آدرس نخستین خانه ما ، آفریقا ؛ جنوب رودخانه زامبزی

به گزارش کالارنا، مستندات جدید حاکی از آن است که نخستین موطن انسان های اولیه حدود 220 هزار سال پیش، جنوب رودخانه زامبزی در آفریقا بوده است.

آدرس نخستین خانه ما ، آفریقا ؛ جنوب رودخانه زامبزی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از EurekAlert، محققان انستیتوی تحقیقات پزشکی استرالیا طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که اجداد انسان های کنونی ابتدا در جنوب آفریقا ظاهر شدند و 70 هزار سال در آنجا ساکن بودند.

محققان شمار زیادی از نمونه های خون را مورد آنالیز و تحقیق قرار دادند تا بتوانند کاتالوگ کامل ژنوم میتوکندری (میتوژنوم) را تهیه نمایند که به گروه نسل های بعدی انواع مختلف ژن ها تعلق داشت.

موقعیت کنونی رودخانه زامبزی

معین شد که 220 هزار سال پیش اولین انسان های اولیه Homo sapiens در جنوب رودخانه زامبزی ظاهر شدند که این منطقه از شمال بوتسوانا تا نامیبیا به سمت غرب و زیمبابوه در شرق کشیده شده بود.

در این منطقه دریاچه Mcgadikgadi قرار داشت که شرایط زیستی خوبی از نظر وفور مواد غذایی برای انسان اولیه ایجاد نموده بود. آنها به مدت 70 هزار سال در محیط مناسب زیست محیطی بسر بردند. اما حدود 130-110 هزار سال پیش انسان آغاز به مهاجرت کرد و ابتدا به سمت شمال-شرق و بعد جنوب-غرب حرکت کرد. سکونت در اراضی جدید به دلیل تغییرات در میزان باران رخ داد که بر اثر تغییر محور چرخش زمین بروز نموده بود.

محققان معتقدند تغییرات آب و هوا باعث مهاجرت انسان شد که به نوبه خود محرکی برای رشد ژنتیکی و فرهنگی نوع انسان بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.com شناسه مطلب: 848

به "آدرس نخستین خانه ما ، آفریقا ؛ جنوب رودخانه زامبزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس نخستین خانه ما ، آفریقا ؛ جنوب رودخانه زامبزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید