3000 خانه ورزش روستایی در کشور امسال تجهیز و راه اندازی می شود

به گزارش کالارنا، رضا حجتی در گفت وگو با خبرنگاران در اراک، گفت: راه اندازی خانه های ورزش روستایی در مناطق غیر شهری و عشایری که با محرومیت شدید امکانات، فضاها و تجهیزات ورزشی روبرو هستند در دستور کار قرار گرفته که این خانه های ورزش روستایی علاوه بر ارتقای سلامتی و شادابی جوانان روستاها، موجب کشف استعدادهای ورزشی هم شده است.

3000 خانه ورزش روستایی در کشور امسال تجهیز و راه اندازی می شود

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: براساس آمار تا خاتمه سال گذشته بالغ بر 3 هزار خانه ورزش روستایی، در روستاهای کم برخوردار کشور تجهیز شده است و با برنامه ریزی هایی که در این مورد اجرا شده، پیش بینی می گردد تا خاتمه سال جاری این تعداد از مرز شش هزار نیز بگذرد.

حجتی در مورد طرح برگزاری مسابقات المپیاد جام خوشه چین در کشور گفت: جام خوشه چین که عنوان اختصاری رقابت های ورزشی آماتور (غیر حرفه ای) روستاییان و عشایری کشور است، برای نخستین بار در نیمه دوم آبان ماه جاری در مراکز مناطق پنجگانه تعیین شده آغاز می گردد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: مسابقات المپیاد جام خوشه چین منطقه 4 که شامل استان های مرکزی، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان می باشد، در نیمه دوم آبان ماه، به میزبانی استان مرکزی در اراک برگزار می کردد.

حجتی گفت: اولین دوره مسابقات المپیاد جام خوشه چین آقایان و بانوان روستایی در سه رشته تیمی، سه رشته انفرادی، سه رشته کلاسیک و سه رشته بازی بومی و محلی پیگیری می گردد و تیم های اول و دوم به مرحله بعدی که در استان اصفهان برگزار می گردد، راه می یابند.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدواریم سال آینده رشته های ورزشی برای برگزاری المپیاد جام خوشه چین توسعه پیدا کند و برای بهتر برگزار شدن نیز از تجربیات این دوره بهره مند شویم.

وی گفت: علاوه بر استان مرکزی(منطقه 4)، رقابت های المپیاد جام خوشه چین کشور در استان های خراسان جنوبی، البرز، آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری پیگیری می گردد و مرحله نهایی المپیاد جام خوشه چین نیز مقارن با دهه مبارک فجر سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 836

به "3000 خانه ورزش روستایی در کشور امسال تجهیز و راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3000 خانه ورزش روستایی در کشور امسال تجهیز و راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید