گردشگری معنوی یک گونه از گردشگری نیست بلکه یک رویکرد است

به گزارش کالارنا، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، گردشگری معنوی یک گونه از گردشگری نیست بلکه یک رویکرد است.

گردشگری معنوی یک گونه از گردشگری نیست بلکه یک رویکرد است

محمد حسین ایمانی خوشخو در نشست تخصصی زیارت و سلامت معنوی که در محل پژوهشکده جهانگردی جهاد دانشگاهی برگزار گردید، اظهار کرد: جهانگردی به معنای آن است که عده ای با هدفی از جایی به جای دیگری بروند و بازگردند که یکی از این هدفها زیارت است.

وی با اشاره به اینکه جهانگردان مذهبی افرادی هستند که دوست دارند به یک مکان مذهبی سفر نمایند، افزود: میتوان گفت که تاثیرگذاری یک اذان بر یک جهانگرد خارجی، جهانگردی مذهبی به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه جهانگردی زیارتی نوعی از جهانگردی است، اعلام کرد: هدف اصلی سفر، آرام بخشیدن به روح است و روح یک مقوله غیر مادی است که به تناسب مصلحت در قفسی گذاشته شده و همانطور که گفته شد جنس آن غیرمادی است که در یک فضای مادی دچار خستگی می گردد و سفر، آرامش مجدد را به روح باز می گرداند.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در مطالعات جهانگردی سهم مطالعات غیر مادی جهانگردی بسیار کم است، گفت: جهانگردی معنوی یک گونه از جهانگردی نیست، بلکه یک رویکرد است.

ایمانی خوشخو با بیان اینکه در همه گونه های جهانگردی میتوان جهانگردی معنوی داشت، گفت: فردی که به مشهد سفر می نماید، هدف اولیه اش زیارت است، البته ممکن است در این سفر بازار و مکانهای فرهنگی و تفریحی را نیز تجربه کند.

وی با انتقاد از ایجاد جهانگردی سلامت در وزارت بهداشت اظهار کرد: جهانگردی سلامت باید در وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی باشد. جهانگرد سلامت خارجی در ایران نداریم بلکه بیمار خارجی داریم.

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 2559

به "گردشگری معنوی یک گونه از گردشگری نیست بلکه یک رویکرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری معنوی یک گونه از گردشگری نیست بلکه یک رویکرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید