیگر می توانند تا هر جای ساحل که دوست دارند پیشروی نمایند.

از شهر چیکاما در پرو بیشتر بدانید

چیکاما یک شهر کوچک ساحلی در شمال غربی پرو است و به خاطر امواج و به خصوص امواج چپ شکنش معروفیت دارد. اگر به پرو سفر کردید و خواستید که از این شهرهم تماشا کنید باید بدانید که برترین زمان بازدید از آن بین ماه های می تا سپتامبر است که هم آب و هوا مناسب است و هم امواج در برترین وضعیتشان هستند و زمانی عالی برای افرادی است که دوست دارند تا موج سواری در این منطقه شاخته شده را امتحان نمایند.

منبع: amusingplanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2297

به "چیکاما، بهشت موج سواران در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیکاما، بهشت موج سواران در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید