تبلت های برتر بهار 2012 (tablet) بخش دوم

به گزارش کالارنا، این نگارش در سه بخش تهیه شده است و شما در حال مطالعه بخش دوم هستید در این بخش به معرفی سه تبلت دیگر خواهیم پرداخت این تبلت ها شامل : تبلت سامسونگ گلکسی نوت (Samsung Galaxy Note) ،تبلت لنوو ایدلپد یوگا (Lenovo Ideapad Yoga‎) و سامسونگ گلکسی تب 2 (Samsung Galaxy Tab 2 10.1) می‌باشند.

تبلت های برتر بهار 2012 (tablet) بخش دوم

تبلت سامسونگ گلکسی نوت (Samsung Galaxy Note 10.1)

تبلت سامسونگ گلکسی نوت 10.1 (Samsung Galaxy Note 10.1) مجهز به سیستم عامل اندروید 4 بهینه شده به همراه رابط کاربری مخصوص سامسونگ (TouchWiz) است. سامسونگ (Samsung) برای پشتیبانی اندروید (Android) از قلم S-Pen ، تغییرات زیادی در سیستم عامل ایجاد کرده است. مثلا اگر کاربر دکمه قلم را فشار داده و دو بار روی صفحه نمایش تبلت (Tablet) تپ کند نرم‌افزار مخصوص نت برداری اجرا می‌شود. نسخه اولیه فوتوشاپ ادوبی نیز برروی این تبلت نصب شده. کار کردن در فوتوشاپ با قلم دیجیتالی فوق‌العاده راحت و جذاب است و این قابلیت Galaxy Note 10.1 را به انتخاب مناسب طراحان تبدیل کرده است. از نظر سخت‌افزاری تبلت سامسونگ گلکسی نوت 10.1 مجهز به پردازنده 2 هسته ای Exynos با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، دوربین 3 مگاپیکسلی در پشت، دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو است و رزولوشن صفحه نمایش آن نیز 1280x800 پیکسل می‌باشد.

از دید پشتیبانی از شبکه‌‎ها نیز سامسونگ گلکسی نوت 10.1 از HSPA+ 21Mbps، بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می‌کند.این تبلت زیبا با حافظه‌های 16 و 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد و امکان افزایش حافظه از طریق اسلات MicroSD نیز وجود دارد. در ضمن یک اسلات برای جای گرفتن قلم در کنار تبلت تعیبیه شده است. کسانی که با تبلت جدید Samsung کار کرده‌اند، نحوه اجرای نرم‌افزار‌ها را بسیار شبیه به Galaxy Note پنج اینچی می‌دانند و اعلام نموده‌اند که Galaxy Note 10.1 برنامه‌ها را بسیار روان و خوب اجرا می‌کند. تبلت Galaxy Note 10.1 حدود 8.89 میلی متر ضخامت و 585 گرم وزن دارد.

سامسونگ گلکسی تب 2 (Samsung Galaxy Tab 2 10.1)

صفحه نمایش تبلت سامسونگ گلکسی تب دو (Samsung Galaxy Tab 2 10.1) از نوع LCD و رزولوشن آن 1280x800 پیکسل خواهد بود. گلکسی تب 2 به پردازنده یک گیگاهرتزی دو هسته ای، یک گیگابایت رم، بلوتوث نسل سوم، دوربین جلو VGA و دوربین عقب ۳ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود.تبلت 10.1 اینچی سامسونگ تب 2 دارای یک باتری 7000 میلی‌آمپری بوده که در مقایسه با باتری 4000 میلی‌آمپری تبلت های هفت اینچی سامسونگ (Samsung) گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. سامسونگ گلکسی تب ۲ (Samsung Galaxy Tab 2 10.1) سیستم عامل Galaxy Tab 2 اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری با رابط کاربری تاچ ویز (TouchWiz) سامسونگ است و در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد. البته هر دو مدل تا ۳۲ گیگابایت حافظه MicroSD را پشتیبانی می‌کنند.

تبلت لنوو ایدلپد یوگا (Lenovo Ideapad Yoga)

شرکت لنوو (Lenovo) که از مطرح‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ در دنیا است و هر ساله یک محصول عجیب را در نمایشگاه CES معرفی می‌کند. این شرکت چینی امسال با تبلت IdeaPad Yoga جلب توجه کرد. نمونه اولیه Yoga که در واقع یک لپ‌تاپ چندحالته ویندوز 8 است دارای نمایشگر 13.3 اینچی لمسی با قابلیت چرخش 360 درجه است. آیدلپد یوگا (IdealPad Yoga) که به گفته لنوو یک لپ‌تاپ چند حالته است و دارای طراحی خاص و جالبی است. این لپ تاپ مجهز به صفحه نمایش 13.3 از نوع چندلمسی است. Yoga بسیار باریک و سبک است و از نظر وزن و ضخامت به راحتی می‌تواند با اولترابوک‌ها رقابت کند. ضخامت IdeaPad Yoga تنها 16.9 میلی متر و وزن آن نیز 1406 گرم است. صفحه نمایش 13 اینچی لمسی - خازنی این لپ تاپ دارای وضوح تصویر 1600x900 پیکسل است. قبل ار این هم لپ‌تاپ‌های مختلف تحت عنوان Convertible Laptop وارد بازار شده بودند. این نوع از لپ‌تاپ‌ها به دو حالت تبلت و لپ‌تاپ تغییر شکل می‌یابند و از آنجا که چرخش از مرکز و یک لولای میانی صورت می‌گیرد، همین عامل باعث ضعف لولای لپ‌تاپ‌های تبدیل‌شدنی و استقامت کم آنها می‌گردد. اما لنوو (Lenovo) اعلام کرده که لولای بسیار مقاومی را برای Yoga در نظر گرفته که استقامت بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. زمانی که صفحه نمایش تبلت یوگا را می‌چرخانید صفحه‌کلید فیزیکی بصورت خودکار غیرفعال می‌گردد و در عوض صفحه‌کلید لمسی فعال می‌شود. در قسمتی که مچ دست برروی تبلت Yoga قرار می‌گیرد از چرم‌های باریکی استفاده شده تا زمانی که از تبلت استفاده می‌کنید و یا آن را برروی میز قرار می‌دهید، به آن آسیبی نرسد.

تبلت IdeaPad Yoga برای سیستم عامل ویندوز 8 طراحی شده، پس این لپ تاپ تا نیمه دوم سال 2012 وارد بازار نخواهد شد. تبلت IdealPad Yoga قرار است به پردازنده Ivy Bridge اینتل، حافظه RAM با ظرفیت 8GB، حافظه ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت 256GB و باتری با طول عمر 8 ساعت، مجهز شود.

انتشار: 22 آبان 1396 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 260

به "تبلت های برتر بهار 2012 (tablet) بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلت های برتر بهار 2012 (tablet) بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید